• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4411 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۰ تير

خبر

اصلاح ساختاري بودجه پس از تنفيذ رهبر انقلاب اجرايي خواهد شد

سازمان برنامه و بودجه در اطلاعيه‌اي تاكيد كرد: اصلاح ساختاري بودجه پس از تنفيذ رهبر معظم انقلاب اجرايي خواهد شد. سازمان برنامه و بودجه كشور در پاسخ به انتقادات مطرح شده در رسانه‌ها در خصوص موضوع اصلاح ساختار بودجه نكاتي را مطرح كرد.

1- «طرح اصلاح ساختار بودجه» به دنبال فرمان رهبر معظم انقلاب در آذر ماه 1397 و با هدف تبديل تهديد تحريم‌هاي ظالمانه دشمنان ملت ايران به يك فرصت تاريخي براي اقتصاد كشور و همچنين كاهش وابستگي بودجه به نفت توسط كارشناسان سازمان برنامه و بودجه كشور، تعدادي از اساتيد دانشگاه و موسسات پژوهشي داخلي و با مشاركت دستگاه‌هاي اجرايي بر اساس نيازها و ضرورت‌هاي‌ حاكم بر كشور تدوين و پس از پيشرفت و تكميل اين طرح در تاريخ 20فروردين 1398 براي نخستين بار رونمايي شد.

2- پس از انتشار عمومي اين طرح نيز طي فراخواني گسترده از عموم صاحب‌نظران و انديشمندان نيز دعوت شد تا نظرات و ديدگاه‌هاي كارشناسي و اقتصادي خود را براي تكميل اين طرح به سازمان برنامه و بودجه كشور اعلام و منعكس كنند تا اين سازمان با بهره‌مندي از نظرات مشفقانه ايشان اصلاحات لازم را اعمال و ايرادات احتمالي را رفع كند.

3- مقرر است كه اين طرح در مجلس و شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران سه قوه مطرح و در نهايت با تنفيذ رهبر معظم انقلاب ابلاغ و اجرايي شود.

 

سفارت تركيه اخبار مربوط به امتناع واردات نفت از ايران را تكذيب كرد

سفارت تركيه در ايران اخبار امتناع از واردات انرژي از ايران براي پالايشگاه‌هاي اين كشور را تكذيب كرد. برخي رسانه‌ها از جمله اسپوتنيك از بيانيه سفارت تركيه در ايران خبر دادند كه بر مبناي آن، پالايشگاه‌ها از واردات نفت امتناع كرده‌اند. سفارت تركيه در ايران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه تركيه خبرگزاري تسنيم چنين بيانيه‌اي را تكذيب كرده و يادآور شد: در اين باره هيچ خبر يا بيانيه‌اي منتشر نشده و چنين چيزي صحت ندارد. مقامات تركيه بارها اعلام كرده‌اند كه تحريم‌هاي يكجانبه امريكا عليه ايران را رد كرده و آن را نمي‌پذيرند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون