• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4427 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۸ مرداد

خبر كوتاه

الزام فروشندگان طلا به استفاده از صندوق‌هاي مكانيزه فروش

رييس كميسيون اقتصادي مجلس گفت: تلاش مي‌كنيم قانون ماليات بر ارزش افزوده را اواخر مرداد در صحن علني مجلس به راي بگذاريم. به گزارش خبرگزاري صدا و سيما، الياس حضرتي ازجمله تغييرات مهم قانون ماليات بر ارزش افزوده را الزام فروشندگان طلا به استفاده از صندوق‌هاي مكانيزه فروش عنوان كرد. نماينده مردم تهران در مجلس با تشكر از رسانه ملي براي پيگيري موضوعات اقتصادي از جمله ماليات بر ارزش افزوده اضافه كرد: ۱۰ سال است كه قانون ماليات بر ارزش افزوده در كشور اجرا شده و پيش از ايران هم در ۱۷۰ كشور دنيا در حال اجرا بوده است، اما به دليل اينكه اين قانون يكي از قوانين پيچيده مالياتي است بايد توجه كرد كه در اكثر كشور‌هايي كه اجرا شده با چالش‌هايي هم روبه‌رو بوده است.

 

كود و سم كشاورزي هم تحريم است

رييس انجمن واردكنندگان سم و كود ايران اعلام كرد كه برخلاف آن چيزي كه مبني بر عدم تحريم كالاهاي بشردوستانه از سوي مقامات امريكايي گفته مي‌شود، براي واردات و تامين كود و سموم موردنياز بخش كشاورزي با مشكل انتقال ارز به عنوان يكي از بزرگ‌ترين مشكلات روبه‌رو هستيم. سيدمحمدمهدي حسيني‌يزدي اظهار كرد: پس از تحريم‌هاي يكجانبه و غيرقانوني امريكا بر ضد اقتصاد و مردم ايران، اخباري از سوي مقامات اين كشور منتشر شد مبني بر اينكه واردات كالاهاي بشردوستانه همچون دارو و غذا به ايران تحريم نشده است، اما در حال حاضر براي واردات اين محصولات نيز با مشكل انتقال ارز مواجه هستيم.

وي افزود: يكي ديگر از مشكلاتي كه بر سر راه واردات اين محصولات وجود دارد اين است كه در شرايط تحريم كنوني، كارگزاران خارجي تا ۱۵درصد قيمت‌هاي‌شان را بالا برده‌اند، در اين زمينه هم مشكلات بيشتري به وجود آمده و ناشي از همين تحريم‌هاست. رييس انجمن واردكنندگان سم و كود ايران گفت: ازسوي ديگر شركت‌هاي واسطه‌اي نيز پس از تحريم‌ها و اعمال فشارهاي امريكا، نرخ خود را به‌صورت تحميل شده به واردكنندگان ايراني تا ۳۰درصد افزايش داده‌اند كه اين مشكلات در شرايط كنوني بيشتر شده و همين مسائل سبب مي‌شود واردات كود و سموم كشاورزي با مشكلاتي روبه‌رو شود.

پيشنهاد گمرك براي ترخيص خودروهاي وارداتي

گمرك ايران طي پيشنهادي به وزارت امور اقتصادي و دارايي خواستار آن شده كه با اصلاح تصويبنامه هيات‌وزيران در رابطه با ترخيص خودروهاي وارداتي دپو شده، عبارت مهلت «ترخيص» را به مهلت «صدور پروانه الكترونيكي» تغيير دهند تا در اين حالت امكان ترخيص ۱۰۴۸ خودرويي كه پروانه دريافت اما به دليل اتمام مهلت در گمرك باقي ماندند، فراهم شود. مهرداد جمال ارونقي، معاون فني و امور گمرك ايران موضوع پيشنهاد جديد گمرك ايران به وزارت امور اقتصادي و دارايي درباره ترخيص خودروهاي وارداتي دپو شده را اعلام كرد. ‌آن‌طور كه ارونقي توضيح داد مهلت ترخيص خودروهاي وارداتي دپو شده در نيمه تير ماه به پايان رسيد و آمار از اين حكايت داشت كه ۶۶۵۳ دستگاه ترخيص شدند، اما ۱۰۴۸ دستگاهي كه پروانه‌هاي آن صادر شده بود به دليل اتمام زمان تعيين شده در گمركات باقي ماند و ترخيص نشد. به گفته او در اين شرايط رييس گمرك ايران براي تسهيل روند ترخيص خودروهاي وارداتي دپو شده به وزارت اقتصاد و دارايي پيشنهاد داده تا با طرح موضوع در مراجع ذي‌صلاح، اصلاحي در بند (۳) تصويبنامه هيات‌وزيران در تاريخ ۱۶ دي ماه سال گذشته انجام شود و عبارت ترخيص كالا به صدور پروانه الكترونيكي تغيير كند كه در اين حالت مهلت ترخيص كالا به مهلت صدور پروانه تغيير خواهد كرد. ارونقي ادامه داد: اگر اين اصلاح انجام شود آن‌گاه اين ۱۰۴۸ دستگاه كه براي آنها پروانه الكترونيكي صادر شده امكان ترخيص پيدا خواهند كرد بدون اينكه زمان براي ترخيص تمديد شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون