• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4418 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۹ تير

ويژه

ذوب آهن اصفهان تنديس زرين روابط عمومي را كسب كرد

در هشتمين دوره آيين تقدير از سرآمدان روابط عمومي ايران، روابط عمومي ذوب آهن اصفهان تنديس زرين دريافت كرد. عصر روز سه‌شنبه 25 تيرماه در هشتمين دوره آيين تقدير از سرآمدان روابط عمومي ايران كه با حضور جمعي از اساتيد دانشگاه، مديران و صاحب‌نظران روابط عمومي كشور در دانشگاه تربيت مدرس برگزار شد، از روابط عمومي‌هاي برتر كشور با اهدا تنديس بلورين، سيمين و زرين تقدير به عمل آمد. در اين همايش كه به همت موسسه فرهنگي روابط عمومي آرمان برگزار شد، پس از ارزيابي روابط عمومي‌هاي برتر كشور بر اساس مدل تعالي تخصصي شده EFQM در روابط عمومي شامل ۹ معيار بنيادين سرآمدي و ۸۱ شاخص فرعي، روابط عمومي‌هاي سرآمد در سه سطح زرين (كسب حداقل ۷۰۰ امتياز)، سيمين (كسب امتياز بين ۶۵۱ تا ۷۰۰) و بلورين (كسب امتياز بين ۵۵۰ تا ۶۵۰) معرفي شدند. پس از اعلام بيانيه هيات داوران، روابط عمومي ذوب آهن كه در ارزيابي‌هاي صورت گرفته بالاترين امتياز ارزيابي را كسب كرده بود، به عنوان روابط عمومي سرآمد (تثبيت سرآمدي) معرفي شد و تنديس زرين دريافت كرد. هدف اين همايش توسعه سرآمدي در حوزه روابط عمومي، ارايه مشاوره و كمك به تقويت مستمر شاخص‌هاي سرآمدي در روابط عمومي و معرفي و تقدير از روابط عمومي‌هاي سرآمد عنوان شده است. گفتني است مدل تعالي سازماني EFQM يك استاندارد اروپايي است كه به عنوان ابزاري قوي براي سنجش ميزان استقرار سيستم‌ها در سازمان‌هاي مختلف به‌كار گرفته مي‌شود. معيارهاي اصلي انتخاب روابط عمومي سرآمد شامل «مخاطب‌گرايي»، «مديريت فرآيندي»، «مسووليت اجتماعي»، «توسعه سطح همكاري و مشاركت با محيط پيرامون»، «يادگيري و بهبود مستمر»، «تجهيز و نوسازي منابع انساني»، «نتيجه‌گرايي» و «رهبري و مديريت» بودند.

ذوب آهن اصفهان توانايي رفع گلوگاه‌هاي خود را دارد

دكتر رضا رحماني وزير صنعت، معدن و تجارت ودكتر منصور غلامي وزير علوم، تحقيقات و فناوري با حضور در غرفه ذوب آهن اصفهان در نخستين نمايشگاه فرصت‌هاي ساخت داخل و رونق توليد در محل نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران از آخرين دستاوردها و نيازهاي بومي‌سازي اين شركت مطلع شدند. رضا رحماني وزير صنعت، معدن و تجارت در اين بازديد گفت: اين يك فرصت استثنايي براي صنايع است تا با شركت در اين نمايشگاه نيازهاي خود را با شركت‌هاي دانش بنيان و استارت آپ‌ها مطرح و در زمينه ساخت و بومي‌سازي آن اقدام لازم را به عمل آورند. وي خاطرنشان ساخت: تمامي نمايشگاه‌ها تاكنون عرضه‌محور و توانمندي‌ها به نمايش گذاشته مي‌شد ولي اين نمايشگاه تقاضا محور و براساس نيازها است. وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اين موضوع كه با ساخت قطعات مورد نياز و بومي‌سازي آن از خروج ارز جلوگيري خواهد شد گفت: تا‌كنون 22 درصد در زمينه بومي‌سازي صرفه‌جويي ارزي داشتيم.

بازديد وزير صنعت، معدن و تجارت از غرفه گروه سايپا

وزير صنعت، معدن و تجارت همزمان با افتتاح نخستين نمايشگاه فرصت‌هاي ساخت داخل و رونق توليد از غرفه گروه سايپا در اين نمايشگاه بازديد كرده و تاكيد كرد اين روند مثبت كه در سايپا آغاز شده است با قوت ادامه يابد. به گزارش سايپانيوز، دكتر رضا رحماني در اين بازديد كه با حضور سيدجواد سليماني مديرعامل گروه خودروسازي سايپا صورت گرفت، در جريان آخرين دستاوردهاي اين گروه در زمينه داخلي‌سازي قطعات خودرو قرار گرفت. گروه سايپا در اين نمايشگاه ضمن معرفي آخرين اقدامات خود در زمينه نوآوري و فناوري‌هاي پيشرفته خودرويي با تكيه بر توانمندي‌هاي داخلي، براي همكاري با شركت‌هاي دانش‌بنيان و صنعت‌گران داخلي جهت طراحي و ساخت قطعات پيشرفته اعلام آمادگي كرده و تاكنون همكاري خود را نيز با آنها آغاز كرده است.

بررسي وضعيت مقررات واردات قطعات خطوط توليد

هفته آينده مسوولان ارشد وزارت صمت و گمرك، چگونگي اعمال مقررات راجع به واردات قطعات مورد نياز خطوط توليدي شركت‌هاي توليدي بزرگ با توجه به قاعده 2-‌ الف سيستم هماهنگ شده توصيف كالا را بررسي مي‌كنند. به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، سال 95 خبرهايي دست به دست شد كه دفتر بازبيني گمرك براي يكي از شركت‌هاي لوازم خانگي فعال در بازار مطالبه‌نامه صادر كرده است. اين مطالبه‌نامه در راستاي مقررات قاعده 2- الف گمركي مبني بر سيستم هماهنگ شده توصيف كالا و نيز ماده 38 قانون رفع موانع توليد در نظر گرفته شد. پس از طرح اين موضوع اختلاف نظر كارشناسي ميان وزارت صمت و گمرك و با پيگيري شركت مورد نظر به وجود آمد تا در نهايت با اعتراض و جلسات برگزار شده پاي معاونت حقوقي رياست‌جمهوري به موضوع باز شد. بعد از مدت‌ها در سال گذشته مشخص شد كه شمول قاعده 2- الف به وزارت صنعت واگذار شده است. همچنين عنوان شده بود كه براي شركت تكوين الكترونيك نيز مطالبه نامه‌اي در زمينه قاعده 2- الف صادر شده است كه بعدا مشخص شد اين موضوع در بررسي مقدماتي بوده و نهايي نيست. در همين راستا يك مقام مسوول گمرك به فارس خبر داد: بررسي‌هايي پيرامون واردات قطعات لوازم خانگي اين شركت و زير‌مجموعه‌هاي آن انجام شد اما در نهايت تاكنون هيچ مطالبه نامه‌اي براي اين شركت از سوي گمرك صادر نشده است. در حال حاضر خبر مي‌رسد هفته آينده قرار است ميان مسوولان ارشد وزارت صمت و گمرك به منظور چگونگي اعمال مقررات راجع به واردات قطعات مورد نياز خطوط توليدي شركت‌هاي توليدي بزرگ با توجه به قاعده 2- الف سيستم هماهنگ شده توصيف كالا و نيز ماده 38 قانون رفع موانع توليد جلسه‌اي برگزار شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون