• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4409 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۸ تير

رييس جديد حفاظت و اطلاعات قوه قضاييه معارفه شد

مراسم تكريم و معارفه رييس مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضاييه بعداز ظهرامروز (۱۷ تير) در حوزه رياست قوه قضاييه با حضور وزير اطلاعات، رييس ديوان عالي كشور و معاون اول قضاييه برگزار شد.

به گزارش ميزان، در اين مراسم از حجت‌الاسلام خطيب تقدير به عمل آمد و حجت‌الاسلام عبداللهي، به عنوان رييس جديد مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضاييه معارفه شد. حجت‌الاسلام محسني‌اژه‌اي، معاون اول قوه قضاييه در بخشي از سخنانش در اين مراسم، با بيان اينكه در مركز حفاظت واطلاعات قوه قضاييه نيز امكان لغزش وجود دارد، گفت: بايد در اين مركز در گزينش همكاران دقت لازم صورت گيرد؛ ولي گزينش و دقت اوليه كافي نيست، چون انسان در ابتداي ورود مراقب و مواظب اعمال خويش است واز آنجا كه كار ما بيشتر با خفيات مردم سر و كار دارد، در اينجا نيز ما با خفيات يك مقام قضايي، كارمند دستگاه قضايي و مدير دستگاه قضايي سروكار داريم. اگر خداي ناكرده نيرويي به اين جايگاه توجه لازم را نداشته باشد و از ظرفيت لازم، صبر و حوصله كافي برخوردار نباشد و از طرفي رازدار خوبي نباشد، به درد مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضاييه نمي‌خورد.

حجت‌الاسلام خطيب، رييس سابق حفاظت اطلاعات قوه قضايي نيز در بخشي از سخنانش در اين مراسم اعلام كرد: اولويت ما در جهت مبارزه همه‌جانبه با فساد در ابعاد مختلف و فراگير آن بود و خداي تبارك و تعالي لطف خود را عنايت كرد و توانستيم قدم‌هايي هرچند مختصر و كوتاه در اين جهت‌برداريم و تقديم اين نظام مقدس و خون شهداي عزيزمان كنيم.

حجت‌الاسلام عبداللهي، رييس جديد مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضاييه نيز در اين مراسم گفت: اصول ترسيمي از جانب مقام معظم رهبري نسبت به قوه قضاييه در حكمي كه خطاب به رييس قوه قضاييه بيان كردند و عبارت ايشان درملاقات حضوري هفته قوه قضاييه حاكي از اين بود كه بايد تحولي مبتني بر نياز‌ها، پيشرفت‌ها و تنگنا‌ها توأم با قدرت و جديت صورت بگيرد و تعيين زمان براي همه فصول سند و بند‌هاي ذيل آن لازم است.

رييس مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضاييه افزود: مقام معظم رهبري همچنين در فرمايشات شفاهي در هفته قوه قضاييه فرمودند معناي تحول اين است كه شما براي پرداختن به اصول، انجام ماموريت‌ها و رسيدن به آرمان‌ها، شيوه‌ها و روش‌هاي ابتكاري و موثر و نو و داراي تاثير را ابداع كنيد. وي افزود: مساله مبارزه با فساد نيز از ديگر نكاتي بود كه مقام معظم رهبري بر آن اشاره كرده و فرمودند مبارزه با فساد هم در درون قوه قضاييه محل كلام است و هم در بيرون از قوه؛ ليكن اولويت با درون قوه است. فرمايش ايشان اين بود كه نسبت به درون قوه قضاييه سخت‌گيري كنيد. علت آن اين است كه اين قوه مسوول رفع فساد است؛ اگر خودش فاسد باشد، گناه او نابخشودني است. حجت‌الاسلام عبداللهي گفت: برنامه‌هاي پيش‌روي مجموعه مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضاييه كه فصول آن توسط حجت‌الاسلام خطيب ترسيم شده است، اميد است در آينده توسط همكاران و دوستان مورد پيگيري قرار گيرد.

رييس مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضاييه تصريح كرد: با عنايت به فرمايشات مقام معظم رهبري و فرامين تبييني رييس دستگاه قضاييه بايد گفت كه با دستمال كثيف نمي‌توان شيشه را پاك كرد و قوه قضاييه مقتدر براي مبارزه با فساد و برقراري عدالت بايد عاري از فساد باشد. وي گفت: مبناي اوليه مركز حفاظت واطلاعات قوه قضاييه در مبارزه با فساد با هياهو و جنجال همراه نيست و مشي ما بيشتر اقدامي و عملي است؛ مگر اينكه ضرورت به تشديد برخورد وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام عبداللهي با اشاره به راهبرد‌هاي كلي و برنامه‌هاي اجرايي مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضاييه گفت: پاكسازي و تصفيه عناصر آلوده اعم از كاركنان در بازه زماني محدود با حدود ۱۶ برنامه، انتخاب و انتصاب مديران انقلابي با تفكر جهادي و ولايي و فساد ستيز و برخورد جدي و بدون ملاحظه با مديران متخلف براي ريشه كني فساد از جمله برنامه‌هاي اجرايي است. رييس مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضاييه در پايان تقويت ساز و كار حمايتي از افشا‌كنندگان فساد و الكترونيكي نمودن فرآيند ارجاع در سطح دستگاه قضا را از ديگر راهبرد‌هاي كلي براي مبارزه با فساد در درون قوه قضاييه عنوان كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون