• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4411 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۰ تير

عدد و رقم

70 هزار تومان

كاهش نرخ سكه

قيمت هر عدد سكه تمام بهار آزادي طرح جديد با كاهش 10 هزار توماني نسبت به روز سه‌شنبه به چهار ميليون و ۵۳۰ هزار تومان رسيد. براساس اين گزارش (روزچهارشنبه) قيمت هر عدد سكه تمام بهار آزادي طرح قديم نيز با كاهش 20 هزار توماني نسبت به روز سه‌شنبه به چهار ميليون و ۳۳۰ هزار تومان رسيد. همچنين قيمت هر عدد نيم سكه با كاهش 20 هزار توماني به دو ميليون و ۳۰۰ هزار تومان، ربع سكه با كاهش 70 هزار توماني به يك ميليون و ۵۰۰ هزار تومان و قيمت هر عدد سكه يك گرمي با كاهش 10 هزار توماني به ۹۸۰ هزار تومان رسيد. قيمت هر گرم طلاي ۱۸ عيار نيز با كاهش يك هزار و 154 توماني به ۴۲۷ هزار و ۳۰۳ تومان و ارزش هر اونس طلاي جهاني نيز به 1395 دلار و 77 سنت رسيد.

 

120 تومان

 

افت قيمت دلار

 

قيمت ارز در بانك‌ها و صرافي‌ها باز هم با شيب نزولي كاهش يافت. بانك‌ها روز چهارشنبه (۱۹ تير) قيمت دلار را نسبت به روز سه‌شنبه كاهش دادند؛ بطوري كه قيمت خريد دلار در بانك‌ها از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۲ هزار و ۳۸۲ تومان رسيد. همچنين شعب ارزي بانك‌ها هر يورو را با كاهش 150 توماني ۱۳ هزار و ۸۷۷ تومان خريداري كردند. براساس اين گزارش، هر پوند انگليس نيز در شعب ارزي بانك‌ها با قيمت ۱۵ هزار و ۴۲۰ تومان خريداري شد. براساس اين گزارش قيمت دلار در بانك‌ها نسبت به روز سه‌شنبه، حدود 120 تومان كاهش يافت اما نرخ دلار در صرافي‌هاي مجاز بانك مركزي در روز گذشته نسبت به روز سه‌شنبه 50 تومان كاهش را تجربه كرد و در اين صرافي‌ها دلار با نرخ ۱۲ هزار و ۶۵۰ تومان خريداري شده و با قيمت ۱۲ هزار و ۷۵۰ تومان به فروش رسيد. همچنين در صرافي‌ها هر يورو را به قيمت ۱۴ هزار و ۵۵۰ تومان خريداري كرده و ۱۴ هزار و ۶۵۰ تومان مي‌فروشند كه نسبت به روز سه‌شنبه ۵۰ تومان كاهش يافته است.

 

6 ميليون تومان

 

ارزان شدن 206

 

رييس اتحاديه نمايشگاه‌داران و فروشندگان خودروي تهران گفت: با عرضه خودروهاي ناقص موجود در كف كارخانه‌هاي خودروسازي شاهد شكسته شدن و ريزش قيمت‌ها در بازار خودرو خواهيم بود. سعيد موتمني اظهار كرد: آن‌طور كه مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام كرده‌اند حدود ۱۹۰ هزار دستگاه خودروي ناقص در كارخانه‌هاي خودروسازي بوده كه اين خودروها به تدريج تكميل شده و وارد بازار مي‌شود. او ادامه داد: با عرضه اين حجم از خودرو و ورود حداقل ۲۰ هزار دستگاه آن به بازار، قيمت‌ها ريزش خواهد كرد. بطور مثال قيمت پژو ۲۰۶ تيپ ۵ كه هفته گذشته ۱۰۳ ميليون تومان بود؛ اكنون به ۹۷ ميليون تومان رسيده، بنابراين در عرض يك هفته حدود شش ميليون تومان كاهش قيمت داشته است. رييس اتحاديه نمايشگاه‌داران و فروشندگان خودروي تهران ادامه داد: با عرضه خودروهاي ناقص، قيمت‌ها در بازار شكسته خواهد شد. در حال حاضر ميزان خريد و فروش در بازار كم شده و خريدار بسيار كم است؛ لذا هرچه عرضه خودرو به اين بازار بيشتر شود، بازار اشباع شده و قيمت‌ها شكسته خواهد شد.

 

19 استان

 

تجربه كاهش نرخ بيكاري

 

نرخ بيكاري ۱۹ استان در بهار امسال نسبت به پاييز سال گذشته كاهش و نرخ بيكاري ۱۲ استان نيز افزايش يافت؛ همچنين نرخ بيكاري ۶ استان تك‌رقمي و دورقمي شد.

بررسي نرخ بيكاري ۳۱ استان كشور به استنباط گزارش مركز آمار ايران نشان مي‌دهد، نرخ بيكاري ۱۹ استان كشور در پايان بهار امسال نسبت به فصل بهار سال گذشته كاهش داشته است؛ همچنين نرخ بيكاري ۱۲ استان كشور با رشد مواجه بوده است.

بر اين اساس، نرخ بيكاري ۱۹ استان آذربايجان غربي، اصفهان، البرز، ايلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختياري، خراسان رضوي، خراسان شمالي، سيستان و بلوچستان، فارس، قزوين، كردستان، كرمانشاه، كهگيلويه و بوير احمد، گيلان، مركزي، همدان و يزد كاهش داشته است.

نكته حائز اهميت كاهش قابل توجه نرخ بيكاري در سه استان چهار محال و بختياري، كرمانشاه و سيستان و بلوچستان است. در حال حاضر نرخ بيكاري در چهار محال و بختياري از ۲۲.۸ درصد به ۱۶.۷ درصد، در كرمانشاه از ۱۹.۴ درصد به ۱۴.۷ درصد و در سيستان و بلوچستان از ۱۸.۶ درصد به ۱۳.۶ درصد رسيده است.

همچنين نرخ بيكاري ۱۲ استان آذربايجان شرقي، اردبيل، خراسان جنوبي، خوزستان، زنجان، سمنان، قم، كرمان، گلستان، لرستان، مازندران و هرمزگان با رشد روبه‌رو بوده است. بيشترين تغيير نرخ بيكاري مربوط به استان هرمزگان مي‌شود كه از ۱۱.۵ درصد به ۱۵.۹ درصد افزايش يافته است. نتايج نرخ بيكاري استان‌ها نشان مي‌دهد، استان چهار محال و بختياري اگرچه روند كاهشي داشته است اما همچنان با دارا بودن نرخ ۱۶.۷ درصدي بيكاري، داراي بيشترين جمعيت بيكار در بين استان‌هاي كشور است. پس از چهار محال و بختياري، به ترتيب استان‌هاي خوزستان با ۱۶.۲ درصد، لرستان با ۱۶.۱ درصد و هرمزگان با ۱۵.۹ درصد در رده‌هاي بعدي قرار دارند. استان همدان نيز با نرخ بيكاري ۶.۱ درصد داراي كمترين نرخ بيكاري در بين ۳۱ استان كشور است.

در عين حال، بررسي جدول نرخ بيكاري به تفكيك هر استان حكايت از آن دارد كه نرخ بيكاري استان‌هاي آذربايجان شرقي و گلستان كه در بهار سال گذشته تك‌رقمي بود، در بهار امسال دو رقمي شد. همچنين نرخ بيكاري دو رقمي چهار استان ايلام، بوشهر، خراسان رضوي و گيلان در بهار سال گذشته، در بهار امسال تك‌رقمي شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون