• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4433 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۵ مرداد

مرسدس بنز، فاتح گرندپري مجارستان شد

ريسك آلماني انگليسي

آخرين مرحله از رقابت‌هاي فرمول يك قهرماني جهان، پيش از تعطيلات تابستاني در نزديكي بوداپست مجارستان برگزار شد. دور قبل مسابقات با آن اتفاقات عجيب و غريب و درنهايت قهرماني ورشتپن و دومي فتل، اين اميدواري را به وجود آورده بود كه باز هم شاهد يك رقابت هيجان‌انگيز و ديوانه‌وار خواهيم بود. يك روز قبل از شروع مسابقه، ورشتپن موفق شد در دور تعيين خط بهترين زمان را كسب كند تا از جايگاه نخست استارت بزند.

اين براي نخستين‌بار در تاريخ بود كه يك هلندي مي‌توانست از جايگاه نخست كارش را شروع كند. قهرماني مرحله قبل در گرندپري آلمان و بهترين نتيجه در دور تعيين خط، تيم ردبول و هواداران راننده هلندي تيم را غرق در رويا كرده بود؛ روياي كسب دومين قهرماني پياپي و سومين قهرماني در مجموع مسابقات امسال. ورشتپن مسابقه را عالي آغاز مي‌كند و در همان ابتدا از حريفان سبقت مي‌گيرد.

پشت سر او هميلتون قرار دارد و پس از اين دو نفر، لكلرك و فتل رانندگان فراري در جايگاه‌هاي سوم و چهارم حضور دارند. در طول مسابقه رقابت ورشتپن و هميلتون با پيروزي راننده ردبول همراه است. تعويض لاستيك‌هاي راننده انگليسي و فشار بيش از حد او به رقيبش، به نتيجه‌اي منتهي نمي‌شود. در فاصله 14 دور مانده تا پايان مسابقه ورشتپن موفق مي‌شود فاصله زماني‌اش با هميلتون را به 15.5 ثانيه برساند. اين فاصله زماني هواداران ورشتپن را متقاعد مي‌كند كه براي جشن قهرماني آماده شوند، اما درست در همين لحظه يك حركت تيمي عالي و البته پرريسك از مرسدس و تغيير استراتژي همه ‌چيز را عوض مي‌كند. هميلتون به پيت مي‌رود و لاستيك‌هايش را به مديوم تغيير مي‌دهد. اعضاي تيم مرسدس در اين توقف برخلاف دفعات قبلي‌ كارشان را به خوبي انجام مي‌دهند و هميلتون موفق مي‌شود در همان جايگاه دومي به ادامه مسابقه بازگردد. در ادامه هميلتون در دورهاي متوالي ركورد سريع‌ترين دور را مي‌شكند.

در همين لحظه است كه مدير تيم در گوشي به هميلتون مي‌گويد: «الان سريع‌ترين فرد پيست هستي، برو و كار را تمام كن!» هميلتون در چند دور باقي‌مانده به پايان با سرعتي سرسام‌آور خودش را به ورشتپن نزديك مي‌كند. لاستيك‌هاي ورشتپن كاملا از بين رفته اما او جرات نمي‌كند وارد پيست شود. همين امر باعث مي‌شود هميلتون كه خودش را كاملا به حريف نزديك كرده در يك‌آن سبقتش را بگيرد و همه را شگفت‌زده كند؛ راننده انگليسي تيم آلماني مرسدس در حالي كه كسي تصورش را نمي‌كرد موفق مي‌شود به عنوان نفر نخست از خط پايان عبور كند و هشتمين قهرماني‌اش را جشن بگيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون