• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4429 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۰ مرداد

مامور سابق وزارت اطلاعات خبر داد

«مسعود رجوي» در اروپاست

«منافقين» در جريان حوادث 88 حتي نتوانست روي موج سوار شود اما تظاهرات دي۹۶ پس از مشهد، كار سازمان بود

از فروردين سال ۱۳۸۲ يعني درست از زمان حمله امريكا و هم‌پيمانانش به عراق، مسعود رجوي در مجامع عمومي حضور نداشت و تصوير جديدي هم از او منتشر نشد. همين مساله شائبه مرگ او را مطرح و روز به روز قوي‌تر مي‌كرد. چند وقتي بود كه كسي از سرنوشت مسعود رجوي خبر نداشت تا اينكه تركي الفيصل، رييس سابق استخبارات حكومت عربستان در تير ماه 95 در كنفرانس منافقين در پاريس حضور يافت و در سخنراني خود از مسعود رجوي سركرده منافقين به عنوان «مرحوم مسعود رجوي» ياد كرد. اما در طول اين سال‌ها هيچ‌گاه منافقين خبر مرگ مسعود را تاييد نكردند تا اينكه بعد از گذشت 3 سال اين‌‌بار در تير ماه 98 بار ديگر خبري آمد كه تاييدي بر مرگ مسعود بود؛ اين ‌بار تصويري از مراسم منافقين در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شد كه در آن گروهك تروريستي در مراسم امسال‌شان عكس مسعود رجوي را در كنار كشته‌شدگان خود قرار داده و در واقع اين عكس مرگ سركرده گروه منافقين را تاييد كرد. اما «ناصر رضوي» مامور سابق وزارت اطلاعات ادعاي ديگري را مطرح كرده است. او معتقد است، مسعود رجوي زنده است و در اروپا زندگي مي‌كند.

«ناصر رضوي» مامور سابق وزارت اطلاعات در دوران خدمتش در بخش رصد سازمان مجاهدين خلق (منافقين) فعال بوده است. او كه متولد سال ۱۳۳۹ است سال 57 توسط «محسن آرمين» به گروه‌هاي هفت‌گانه كه بعدها با ادغام در يكديگر، سازمان مجاهدين انقلاب را به وجود آوردند، معرفي شده است. رضوي از سال ۱۳۵۸ به عضويت سازمان مجاهدين انقلاب درآمده و بعد از آن به امنيت اطلاعات سپاه و از سال 63 به وزارت اطلاعات پيوسته است. او تا اواخر سال ۱۳۸۸ در اين حوزه كار كرده و به گفته خودش تا سال ۹۰، ۹۱ و حتي ۹۲ به طور مستقيم درگير اين موضوعات بوده و الان هم با تشكيلات‌شان [بخش امنيت واحد اطلاعات سپاه، شاخه التقاط] در ارتباط است.

به گزارش مهر، اين مامور سابق وزارت اطلاعات معتقد است كه رجوي زنده و در اروپاست و درباره آن توضيح داد:«وقتي امريكا به عراق حمله كرد، رجوي در عراق بود. پس از حمله، رجوي و تعدادي از كادرهاي سازمان به مرز اردن رفتند. اردني‌ها كمپي را براي اينها ساختند و رجوي هم داخل همين كمپ بود. من همان زمان براي پيگيري اطلاعاتي و قضايي به مرز اردن رفتم تا اگر بشود، رجوي را به ايران بياوريم. رجوي حدود يك سال در مرز اردن ماند و پس از آن به اروپا رفت و الان هم در اروپاست و زنده است.»

رضوي همچنين درباره سخنراني «تركي‌الفيصل» رييس سابق استخبارات حكومت عربستان در تير ماه سال ۱۳۹۵ در همايش سالانه سازمان كه از عبارت «مرحوم رجوي» استفاده كرد، گفت:«تركي‌الفصيل كه چيزي نگفت. ما مي‌توانيم صحبت‌هاي او را اين‌ طور تفسير كنيم كه گفته، اين رجوي كه شما (سازمان) ساخته‌ايد، شبيه يك مُرده است؛ راست هم مي‌گويد.» او با بيان اينكه رجوي در يك كشور به ‌خصوص نيست؛ كلا در اروپا مي‌چرخد اما بيشتر مواقع در فرانسه است، ادامه داد:«چرايي مخفي شدن رجوي به خود او بازنمي‌گردد بلكه احتمالا به خود اروپايي‌ها بازمي‌گردد. ببينيد! اروپايي‌ها در تعامل با ايران، تمايل چنداني به فروپاشي حكومت جمهوري اسلامي ندارند؛ البته اين مساله تا حدودي تحليل خود من است.» به گفته اين مامور سابق وزارت اطلاعات، اروپايي‌ها ممكن است به رجوي گفته باشند «ما تو را در خاك خود مي‌پذيريم به شرطي كه تو هم فعلا ساكت باشي و چهره نشوي.»

رضوي همچنين به اين سوال كه «آيا اروپا حاضر است، رجوي را به ايران تحويل بدهد؟» جواب داد: «ترك‌ها در يك مقطعي توانستند عبدالله اوجالان (رهبر حزب كارگران كردستان كه در فوريه سال ۱۹۹۹م توسط سازمان اطلاعات تركيه در شهر «نايروبي» آفريقاي جنوبي دستگير شد) را دستگير كنند اما نگفتند از كجا و از چه طريق. حتي اگر اروپايي‌ها بخواهند تحويل بدهند-اشاره به تحويل رجوي به ايران- نمي‌گويند كدام كشور تحويل داده است چون اينها در ميان احزاب خودشان دچار درگيري و رقابت و زيرآب‌زني هستند.» او ادامه داد:«فرانسوي‌ها در يك مقطعي- فكر مي‌كنم در دوران ژيسكار دستن- مريم رجوي و بقيه اعضاي سازمان را دستگير كردند و به كشور «گابن» انتقال دادند. جناح سوسياليست فرانسه همين را علم كرد و گفت اين اتفاق (دستگيري اعضاي سازمان مجاهدين) ضدانساني بوده است. درگيري‌ها ميان احزاب اروپايي آنقدر زياد است كه دست و پاي اين كشورها براي انجام معامله با ايران را بسته است.»

اين مامور سابق سازمان اطلاعات معتقد است:«به‌ طور شديد و تنگاتنگ ميان سرويس‌هاي اطلاعاتي عربستان و سازمان ارتباط وجود دارد. به جرات مي‌توانم بگويم، بخش اعظم منابع مالي سازمان توسط عربستان تامين مي‌شود.»

رضوي در بخش ديگري از حرف‌هايش گفت:«تا الان هيچ اطلاعاتي مبني بر اينكه سازمان در موضوع ترور دانشمندان هسته‌اي نقش داشته باشد، نداريم البته ممكن است اين نقش وجود داشته باشد.» به گفته او ترور دانشمندان هسته‌اي كار «موساد» بود. به گفته اين مامور سابق وزارت اطلاعات، سازمان از سال ۱۳۷۸ (يا ۷۹) به بعد، ديگر عملياتي در ايران نداشته است.

او در بخش ديگري از حرف‌هايش گفت:«نگاه راهبردي سازمان تا سال ۱۳۸۸ بر اين مبنا بود كه ورود ارتش آزادي‌بخش به ايران- مانند عمليات فروغ جاويدان (مردادماه ۱۳۶۷)- موجب دگرگوني اوضاع شده و پس از آن، مردم با قيام خود، حكومت را سرنگون خواهند كرد؛ يعني مي‌‌گفتند همين كه مردم تانك‌هاي سازمان را در خيابان‌‌ها ببينند به سمت ما چرخش خواهند كرد اما اين نگاه پس از سال ۸۸ تغيير كرد؛ يعني سازمان به اين نتيجه رسيد كه ابتدا بايد در ايران، قيام صورت بگيرد و پس از آن ارتش آزاديبخش با ورود مسلحانه به ايران حكومت را سرنگون كند. تا سال ۸۸ سازمان بر اين نظر بود كه «شرط لازم» ورود ارتش آزادي‌بخش و «شرط كافي» قيام مردمي است اما از ۸۸ به بعد جاي اين دو شرط عوض شد؛ در هر دو حالت اما سرنگوني حكومت جمهوري اسلامي، هدف اصلي بود و كماكان هدف اصلي است.»

رضوي به اين سوال كه «در سال ۸۸ آن جناحي كه مردم را به خيابان‌ها كشاند، آيا ارتباط مستقيمي با سازمان برقرار كرد؟» جواب داد:«نه؛ هيچ ارتباطي نبود.» همچنين درباره اينكه «يعني سازمان در سال ۸۸ فقط روي موج نشست؟» توضيح داد:«روي موج هم نتوانست بنشيند؛ اما در دي‌ ماه سال ۹۶ توانست. در دي ۹۶ همه تظاهرات ايجاد شده پس از تظاهرات مشهد، كار سازمان بود؛ البته سازمان بدون تابلو كار مي‌كرد. اين مساله اندكي ثقيل است و وقتي براي مسوولان هم توضيح مي‌داديم، مساله براي‌شان جا نمي‌افتاد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون