• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4427 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۸ مرداد

جيره غذايي محيط‌بانان در شبانه‌روز فقط ۷۳ هزار ريال است

مديركل حفاظت محيط زيست مازندران پايين بودن حقوق و مزاياي محيط‌بانان را از مشكلات اين قشر بيان كرد و گفت: جيره غذايي يك محيط‌بان در شبانه‌روز فقط ۷۳ هزار ريال و ناچيز است. حسينعلي ابراهيمي كارنامي در گفت‌وگو با مهر در خصوص مشكلات و دغدغه‌هاي محيط‌بانان گفت: محيط‌باني يك شغل كاملا تخصصي است اما در طول اين سال‌ها متاسفانه حمايت‌هاي قانوني مناسبي از محيط‌بانان نشده و اين عزيزان با وجود انجام ماموريت‌هاي سخت و طاقت‌فرسا با مشكلات مختلفي مواجه هستند.

او افزود: اصلي‌ترين موضوع حضور بيش از ۴۸ ساعت محيط‌بانان در پاسگاه‌ها و بازگشت تنها ۲۴ ساعت به محل زندگي‌شان است كه حدود ۲۱۶ ساعت در ماه اضافه كار بايد دريافت كنند اما دريافتي آنان حداكثر ۳۰ ساعت است و اين از جمله خواسته‌هاي محيط‌بانان از سازمان محيط زيست است و سازمان محيط زيست با سازمان برنامه و بودجه در اين خصوص به تفاهم رسيده است تا انگيزه بيشتري براي فعاليت محيط‌بانان ايجاد كند. مديركل حفاظت محيط زيست استان در ادامه پاسخ به اين سوال كه چه قوانين حمايتي براي محيط‌بانان در درگيري با شكارچيان غيرمجاز وجود دارد و به چه اندازه بعد از تصويب قانون مشكلات محيط‌بانان رفع مي‌شود، تصريح كرد: تنها مشكلات حقوقي محيط‌بانان با تصويب قانون حل مي‌شود، چرا كه محيط‌بانان اگر بخواهند وظايف خود از جمله حفاظت از تنوع زيستي و حيات وحش را انجام دهند، ممكن است ميان شكارچيان و آنان درگيري ايجاد شود كه اگر طرفين در اين درگيري كشته شوند، چوب دو سر سوخته مي‌شوند.

او گفت: محيط‌بانان در بسياري مواقع هنگام رويارويي با شكارچيان غيرمجاز، با خطر درگيري، زخمي‌شدن و مرگ مواجه هستند و متاسفانه به دليل خلأ‌هاي قانوني اگر در درگيري با شكارچيان غيرمجازي كه به روي آنها اسلحه بكشند، اقدام به شليك كرده و شكارچي كشته شود به جرم قتل زنداني مي‌شوند و ممكن است حتي اعدام شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون