• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4415 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۵ تير

درهاي موزه فعلا به دليل مرمت بسته است

تكليف موزه هنرهاي معاصر چه مي‌شود؟

غزاله بداقي

 

 

بهار سال 97 بود كه اعلام شد، قرار است موزه هنرهاي معاصر به دليل تعميرات و به مدت 4 الي 5 ماه تعطيل شود. در نشست خبري كه در ارديبهشت ماه درباره تعطيلي موزه برگزار شده ‌بود، مجيد ملانوروزي مديركل هنرهاي تجسمي وقت با ذكر اهميت جايگاه موزه هنرهاي معاصر و گنجينه‌اي كه در آن وجود دارد، گفته بود اهالي رسانه مي‌توانند هر 10 روز يك بار پيگير روند بازسازي باشند و خبرهاي جديد را دريافت كنند. همچنين مسعود معمار، سرپرست دفتر طرح‌هاي عمراني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفته‌ بود براي ما اهميت دارد كه اين بازسازي بدون هيچ دخل و تصرف و البته تغييري ايجاد شود.

همچنين در جاي ديگري از صحبت‌هايش اشاره كرده ‌بود كه اميدواريم اين بازسازي تا اواخر شهريور به پايان برسد. اين اتفاق نيفتاد! مجتبي حسيني، معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و هادي مظفري، مديركل هنرهاي تجسمي نيز در اين مدت از موزه بازديد كردند و اخبار مختلفي از بازگشايي آن دادند.

گفته مي‌شد، قرار است فضاي بيشتري براي انبار و محل نگهداري گنجينه باز شود، گفته‌ شد ديوارها نم مي‌داده و مشكلاتي از اين دست سر راه اين بازسازي به وجود آمده كه حل آنها زمان خواهد برد. به ‌نظر مي‌رسيد طبق گفته‌ها تا پيش از زمستان 97 درهاي موزه دوباره به روي علاقه‌مندان باز شود.

دي ماه بود كه مجتبي آقايي به عنوان مدير موزه هنرهاي معاصر تهران انتخاب شد. پس از آن تقريبا خبر واضح و روشني از زمان بازگشايي موزه منتشر نشد. زمان گذشت و حالا حدود بيش از يك سال است كه در موزه هنرهاي معاصر به روي علاقه‌مندان بسته است.

در اين مدت واكنش رسانه‌ها، علاقه‌مندان و مردم نيز به اين اتفاق كمرنگ نبود. از پيگيري خبرگزاري‌ها و رسانه‌ها از مسوولان درباره زمان نهايي اين بازگشايي گرفته تا كامنت‌هاي دانشجويان و علاقه‌مندان حوزه هنرهاي تجسمي در صفحات مجازي موزه. نكته قابل توجه ديگر نيز پايين آمدن سايت موزه در اين بازه ‌زماني بود با درج اين پيغام در صفحه اول آن:«موزه در دست تعمير است، سايت جديد موزه همزمان با بازگشايي رونمايي خواهد شد.»

به هر رو اخبار ضد و نقيض بالا گرفت و در آخر در روز يكشنبه بيست و چهارم تير ماه مجتبي حسيني معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، لادن حيدري معاون پشتيباني و توسعه مديريت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و هادي مظفري مديركل هنرهاي تجسمي دوباره از موزه بازديد و همراه با مجتبي آقايي، رييس موزه و حسن سيفي، مديركل پشتيباني و خدمات فني موزه جلسه‌اي فوري برگزار كردند. نتيجه اين جلسه اين شد كه تا دو هفته آينده نشست خبري ديگري برگزار شود در آنجا به سوالات اصحاب رسانه در خصوص جزييات مرمت و بازسازي موزه هنرهاي معاصر و زمان دقيق بازگشايي آن پاسخ داده شود. حالا بايد ديد نتيجه اين نشست خبري به كجا مي‌رسد!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون