• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4437 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۰ مرداد

مهم‌ترين اظهارات كدخدايي در جريان نشست خبري خود با خبرنگاران

هيات مركزي نظارت بر انتخابات و شوراي نگهبان شكل تعرفه‌هاي ارسال شده از سوي وزارت كشور را تاييد كرده و اين موضوع نيز به اطلاع اين وزارتخانه رسيد.

احراز هويت راي‌دهندگان قطعا به صورت الكترونيكي برگزار خواهد شد ولي به طور كلي هر مرحله‌اي كه وزارت كشور آمادگي فني برگزاري الكترونيكي انتخابات را داشته باشد ما هم آمادگي نظارت الكترونيكي خواهيم داشت.

ما براي هر كار ديگري غير از كاري كه تاكنون در رابطه با انتخابات انجام شده، نيازمند قانون هستيم و اين قانون بايد در مجلس به تصويب برسد.

هر هفته افرادي كه در دوره‌هاي گذشته صلاحيتشان مورد تاييد قرار نگرفته به شوراي نگهبان مراجعه كرده و به آنها توضيحات لازم ارايه مي‌شود.

اگر خداي نكرده مساله‌اي كه منجر به رد صلاحيت شده خلاف عفت عمومي باشد، هيچ كسي نمي‌تواند آن را در افكار عمومي بيان كرده و حيثيت افراد را مخدوش كند.

(در پاسخ به سوالي درباره نقض بي‌طرفي شوراي نگهبان با تركيب جديد اعضا آن): افرادي كه تعبير در شوراي نگهبان مي‌شود سياسي هستند، بالاترين راي را از مجلس آوردند. مي‌توانستند به افراد ديگري راي دهند.

اعضاي شوراي نگهبان بر اساس نگرش و تخصص و دانش فقهي، حقوقي و قانوني خود اعلام نظر خواهند كرد و اطمينان مي‌دهم هيچ گونه نگاه سليقه‌اي يا نقض بي‌طرفي در اين جهت روي نخواهد داد.

(در پاسخ به سوالي درباره ليست دوتابعيتي‌هاي كريمي‌قدوسي و اظهارات خلاف واقع او): امروز از رسيدگي فارغ هستيم ولي در زمان رسيدگي به صلاحيت‌ها اگر انتساب امر خلافي نسبت به نمايندگان يا بقيه افراد مطرح شود حتما رسيدگي خواهيم كرد.

(در پاسخ به سوالي درباره رايزني با دولت براي تاييد صلاحيت اصلاح‌طلبان): هيچ صحبتي در اين زمينه نداشتيم. ملاك شوراي نگهبان قانون خواهد بود و ما هيچ معيار و رويه‌اي فارغ از قانون نخواهيم داشت.

(در پاسخ به سوالي درباره چگونگي بررسي اسناد منتشر شده عليه نمايندگان و كانديداهاي انتخابات): همه اين اسناد به دست ما نيز مي‌رسد كه نيازمند راستي‌آزمايي است. اگر صحت و سقم در زمان تاييد صلاحيت‌ها مشخص شود قطعا در تاييد صلاحيت‌ها تاثير خواهد داشت.

(در پاسخ به سوالي درباره تاثير فشار جناح‌هاي سياسي بر شوراي نگهبان): شوراي نگهبان معمولا تحت تاثير هيچ فشاري قرار نخواهد گرفت و ملاك و معيار ما قانون خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون