• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4410 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۹ تير

در پايان مرحله يك‌هشتم نهايي جام ملت‌هاي آفريقا

الجزاير با اوناس پيش مي‌تازد

مرحله يك‌هشتم نهايي جام ملت‌هاي آفريقا برگزار و چهره هشت تيم باقيمانده جام مشخص شدند. حذف مصر و مراكش در اين مرحله از شگفتي‌هاي جام بود و حالا ميزبان بايد از پاي تلويزيون باقي مسابقه‌ها را تماشا كند. البته آنها مي‌توانند به استاديوم بروند، اما بعيد است چنين كاري كنند. در ادامه نگاهي داريم به بازي‌هاي برگزار شده در مرحله يك‌هشتم و بازي‌هاي مرحله يك‌چهارم كه از همين امشب آغاز مي‌شود.

در همين صفحه و در روزهاي قبل به‌طور مفصل به حذف مصر مقابل آفريقاي جنوبي و مراكش مقابل بنين پرداختيم. اما در ديگر ديدارهاي مرحله يك‌هشتم، سنگال موفق شد با تك گل ساديو مانه از سد سنگال عبور كند. مهاجم گلزن باشگاه ليورپول در اين ديدار يك ضربه پنالتي را هم از دست داد. ماداگاسكار ديگر تيمي بود كه موفق شد با برتري مقابل كنگو در ضربات پنالتي خودش را به جمع هشت تيم نهايي برساند. شگفتي‌سازان ماداگاسكار بعد از اينكه موفق شدند از گروه‌شان به عنوان تيم نخست صعود كنند، به روند خوب‌شان ادامه دادند و كنگو را نيز از پيش‌رو برداشتند. بازي دو تيم در وقت‌هاي قانوني به تساوي دو بر دو رسيد و در نهايت در ضربات پنالتي ماداگاسكار با نتيجه 4 بر 2 پيروز شد.

در ديگر ديداري كه به ضربات پنالتي كشيده شد، تونس موفق شد غنا را از پيش‌رو بردارد. بازي دو تيم در اوقات معمول بازي يك بر يك مساوي شده بود و تونسي‌ها توانستند با نتيجه 5 بر 4 در ضربات پنالتي برنده شوند. اما در يكي از جذاب‌ترين ديدارهاي مرحله حذفي تيم‌هاي قدرتمند و پرسابقه نيجريه و كامرون به مصاف هم رفتند. اين ديدار جذاب كه دو كامبك در دلش داشت، در نهايت با پيروزي 3 بر 2 نيجريه به اتمام رسيد تا يكي ديگر از مدعيان نيز از جام خداحافظي كند. نتايج نزديك به هم در مرحله يك‌هشتم با پيروزي سخت ساحل عاج مقابل مالي به اتمام رسيد. وينفرد زاها مهاجم سرشناس ساحل عاج با تك گلي كه در دقيقه 76 به ثمر رساند، تفاوت‌ها را رقم زد و تيمش را به مرحله بعد رساند. تنها تيمي كه با قدرت توانست همانند دور گروهي پيش برود، الجزاير بود كه موفق شد با سه گل غنا را ببرد و همچنان با آمار برد صددرصد در مسابقات باقي بماند. با صعود تيم‌هاي سنگال، بنين، ماداگاسكار، تونس، ساحل عاج، الجزاير، نيجريه و آفريقاي جنوبي پرونده مرحله يك‌هشتم بسته شد.

در مرحله يك‌چهارم نهايي جام ملت‌هاي آفريقا چهارشنبه شب از ساعت20:30 به وقت تهران ابتدا دو تيم سنگال و بنين با يكديگر روبه‌رو مي‌شوند. سنگال اميد زيادي دارد تا با درخشش مانه به جمع چهار تيم نهايي جام برسد و در طرف مقابل بنين با روحيه فوق‌العاده‌اي كه از برد مقابل شيرهاي اطلس به دست آورده، مي‌خواهد به شگفتي‌سازي ادامه دهد. بعد از اين بازي و در ساعت 23:30 نيجريه و آفريقاي جنوبي با هم مصاف مي‌دهند. هر دو تيم از بزرگان آفريقا به حساب مي‌آيند و به احتمال زياد شاهد بازي جذابي خواهيم بود. پنجشنبه شب دو ديدار باقيمانده مرحله يك‌چهارم پيگيري مي‌شوند. ابتدا از ساعت 20:30 الجزاير و ساحل عاج با هم بازي مي‌كنند. تيم بدون شكست الجزاير بايد در مقابل يكي از چغرترين تيم‌هاي مسابقات يعني ساحل عاج قرار بگيرد. با توجه به اينكه برنده اين ديدار بايد با برنده نيجريه و آفريقاي جنوبي مسابقه دهد، مي‌توان گفت تمامي اين چهار تيم مسير بسيار سختي براي رسيدن به فينال دارند. مرحله يك‌چهارم با بازي تيم‌هاي تونس و ماداگاسكار در ساعت 23:30 به پايان مي‌رسد. برنده اين مسابقه با برنده بازي سنگال و بنين در مرحله نيمه‌نهايي روبه‌رو مي‌شود.

تا پايان اولين دور حذفي، خبري از درخشش خيره‌كننده مهاجمان طراز اولي نظير صلاح و زاها و حكيم زياش نبوده و بر خلاف تصورات اين آدم اوناس از الجزاير است كه با سه گل زده در صدر جدول بهترين گلزنان مسابقات قرار دارد. بازيكن تيم ناپولي ايتاليا كه آنچلوتي كمتر او را به بازي مي‌گيرد، با توجه به دقايق كمتر بازي فعلا از باقي سه گله‌هاي جام يعني اوديون ايگالو از نيجريه، سدريك باكامبو از كنگو و ساديو مانه از سنگال وضعيت بهتري دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون