• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4409 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۸ تير

عدد و رقم

85 درصد

واردات كالاهاي واسطه‌ و سرمايه‌اي

سعيد زرندي، معاون طرح و برنامه وزير صمت اظهار كرد: نزديك به 85 درصد از كل واردات به كشور شامل كالاهاي واسطه‌اي و سرمايه‌اي است و حدود 14 ميليارد دلار از واردات كشور مربوط به 55 كد آيسيك است. سعيد زرندي، معاون طرح و برنامه وزير صمت با اشاره به برگزاري نمايشگاه فرصت‌هاي داخل گفت: نمايشگاه فرصت‌هاي نهضت ساخت داخل، زمان بسيار مطلوبي براي شركت‌هاي دانش بنيان و مراكز علمي، پژوهشي و دانشگاهي است تا بتوانند گامي بلند براي بومي‌سازي صنايع بردارند. او ادامه داد: تحريم براي كشور مشكلات زيادي ايجاد كرد و هيچ‌كس از آن استقبال نمي‌كند اما در كنار اين سختي، فرصت جديدي دركشور به وجود آمده است و ما بايد اين تهديد را به يك فرصت بزرگ براي توليد تبديل كنيم. او ادامه داد: شرايط و موقعيتي كه براي كشور ايجاد شده، باعث شد توجه به تعميق ساخت داخل به فصل مشترك كل مسوولان نظام تبديل شود.معاون طرح و برنامه صمت افزود: شايد در گذشته براي ترغيب واحدهاي توليدي به ارتباط و همكاري با دانشگاه‌ها و مراكز علمي و پژوهشي مشكلاتي بود اما در وضعيت كنوني، خود بخش صنعت و معدن نيز مشتاق به بومي‌سازي شده است و نياز به مراكز علمي دارد.

5 هزار

پرونده قاچاق پوشاك

مصطفي پوركاظم‌شايسته، معاون حقوقي و امور مقابله ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز عنوان كرد: 5 هزار پرونده در رابطه با قاچاق پوشاك در سراسر كشور تشكيل شده و ارزش اين پرونده‌ها 200 ميليارد تومان است. مصطفي پوركاظم‌شايسته، معاون حقوقي و امور مقابله ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز در رابطه با نتايج اجراي طرح مقابله با برندهاي پوشاك قاچاق گفت: در راستاي اجراي طرح مقابله با برندهاي محرز قاچاق در 110 نقطه از مال‌هاي بزرگ تهران، تابلوها و ويترين‌ برندهاي قاچاق پاكسازي شد. معاون حقوقي و امور مقابله ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز افزود: علاوه بر پاكسازي حدود 4 ميليارد تومان پوشاك قاچاق نيز از اين مجتمع‌ها جمع‌آوري شد. او ادامه داد: در همين راستا 30 پرونده قضايي تشكيل شد كه با جريمه آنها، ارزش پرونده و پوشاك كشف شده به 10 ميليارد تومان خواهد رسيد. شايسته با بيان اينكه علاوه بر تهران در 8 استان ديگر نيز اين طرح اجرا خواهد شد، تصريح كرد: در سراسر كشور در زمينه قاچاق پوشاك 5 هزار پرونده تشكيل شده كه ارزش اين پرونده‌ها 200 ميليارد تومان است.

35 هزار ميليارد تومان

فرار مالياتي

رييس كل سازمان امور مالياتي با اشاره به اينكه حدود 30 تا 35 هزار ميليارد تومان فرار مالياتي داريم، گفت: هدف سازمان مالياتي در اخذ ماليات صرفا كسب درآمد نيست بلكه تنظيم اقتصاد و فعاليت‌هاي اقتصادي و جلوگيري از رانت و فساد و فعاليت‌هاي سوداگرانه مخل اقتصاد كشور است. اميدعلي پارسا، رييس كل سازمان امور مالياتي در برنامه «تيتر امشب» شبكه خبر گفت: اداره عادلانه كشور با دريافت ماليات عادلانه از همه اشخاص حقيقي و حقوقي متناسب با هزينه‌ها و درآمدها و مصرف‌شان ممكن و محقق مي‌شود. پارسا افزود: تا زماني كه ريز اطلاعات دقيق و اسناد متقن درباره دارايي‌ها و درآمد همه اشخاص حقيقي و حقوقي از طريق سيستم‌هاي الكترونيكي ايمن و قابل اعتماد در اختيار سازمان مالياتي قرار نگيرد، قادر نخواهيم بود از فرار مالياتي جلوگيري كنيم و اداره عادلانه كشور محقق نخواهد شد. او ماليات را هزينه زندگي اجتماعي دانست و گفت: تامين هزينه زندگي اجتماعي يا از طريق ماليات است يا از طريق استقراض يا فروش نفت يا چاپ پول كه چاپ پول موجب تورم فزاينده مي‌شود كه نوعي ماليات پنهان است كه تنها از اقشار متوسط و ضعيف اخذ مي‌شود زيرا اقشار ثروتمند از تورم آسيب نمي‌بينند. رييس كل سازمان امور مالياتي، اصلاح پايه‌هاي مالياتي و اصلاح شكل‌هاي درآمد و هزينه كشور را لازم شمرد و افزود: حاكميت‌ها بايد بدانند كي، كجا و چقدر درآمد دارند و براي اين كار بايد زيرساختارهاي الكترونيكي فراهم شود و همه دستگاه‌هاي اجرايي موظف شوند، اطلاعات افراد و شركت‌ها را كامل و دقيق و بدون خدشه در اختيار سازمان مالياتي قرار دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون