• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4428 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۹ مرداد

مديركل آموزش و پرورش شهر تهران:

مشكل اصلي ما آسيب‌هاي اجتماعي است

مديركل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: مهم‌ترين مشكل ما آسيب‌هاي اجتماعي است.از همه مردم وخصوصا جامعه فرهنگي مي‌خواهم كه به اين مشكل توجه جدي كنند چون آموزش و پرورش به تنهايي قادر به حل آن نيست.

عبدالرضا فولادوند مديركل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با مهر در خصوص ميزان تخلفات ثبت‌نامي اعلام شده در تهران گفت: آمارها نشان مي‌دهد- و از بخش ارزيابي عملكرد هم سوال كنيد همين را تاييد مي‌كند- كه امسال نسبت به سال گذشته تخلفات به كمترين حد خود رسيده است چرا كه نظارت‌هاي خوبي در حوزه ثبت‌نام در حال انجام است.

او ادامه داد: در عين حال بايد به اين نكته توجه كنيم كه در مجموع يك هزار و ۸۰۰ آموزشگاه غيردولتي و حدود ۲ هزار آموزشگاه دولتي در تهران فعال هستند و طبيعي است كه تعدادي متخلف هم وجود داشته باشد و نبايد انتظار داشته باشيم كه هيچ تخلفي صورت نگيرد. مهم برنامه نظارتي است كه الان در حال انجام است.

او در پاسخ به اين پرسش كه بسياري از والدين گلايه دارند به طور كلي فرآيند ثبت‌نام فرزندان‌شان خصوصا در ورودي پايه‌ها سخت و سخت‌تر مي‌شود و گاهي نيز مشخص است اوليا به قوانين آشنا نيستند، بيان كرد: متاسفانه ما اوليا را در اين زمينه آموزش نداده‌ايم. ما بايد بخشي از اطلاعات را به صورت ويژه در اختيار اوليا قرار دهيم. از سال آينده تصميم داريم در طول سال تحصيلي اين كار را انجام دهيم. به طور مثال براي ثبت‌نام ميان پايه اوليا مطلع نيستند كه بايد كمي صبر كنند. الان آمارها نشان مي‌دهد كه مشكلي در ثبت‌نام ميان پايه وجود ندارد اما بايد بگويم هنوز فصل اصلي ثبت نام ميان پايه نرسيده است.

فولادوند درباره اينكه مهم‌ترين معضل مدارس تهران را چه مي‌دانيد، اظهار كرد: مهم‌ترين مشكل ما آسيب‌هاي اجتماعي است. من از همه مردم، از جامعه فرهنگي و فرهنگ‌دوستان مي‌خواهم كه به اين مشكل توجه جدي كنند چون آموزش و پرورش به تنهايي قادر به حل آن نيست. همچنين ما شركايي داريم كه در برنامه‌هاي گوناگون كنار ما هستند و مي‌خواهيم در اين خصوص هم كنار ما باشند.

او در ادامه با گلايه از صدا و سيما در پخش برخي برنامه‌ها كه ايجاد مشكل در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي مي‌كند بيان كرد: از صدا و سيما مي‌خواهيم كمي فيتيله برخي برنامه‌هايش را پايين بكشد و با آموزش و پرورش و سياست‌هاي آن هماهنگ‌تر باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون