• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4427 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۸ مرداد

عليرضا محجوب، نماينده تهران در مجلس:

حقوق پرداختي به كارگران كفاف سفره آنها را هم نمي‌دهد

عليرضا محجوب، نماينده مردم تهران در دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در نطق ميان‌دستور خود در جلسه علني روز گذشته خانه ملت به مشكلاتي اشاره كرد كه امروز قشر كارگر جامعه با آن مواجه است. او در بخش ابتدايي اظهاراتش با اشاره به ايام برگزاري حج اظهار كرد: «اميدواريم حج ابراهيمي درسي براي همه ما باشد كه دنياپرستي‌ها را قرباني كنيم و به ياد فقيران و بي‌چيزان باشيم». نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در بخش ديگري از اظهارات خود به وضعيت دشوار و سخت معيشتي كارگران، كشاورزان، بازنشستگان، حقوق‌بگيران و همه آنها كه مستمري‌هاي كوچك از نهادهاي حمايتي دريافت مي‌كنند و به خصوص در نوبت‌مانده‌ها براي دريافت حمايت اشاره و تصريح كرد: «برخي حتي همين حمايت ناچيز را ندارند ولي من اميدوارم كسي در ايران اسلامي، آنها را فراموش نكند».

او ادامه داد: «بياييد يك لحظه خود را جاي آنها بگذاريم كه ندارند و سفره‌هاي‌شان خالي است و در‌به‌در به دنبال خانه خالي و مسكن اجاره‌اي مي‌گردند؛ رييس‌جمهور، وزرا، مديران، نمايندگان و كارگزاران، خودشان را لحظه‌اي جاي آنها بگذارند و از خودمان بپرسيم در اين ماه پنجم سال ۹۸ به چه ميزان به موضوعاتي كه به آنها متعهد بوده‌ايم همانند تخصيص 14 ميليارد دلار براي كالاهاي اساسي، كالابرگ و كارت‌كالا كه مي‌تواند سفره‌هاي آنها را كمي آباد كند، انديشيده‌ايم؟» اين عضو كميسيون اجتماعي پارلمان بيان كرد: «اگر اين امور توزيع شده، رانت چه كساني شده و كدام تجار، رانت ناشي از اين امر را چه در گذشته و چه اكنون دريافت كردند؟» او در بخش ديگري از اظهارات خود با بيان اينكه «مسكن كارگران و كشاورزان در اولويت قانون اساسي قرار دارد»، گفت: «در مقابل كساني كه در پنت‌هاوس‌ها و قصرها زندگي مي‌كنند، كساني در يك اتاق 12 متري زندگي مي‌كنند؛ آيا اين وضعيت جاي سوال ندارد؟» عضو فراكسيون اميد با تشكر از اعلام‌هاي اخير وزارت مسكن، تصريح كرد: «اعلام، مشكل مسكن را حل نمي‌كند بلكه راه‌حل مشكل مسكن، تدابيري مانند ماليات بر خانه‌هاي خالي را مي‌طلبد كه هرگز تا امروز اجرا نشده و البته معلوم است كه صداي ثروتمندان از صداي ضعفا قوي‌تر است». او ادامه داد: «امروز حقوق پرداختي به كارگران، كشاورزان، بازنشستگان و كارمندان حتي كفاف هزينه سفره آنها را نمي‌دهد؛ چه برسد به اجاره مسكن و هزينه مدرسه و تحصيل و هزينه‌هاي متعددي كه هر روز بر آنها بار مي‌شود». اين نماينده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس در بخش ديگري از اظهارات خود به مشكلات بازنشستگان اشاره و اظهار كرد: «وضع بازنشستگان كه همسان‌سازي براي آنها اجرا نشده، روزبه‌روز بدتر و صداي آنها نيز همزمان بلندتر مي‌شود؛ لذا فراكسيون كارگري مجلس در اين زمينه مطالباتي دارد و خواستار اين است كه مجددا به اين امر و وضع معيشتي كارگران و بازنشستگان رسيدگي شود.»

او تاكيد كرد: «ما خواستار اصلاح وضعيت دستمزد اين قشرها به ويژه در شرايط كنوني هستيم. خواستار اصلاح وضعيت مستمري‌هاي مستمري‌بگيران، كارمندان، كارگران و حقوق‌بگيران هستيم». اين نماينده مجلس با اشاره به وضعيت كارگران ساختماني اظهار كرد: «كارگران ساختماني در شرايط امروزي به دليل بيمه اذيت مي‌شوند؛ لذا توجه به آنها و حل مشكلات آنها را دنبال مي‌كنيم.» محجوب در بخش ديگري از اظهارات خود درباره آموزش و پرورش تهران نيز گفت: «براساس گزارش‌ها در مناطق جنوبي تهران و تازه‌تاسيس آن مانند مناطق ۱۵ تا ۲۲ حدود ۲۲ هزار معلم كم داريم كه اگر جذب نشود بايد ۲۵۰ هزار ساعت حق‌التدريس پرداخت شود؛ ضمن آنكه ۲۲۰ هزار ساعت در حاشيه و حدود ۷۰ هزار كمبود كلاس».

 

از بين رفتن قبح فساد؛ بزرگ‌ترين تهديد نظام

داوود محمدي، رييس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي نيز در جريان نطق روز گذشته خود با تاكيد بر لزوم رسيدگي به اموال مسوولان، خاطرنشان كرد: «آنچه امروز نظام ما را تهديد مي‌كند نه ترامپ است، نه تحريم و نه حمله نظامي، بلكه كاهش حساسيت برخي مسوولان نسبت به فساد و از بين رفتن قبح آن و لطمه ديدن اعتماد مردم صبور و وفادار است. بايد دارايي مسوولان و وابستگان قبل و پس از مسووليت در منظر مردم قرار گيرد تا اعتماد آسيب‌ديده آنها بازسازي شود. بايد با برخورد قاطعه و بي‌اغماض با عده‌اي معدود در هر پست و مقامي، نگذاريم زحمات بخش عظيمي از مسوولان خدوم و زحمتكش كه در عرصه خدمت‌رساني به مردم سر از پاي نمي‌شناسند به هدر رود».

او همچنين تاكيد كرد: «راه‌حل نهايي پرهيز از كشمكش‌هاي بي‌ثمر داخلي و وفاق و انسجام قواي سه‌گانه با محوريت ولايت و عزم جدي و جهادي براي رونق توليد و مقابله با فساد و تبعيض است.» اين نماينده مجلس در بخش ديگري از اظهارات خود تصريح كرد: «امروز كشور ما در اوج برخورداري از سرمايه‌هاي عظيم مادي و معنوي قرار دارد و اين انصاف و مروت نيست مردمي كه 8 سال در مقابل تمام دنيا با قامتي استوار ايستادند و جوانان خود را تقديم اين آب و خاك كردند، اكنون زير بار فشار اقتصادي قامت‌شان خميده شود». رييس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي همچنين گفت: «امروز چه شده است كه اصل خدمت به مردم تحت‌الشعاع سياست بازي‌ها قرار گرفته؟ مگر شعار انقلاب ما مقاومت و ايستادگي نبود؟ اگر اقتصاد مقاومتي مظلوم واقع نمي‌شد، به استعدادها و مواهب بي‌نظير خدادادي داخل كشور و برون‌نگري بر مبناي ظرفيت‌ها توجه مي‌شد، اگر روحيه بسيجي و انقلابي و پاك‌دستي جايگزين اشرافي‌گري و تجمل‌گرايي نمي‌شد آيا امروز حوزه اقتصادي نقطه ضعفي داشت كه اينچنين كلاف زندگي مردم در هم پيچيده شود و روزگار آنها را تيره و تار سازد؟»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون