• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4427 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۸ مرداد

سخنگوي وزارت كشور ادعاي نماينده عضو جبهه پايداري را رد كرد

تكذيب يك ادعا

دست به تذكر دادنش خوب است و در هر جلسه علني چندباري ميكروفنش روشن مي‌شود اما اظهارات عليرضا سليمي نماينده نزديك به جبهه پايداري در مجلس، فقط به نطق و تذكر در مجلس ختم نمي‌شود و فارغ از حجم اظهارنظرها، سليمي بعضا از مسائلي صحبت مي‌كند كه بحث‌انگيز مي‌شوند و هر از گاه نيز از اساس، تكذيب. شبيه به همين صحبت‌هايي كه چند روز پيش، درباره استانداران و تورهاي اروپاگردي‌شان مطرح كرد و حالا معلوم شد خالي از حقيقت بوده است. البته فاصله اظهارنظر تا تكذيب اين ادعاي عجيب، 2 روز بيشتر نبود؛ ادعايي كه صرفا براساس اظهارنظر يك كاربر در خبرگزاري فارس (فارسِ من!) مطرح شده بود و حالا از جانب سخنگوي وزارت كشور تكذيب شده است.

اما ماجرا چه بود؟ 5 مردادماه 98 عليرضا سليمي، نماينده اصولگراي محلات در مصاحبه‌اي با فارس مي‌گويد: «برخي مسوولان دل‌شان را به اروپا وصل كرده‌اند و علت اينكه نمي‌توانند در برابر زياده‌خواهي آنها مقاومت كنند همين دلبستگي است.» او ادامه مي‌دهد: «فرزندان برخي مسوولان در اروپا ساكن بوده و در آنجا تحصيل مي‌كنند و البته ته دل پدر و مادر آنها هم به فكر اروپاست و همين موضوع باعث شده آنها در تصميم‌گيري خود نتوانند انقلابي و شجاعانه رفتار كنند. از آقاي روحاني رييس‌جمهور توقع داريم استانداران و مسوولان خود را رصد كرده و اگر قرار است آقايان به اين سفر‌ها بروند، بهتر است در ابتدا استعفا داده و بدون پست و مسووليت و مناصب‌شان به هر كجاي دنيا خواستند، سفر كنند» اين نماينده نزديك به جبهه پايداري محلات در مجلس همچنين گفته است: «متاسفانه اروپاگردي و تورگردي برخي استانداران و مسوولان به‌ همراه خانواده‌شان در طول اين سال‌ها تكرار شده و در سيل اخير نوروزي نيز استاندار معزول گلستان را درحالي كه مردم در گل و لاي بودند، در سفر خارجي ديديم. سيل گراني وجود دارد و اميدواريم رگ غيرت آقاي رييس‌جمهور بجنبد و اجازه ندهد آقايان مردم را تحت فشار رها كرده و به اروپاگردي بپردازند.»

بعد از تنها 2 روز از طرح اين مدعيات اما سخنگوي وزارت كشور به اين صحبت‌هاي سليمي واكنش نشان داده و در اين رابطه به رسانه‌ها گفته است: «در پي انتشار اين مطلب در يكي از خبرگزاري‌هاي كشور به نقل از حجت‌الاسلام والمسلمين سليمي نماينده محلات و دليجان در مجلس شوراي اسلامي با ايشان تماس گرفته و خواستم اگر مصداقي در اين خصوص دارند اطلاعات آن را ارايه كنند.» سيدسلمان ساماني با رد ادعاي تورگردى استانداران در اروپا مي‌گويد: «ايشان تاكيد كردند كه هيچ مصداقى در اين خصوص درباره استانداران ندارند و سخنان‌شان به‌طور كلي بيان شده است. استانداران با وظيفه‌شناسي و به دور از هر گونه حاشيه و جنجال در حال اجراي سياست‌هاي عمومي كشور خصوصا رفع مشكلات اقتصادي و ارتقاي وضعيت معيشتي مردم هستند و شايسته اين‌گونه قضاوت‌هاي ناروا نيستند.» هرچند سليمي چنانچه ساماني نيز گفته، اشاره‌اي به استاندار خاصي نكرده بود اما اولا در آن مصاحبه از مقام رييس مجمع نمايندگان استان مركزي صحبت كرده بود و درثاني، فارس در كنار مصاحبه سليمي، متن ادعاي مخاطبي كه براي بخش «فارسِ من» اين خبرگزاري نظر گذاشته بود و مشخصا از استاندار استان مركزي نام برده بود را نيز منتشر كرده بود.

به هر تفسير اما ساماني با بيان اينكه سفرهاي خارجي در كميته ويژه‌اى در وزارت كشور مورد بررسي قرار مي‌گيرد، توضيح داده است: «در اجراي دستور رياست‌جمهوري مبني بر كاهش سفرهاي خارجي مسوولان دولتي و با تاكيد وزير كشور، هدفمندسازي سفرها با رويكرد كاهش هزينه‌ها در عين حفظ و ارتقاي دستاوردهاي ملي در مراودات بين‌المللي در دستور كار وزارت كشور قرار گرفته است.»

اينكه همه نمايندگان در بيان نظرات‌شان، آزادند و مي‌توانند به هر سازمان و نهادي تذكر بدهند، از اصول اساسي حرفه نمايندگي مجلس است و كسي هم نمي‌تواند منكر آن شود اما موضوع وقتي پيچيده مي‌شود كه منبع ادعاي يك نماينده براي طرح موضوعي مهم، آن هم با اين شدت و حرارت، تنها اظهارنظري است كه از سوي شهروندي ناشناس، در بخش «فارس من» خبرگزاري فارس منتشر شده است. در اين شرايط اما يك نماينده مجلس درحالي بدون آنكه از صحت و سقم اين ماجرا اطلاع پيدا كند، زبان به انتقاد مي‌گشايد كه به‌گفته خودش، از آنچه گفته، مطمئن نيست. چنانچه در پاسخ به سوال وزارت كشور درباره مصاديق آنچه مطرح كرده، صرفا گفته است: «مصداقي ندارم و به‌طور كلي گفته‌ام!»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون