• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4440 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۴ مرداد

پيام رهبر معظم انقلاب به اعضاي گروه‌هاي جهادي و بسيج سازندگي

در پي ديدار جمعي از اعضاي گروه‌هاي جهادي جوان با رهبر انقلاب در تاريخ ۱۰ مردادماه ۹۸، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي فرداي آن روز در پيامي خطاب به مستندسازان جوان، ۹ نكته را به اين جوانان توصيه كردند. متن پيام رهبر انقلاب اسلامي به اين شرح است: جوانان عزيز گروه‌هاي جهادي و بسيج سازندگي! افزون بر چند كلمه‌‌اي كه ديشب حضورا گفته شد: اولا: كارتان با ارزش است؛ سپاس امثال من حق آن را ادا نمي‌كند؛ سپاس خدا نصيب‌تان باد، شكرالله مساعيكم. ثانيا: كار جهادي، به معني كار برخاسته از ايمان و به كارگيرنده هر چه بيشتر از ظرفيت وجودي انسان است؛ و اين دو هيچ يك، نقطه پايان ندارد؛ پس كار جهادي امروز شما مي‌تواند ده‌ها و صدها برابر، كيفيت و ارتقا و گسترش يابد. ثالثا: ارتقاي فكري و عملي جهادگران -كه گزارش آن را داديد- آنها را از خدمت‌رساني‌هاي ابتدايي و يدي، غافل و دور نكند. تعمير ديوار و بام و خانه آن پيرزن روستايي، به شما و كارهاي بزرگ‌تان بركت و نورانيت مي‌بخشد. رابعا: شعار «خدمت‌رساني براي تحقق عدالت و پيشرفت» را همگاني كنيد. منظومه معرفتي اسلام در اين باره را كه مشتمل بر صدها درس از لزوم انفاق و لزوم تعاون در بِر و تقوا و لزوم نفع رساندن به مردم و لزوم قيام به قسط و امثال اينها است، در برابر ميليون‌ها جوان كشور بگذاريد. خامسا: جهادِ خدمت‌رساني پيش از سود رساندن به‌گيرنده خدمت، به خود خدمت‌رسان سود مي‌رساند. دل كندن از بهره‌هاي شخصي براي بهره رساندن به ديگران، دل را روشني و ذهن و انديشه را ارتقا و اراده را قوت مي‌بخشد و فراتر از همه، رضاي الهي را جلب مي‌كند. اين را با قول و عمل خود به كساني كه هنوز قدم در وادي خدمت‌رساني نگذاشته‌اند، نشان دهيد.

سادسا: در محيط خدمت‌رساني با اخلاق نيكو و عمل مومنانه، اجتناب از محرمات، تقيد به مستحبات، فضاي پيرامون خود را آكنده از عطر ايمان و عمل صالح كنيد. سابعا: حتما خودِ مردم منطقه خدمت‌رساني، به ويژه جوانان را در كار خدمت‌رساني شريك كنيد؛ اين نيز خدمتي بزرگ به آنها است. ثامنا: به ارتباط گروه‌هاي جهادي با يكديگر و ارتباط آنها با دستگاه‌هاي قادر بر پشتيباني بپردازيد؛ بي‌آنكه دچار ارتباط‌هاي اداري مرسوم و دست ‌و پاگير شويد.

تاسعا: كارهاي خود، پيشرفت‌هاي خود، موفقيت‌هاي خود، توانايي‌هاي روزافزون خود را به ‌شكل هنرمندانه به اطلاع همگان برسانيد. نشان دهيد كه جهادِ موفق شما كه فقط بر گوشه‌‌اي از ظرفيت‌هاي انساني كشور متكي است، چقدر زيبا و شوق‌انگيز است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون