• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4441 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۶ مرداد

پست‌‌تِرَك آمار 7 ساله‌اش را منتشر كرد

دموكرات‌ها بيشتر از جمهوريخواهان به سينما مي‌روند

بهار سرلك

 

 

طبق آمار و ارقام پژوهشي جديد دموكرات‌ها دوبرابر جمهوري‌خواهان سينما مي‌روند. پست‌ترك
(PostTrak) موتور تحليلي مخاطبان سينما و نظرسنجي براي جشن هزارمين فيلمي كه مورد تحليل قرار داده است، آمار و ارقامي را كه از 7 سال پيش در مورد سينماروها گردآوري كرده است، منتشر كرد.

طي اين 7 سال دموكرات‌ها به مراتب بيشتر از جمهوري‌خواهان روي صندلي سينماها به تماشاي فيلم نشسته‌اند يا به عبارتي ديگر 12.4درصد در برابر 5.5درصد. همچنين كنشگران مستقل سياسي (7.2درصد) هم كمتر از دموكرات‌ها به سينما مي‌روند. اين رقم در مورد خريدارهاي بليتي كه خودشان را ليبرال و محافظه‌كار مي‌نامند نيز صدق مي‌كند (10.1درصد در برابر 5درصد). از طرفي نزديك به 10درصد سينماروها وابستگي سياسي خود را اعلام نكرده‌اند. بررسي پست‌ترك كه از ترجيح تماشاي برنامه‌اي در رسانه‌هاي جاري تا آمار گروه سني مخاطبان يك فيلم تا وابستگي مذهبي را مورد مطالعه قرار داده است، شامل اطلاعاتي مي‌شود كه از يك‌ميليون و 250 هزار مصاحبه استخراج شده است.

طبق اين بررسي‌ها رايج‌ترين ژانر، درام است و فيلم‌هاي ماجراجويانه‌ تحسين‌شده‌ترين ژانر هستند. جالب‌تر اينكه مصاحبه‌كننده در ماه نوامبر صبر و حوصله بيشتري داشتند -ماهي كه در آن تعطيلات روز شكرگزاري قرار دارد- و در ماه ژانويه بدخلق‌ترين‌ها بوده‌اند. نزديك به 25درصد مصرف‌كنندگان سينما كه طي 7 سال در اين نظرسنجي شركت داشته‌اند طي مدت زمان دو ماه، سه فيلم تماشا كرده‌اند و همين موضوع نشان‌ مي‌دهد كه پاي ثابت سينماها، مخزن گيشه‌ها را تقويت مي‌كنند.

در مورد جزييات سني، 2019 تا به حال سال‌هاي پيش از اين را تكرار كرده است و سن مشتريان سينما بين 18 تا 34 سال بيشترين جمعيت سينمارو (27درصد) را تشكيل مي‌دهند و در رتبه بعدي 24 تا 34 ساله‌ها (23درصد) قرار دارند. طي هفت سال متمادي، اين آمار به ترتيب 25درصد و 20درصد بوده است.

پل درگارابديان، تحليلگر ارشد رسانه‌ مي‌گويد: «بسياري تصور مي‌كنند كه گروه سني 18 تا
24 ساله‌‌ به سينما نمي‌روند و به سمت رسانه‌هاي جاري هجوم برده‌اند. اين فرضيه از سوي داده‌هاي پست‌ترك به چالش كشيده شده است؛ داده‌هايي كه نشان مي‌دهد اين گروه سني از طي هفت سال جمعيت غالب سينماروها بوده است.» نژاد قفقازي 54درصد مشتريان سينما را طي اين 7 سال تشكيل داده‌اند و پس از آن هيسپانيك‌ها (19درصد)، آفريقايي-امريكايي‌ها (16درصد)، آسيايي‌ها (7درصد) و بقيه (5درصد) قرار دارند. هيسپانيك‌ها و آسيايي‌ها در اين تحقيق و بررسي ركوردهايي را ثبت كرده‌اند. پست‌ترك طي سال اول بررسي مشخص كرد كه 15درصد مشتريان سينما هيسپانيك بودند؛ در سال 2018 اين آمار به 22درصد رسيد. سينمارو‌هاي آسيايي از 2درصد به 8درصد جهش داشته‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون