• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4413 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۳ تير

شرح يك عكس

واكنش سردار قاسم سليماني به موضوع حجاب

او دختر ما است

گروه اجتماعي| «دخترخانمي كه موهاي پريشانت را بيرون مي‌اندازي، خانمي كه خيال مي‌كني با بي‌حجابي و ولنگاري آزادي، اين طور نيست و تو با ولنگاري اسير شهوت‌راني و هوس‌بازي مردهاي هرزه‌ شده‌اي.» اين تنها بخشي از كلمات و جملاتي بود كه آيت‌الله سيداحمد علم‌الهدي از پشت تريبون نماز جمعه بيان كرد، جملات و كلمات تندي كه خيلي زود در رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي بازتاب پيدا كردند. اما جدا از نقدهاي رسانه‌‌اي و نظرات كاربران شبكه‌هاي اجتماعي، روز گذشته شيوه بيان امام جمعه مشهد مورد نقد غيرمستقيم چهره شناخته شده ديگري قرار گرفت كه اتفاقا او هم ترجيح داده بود نقدش را در توييتر بنويسد. توييت سردار قاسم سليماني روز گذشته توجه بسياري را جلب كرد.

«من اصلا قبول ندارم در بين بچه ‌حزب‌اللهي‌ها بگيم اين آدم با اون شكل و قيافست...! همان دختر كم‌حجاب، دختر منه، دختر ما و شماست؛ نه دختر خاص من و شما، اما جامعه ماست.» اين توييت سردار قاسم سليماني درست يك روز پس از صحبت‌هاي علم‌الهدي منتشر شد. سردار سليماني عكسي در حال سلفي گرفتن جمعي از مردم با خودش را هم به اين توييت الصاق كرد. در عكس زني در حال عكس گرفتن است كه ظاهرش با استانداردهاي به قول سردار سليماني «حزب‌اللهي» فاصله دارد. هر چند زاويه عكس منتشر شده به گونه‌اي است كه چهره سردار هويدا نيست، اما به نظر مي‌رسد انتشار آن به همراه اين توييت صحبت‌هاي امام جمعه مشهد را مخاطب قرار داده است. محمود صادقي، نماينده مجلس يكي از نخستين كساني بود كه از اين واكنش سليماني استقبال كرد و با بازنشر توييت او نوشت: «كاش بعضي از امامان جمعه از بعضي از سرداران ياد بگيرند و قولوا للناس حُسنا با مردم با زبان خوش سخن بگوييد. قرآن كريم.»

 


مشاركت پايين پرستاران در انتخابات نظام پرستاري نشانه اعتراض‌شان بود

عدم اجراي قانون مصوب مجلس در سال‌هاي اخير موجب بي‌انگيزگي پرستاران براي ابراز صنفي خواسته‌هاي‌شان شده است.به گزارش ايلنا، انتخابات پنجمين دوره نظام پرستاري روز گذشته (۲۱ تيرماه) در سراسر كشور برگزار شد. در اين انتخابات كه تا ساعت ۲۱ شب گذشته نيز تمديد شد، به گفته فعالان صنفي پرستاران مشاركت در حدود ۱۰ درصد و پايين بوده است.

اين در حالي است كه در ثبت نام اوليه كانديداتوري ۳۱۳۹ نفر اقدام به ثبت نام براي شركت در انتخابات نظام پرستاري كرده بودند كه از اين تعداد در مرحله اول ۳۶ نفر رد صلاحيت شدند و از ميان ۲۴ نفر به اين رد صلاحيت اعتراض كردند و در نهايت تنها ۸ نفر رد صلاحيت شدند.

سيدجواد توكلي، عضو بازرس خانه پرستار و فعال صنفي پرستاران در مشهد با اشاره به اينكه مشاركت پرستاران در انتخابات پنجمين دوره نظام پرستاري پايين بود، اظهار داشت: ما به روشني ديديم كه پرستاران از وضعيت موجود ناراضي هستند و به همين دليل با مشاركت كم خود در انتخابات نظام پرستاري خواستند تا پالسي از نارضايتي و بي‌انگيزگي خود به جامعه بدهند. در روز انتخابات بارها از زبان‌شان مي‌شنيديم كه شركت در انتخابات بي‌فايده است. او ادامه داد: البته نظام پرستاري تمام تلاش خود را كرد تا جلوي طرح‌هاي تخريبي بيمارستاني را بگيرد. وزارت بهداشت طرحي در راستاي توليد پرستار ارزان‌قيمت داشت كه نهايتا موفق به اجراي آن نشد. اين طرح موجب مي‌شد تا پرستاران تهديد جايگزيني نيروي كار ارزان دانشجو را بالاي سر خود داشته باشند؛ امنيت شغلي‌شان به خطر بيفتد و مجبور به سكوت شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون