• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4433 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۵ مرداد

ظرافت سرباز ملت و رهبري در مذاكرات ظريف

فرشاد زاهدي|منافع ارزنده برجام خارج از ديدگاه جناحي و حزبي است و نبايد به ‌راحتي از آن عبور كرد؛ منافعي كه شايد بتوان آنها را اين‌چنين فهرست كرد:

۱- انزواي امريكا در عرصه بين‌المللي، ديگر شاهد هژموني امريكا در پيوند دادن دولت‌ها عليه ايران نيستيم و سال‌هاست از اين فضا فاصله گرفته‌ايم.

۲- شناساندن چهره واقعي سياست‌هاي امريكا به جهان.

۳- اثبات نظرات حكيمانه مقام معظم رهبري در ديدگاه سياستمداران امريكايي چه دموكرات و چه جمهوريخواه كه آنها قابل‌اعتماد نيستند و بعد از عبور از بحران‌هاي داخلي بدعهدي مي‌كنند.

۴- شناساندن چهره واقعي و سياسيت سردمداران امريكا به نسل جوان ايران كه از جنگ و بازي‌هاي مذاكره فاصله زماني گرفته بودند.

۵- اتحاد و وحدت كلمه به وجود آمده در داخل در عدم قابل اعتمادي امريكا

۶- ضرورت اثبات چرايي تسخير لانه جاسوسي پس از 40 سال.

۷- و در آخر با ياد و خاطره ظرافت شهادت شهيداني همچون شهيد علي هاشمي كه تا پيدا شدن پيكر مباركش هميشه در مورد رشادت‌ها و فداكاري‌هايش شبهه وجود داشت، بايد گفت درمورد عملكرد ظريف نيز سال‌ها شبهه وجود خواهد داشت.ظرافت بازي ظريف در مقابل دو جان بي‌جان در ديپلماسي همچون جان كري و جان بولتون احساس و افتخاري براي هر ايراني است. رضايت رهبري از كليت عملكرد وظيفه‌اي كه بر دوش ظريف بود، از او سربازي در صفحه شطرنج مي‌سازد كه فداي شاه ولايت بوده و هنوز اينكه حريف در كدام خانه و با چند حركت آچمز مي‌شود، سري است كه عقلانيت حاكميت نظام براي امريكا رقم خواهد زد.بگذاريد سربازان رهبري چه جواد باشد در امريكا و چه قاسم باشد در سوريه به وظايف‌شان عمل كنند. اتحاد رمز پيروزي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون