• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4429 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۰ مرداد

قاضي صلواتي از ختم رسيدگي به پرونده گوشت‌هاي برزيلي خبر داد

توصيه‌هاي كافي‌شاپي ناظر توزيع براي افزايش سهميه گوشت قصابي‌ها

سومين و آخرين جلسه رسيدگي به پرونده فروش آزاد گوشت‌هاي برزيلي به رياست قاضي ابوالقاسم صلواتي ديروز در دادگاه انقلاب برگزار شد. به گزارش ايرنا، در ابتداي جلسه علي رنجبركرماني، نماينده حراست و ناظر بر توزيع گوشت در بازارها و ميادين به عنوان متهم رديف ششم به دفاع از خود پرداخت و گفت: «به لحاظ اعتقادي و قانوني اتهامات وارده بر خود را رد مي‌كنم و هيچ گونه كوتاهي در انجام وظايف خود نداشتم.»

قاضي صلواتي خطاب به متهم گفت: «آيا صف‌هاي طولاني مردم در صف گوشت را مشاهده نكرديد؟!» متهم پاسخ داد: «من برخلاف ميلم و تنها به دستور آقاي فراهاني، مديركل حراست وزارت جهاد كشاورزي مامور به اداره نظارت بر توزيع گوشت در ميادين تربار شدم. بر اساس هماهنگي با آقاي خليلي مدير مجموعه اقدام به نظارت نحوه توزيع گوشت در ميادين اصلي شهر كردم. بر اساس شرح وظايف من حق دخالت در بحث گران‌فروشي يا كم‌فروشي نداشتم و تنها وظيفه‌ام نظارت بر توزيع گوشت بود.»

رنجبركرماني ادامه داد: «در فروشگاه كوروش يكي از راننده‌ها به دلالان خبر مي‌داد كه چه زماني در آن منطقه گوشت توزيع مي‌كند و آنها هم در همان ساعت جمع شده و بيشتر گوشت‌ها را مي‌خريدند.» متهم رنجبركرماني همچنين در پاسخ به اين پرسش قاضي كه «گوشت منزل خود را از كجا تهيه مي‌كرديد»، گفت: «از قصابي محله تهيه مي‌كردم.» قاضي صلواتي نيز خطاب به متهم گفت: «گوشت منزل شما توسط مباشران تهيه مي‌شد و داخل اتومبيل شما قرار مي‌گرفت. جاي تاسف دارد شما به عنوان يك كارمند حراست و فردي كه وظيفه نظارتي داشته است، ابتدا دنبال تهيه گوشت منزل خود بوديد.»

متهم اما با رد اين موضوع مدعي شد كه هرگز از كسي گوشت نگرفته است كه اين ادعا، با واكنش قاضي صلواتي مواجه شد و در نتيجه به متهم گفت: «اين اقرار صريح شماست كه در كيفرخواست وجود دارد.» قاضي صلواتي همچنين از متهم پرسيد كه «شما به برخي فروشگاه‌ها پيشنهاد داديد كه چگونه گوشت تهيه كنند؛ شما بازرس بودي يا مسوول توزيع گوشت؟» و متهم پاسخ داد: «خير! من فقط آنها را راهنمايي كردم كه چگونه مي‌توانند سهميه گوشت خود را بيشتر كنند.» در اين لحظه رييس دادگاه خطاب به متهم گفت: «جلسه تنظيم بازاري كه در كافي‌شاپ برگزار شود و بازرس آن شما باشيد بهتر از اين نخواهد شد.»

پس از دفاعيات متهم رنجبر كرماني، وكيل مدافع شركت مهام تدبير آسيا در جايگاه قرار گرفت و در بيان دفاعيات خود گفت: «اتهامي كه در كيفرخواست آمده با كيفرخواستي كه در بازپرسي مطرح شده، متفاوت است، در كيفرخواست بازپرسي تحصيل مال نامشروع ذكر شده است. نوع دفاع از اين دو كيفرخواست متفاوت و ممكن است موجب تضييع شود.» وكيل متهم رنجبركرماني در بخش ديگري از دادگاه همچنين گفت: «گزارش ارايه شده در كيفرخواست مطابق با واقع نيست و با گزارش‌ها و تحقيقات بعدي مطابقت ندارد. تقاضاي تخفيف دارم. موكلم به بيماري‌هاي متعدد مثل فشار خون بالا و عدم بينايي چشم چپ و راست مبتلاست و تقاضاي برائت او را دارم.»

در ادامه جلسه، وكيل مدافع متهم رديف اول نيز با قرار گرفتن در جايگاه گفت: «موكل بنده يك زندگي ساده دارد و سال‌هاي سال با صداقت خدمت كرده و به نظام جمهوري اسلامي دلبستگي دارد. بنابراين از دادگاه مي‌خواهم پرونده را به كارشناسي بي‌طرفانه ارجاع دهند.» او همچنين در بخش ديگري از دفاعياتش گفت: «جوانان مملكت براي نظام خدمت كرده‌اند و دادگاه بايد تصميمي بگيرد كه جوانان از نظام بريده نشوند و با زنداني شدن و صدور احكام سنگين، نظام و رهبر ما هرگز راضي نيستند كه اين جواناني كه در جبهه بوده‌اند، از بدنه نظام جدا شوند.»

وكيل مدافع 2 نفر از ديگر متهمان پرونده (جهيزي و عسگري) نيز گفت: «اتهامي كه به 2 نفر از موكلينم انتساب داده شده، به ‌هيچ‌وجه با مواد قانون اخلالگران در نظام اقتصادي تناسب ندارد. در عنوان اتهامي مشاركت در اخلال در نظام اقتصادي عنوان شده كه دادگاه بايد مشخص كند موكلينم‌ با چه كسي مشاركت داشتند. همچنين سوءنيت موكلان احراز نشده است.» او ادامه داد: «موكلينم هيچ قصد مجرمانه‌اي نداشته‌اند و اگر از لحاظ سيستم اداري قصوري كردند بايد رسيدگي به آن در هيات تخلفات اداري صورت گيرد بر اين اساس تقاضاي برائت موكلينم را دارم.»

پس از آن، نماينده حقوقي بنياد مستضعفان نيز به دستور قاضي در جايگاه قرار گرفت و در توضيحاتش گفت: «همه متهمان دم از نظام انقلابي زدند و بايد بگويم صرف‌نظر از اجحافي كه در بيت‌المال شده و اجحافي كه بر بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي رخ داده، هرگونه بهره‌برداري از نهادهاي دولتي مستلزم اخذ مجوز است. آقاي عسگري تحت شركت خصوصي بودند و هيچ‌گونه مجوزي از بنياد مستضعفان نداشته و از عنوان بنياد سوءاستفاده شده است. بنياد به اعضاي مديران اخطار داده بود كه عناوين در سربرگ‌ها حذف و تابلويش پايين آورده شود ولي سوءنيت انجام شده و بنياد اطلاعي از جرايم رخ داده، ندارد و تقاضاي رسيدگي به موضوع را داريم.»

با پايان جلسه دادگاه، قاضي صلواتي با ختم دادرسي اعلام كرد كه راي دادگاه در زمان مقتضي صادر خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون