• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4437 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۰ مرداد

فيلم «شكار» رييس ‌جمهور امريكا را به هم ريخته است

بدخدمتي هاليوود به ترامپ

بهار سرلك

 

 

دونالد ترامپ در حمله‌اي تازه به صنعت سرگرمي، هاليوود را نژادپرست خوانده است. به گزارش گاردين؛ رييس‌جمهوري امريكا روز جمعه در جمع خبرنگاران كه در محوطه كاخ سفيد حضور داشتند، نطقش را از انتقاد به كمپاني‌هاي بزرگ فناوري شروع كرد و به هاليوود رسيد:«هاليوود، آنها را نخبه نمي‌دانم چون فكر مي‌كنم نخبه‌ها كساني هستند كه در بسياري از موارد هاليوودي‌ها دنبال‌شان هستند اما هاليوود واقعا افتضاح است. از نژادپرست حرف مي‌زنيد، هاليوود خودش نژادپرست است. فيلم‌هايي كه مي‌سازند در حقيقت براي كشورمان بسيار خطرناك است. كاري كه هاليوود مي‌كند، بدخدمتي بزرگي در حق كشور محسوب مي‌شود.»

اما ترامپ نام هيچ نمونه‌اي از سينماي نژادپرست را نياورد و گفته مي‌شود، اظهارنظرهاي او پس از فيلم هزلي «شكار» كه به زودي روي پرده سينماها مي‌رود، مناقشه‌برانگيز شده است. اين فيلم با بازي هيلاري سوانك چشم‌اندازي را براي امريكا متصور مي‌شود كه نخبه‌ها اجازه دارند براي تفريح «رقت‌انگيزها» را شكار كنند. رقت‌انگيزها در واقع اشاره‌اي است به طرفداران محافظه‌كار ترامپ كه ريشه آن به سخنراني‌ هيلاري كلينتون در سال 2016 بازمي‌گردد. كلينتون در اين سخنراني نيمي از طرفداران دونالد ترامپ را «مجموعه‌اي از رقت‌انگيزها» ناميده بود. در تريلر فيلم «شكار» از كلمه «نخبه» استفاده شده است و ظاهرا مقصود حرف‌هاي ترامپ هم همين فيلم است. استوديوي توزيع‌كننده فيلم «شكار» پس از تيراندازي‌هاي گيلروي كاليفرنيا، ال پاسوي ايالت تگزاس و ديتون اوهايو كه به مرگ 34 نفر منجر شد، تصميم گرفت موقتا شروع به كار كمپين‌هاي تبليغاتي اين اثر را به تعويق بيندازد. اين فيلم با واكنش تند فاكس نيوز و ديگر خبرگزاري‌هاي محافظه‌كار روبه‌رو شده است.

داستان فيلم «شكار» 12 نفر را دنبال مي‌كند كه در تريلر فيلم آنها «رقت‌انگيز» ناميده مي‌شوند. اين 12 نفر در دشتي از خواب بيدار مي‌شوند و نمي‌دانند كجا هستند و چطور به آنجا رفته‌اند. كم‌كم متوجه مي‌شوند در يك بازي كه گروهي نخبه شكل داده‌اند، طعمه شكار هستند.

عصر جمعه ترامپ با صراحت خاص خودش در توييتر به بحث‌برانگيز بودن فيلم «شكار» پرداخت و نوشت:«هاليوود ليبرال نژادپرستي بي‌حدوحصري دارد كه با خشم و نفرت همراه شده است! دوست دارند خودشان را «نخبه» بنامند اما نخبه نيستند. در واقع افرادي كه آنها مخالفان سرسخت‌شان هستند، نخبه‌اند. انتشار اين فيلم با قصد و غرض است براي ملتهب كردن و ايجاد اغتشاش. خودشان خشونت را بسط مي‌دهند و بعد تقصير را به گردن ديگران مي‌اندازند. آنها نژادپرست‌هاي واقعي هستند براي كشورمان مضر!» هنوز مشخص نشده است كه تعريف دقيق ترامپ از «نژادپرست» چيست. حواشي اين فيلم دستمايه گزارش‌هايي براي شبكه‌هاي «فاكس‌نيوز» و «فاكس بيزنس نت‌ورك» كه دو شبكه محبوب و منابع اطلاعاتي رياست‌جمهوري امريكا هستند، شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون