• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4441 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۶ مرداد

عرب در آستانه خداحافظي از پرسپوليس

بازي تاج و تخت در اردوگاه ارتش سرخ

علي كربلايي

 

 

درباره ايرج عرب و وضعيتش در پرسپوليس هر روز اخبار جديد و البته ضد و نقيضي شنيده مي‌شود. يك روز از بركناري، روز ديگر از استعفا و روز بعد از تصميم وزير مبني بر ادامه همكاري با او اخباري شنيده مي‌شود. زماني كه چنين فضايي براي مديرعامل تيمي در حد پرسپوليس به وجود مي‌آيد، مي‌توان به راحتي حدس زد كه پشت پرده خبرهايي هست و تحركاتي براي كنار گذاشتن عرب در جريان است. ايرج عرب، از زماني كه سكان مديريت پرسپوليس را بر عهده گرفته چندان چهره محبوبي نبوده. ابتدا به اين دليل كه او جايگزين گرشاسبي شد. گرشاسبي چهره‌اي محبوب نزد هواداران پرسپوليس به شمار مي‌رود و كنار گذاشتن او به بهانه قانون منع فعاليت بازنشستگان، كار جانشينش را از ابتدا سخت كرد. دوم اينكه عرب در پست حراست وزارت ورزش سال‌هاي سال خدمت كرده و سابقه او هم مزيد بر علت شد كه او براي هواداران پرسپوليسش چهره‌اي محبوب نباشد. دليل سوم و اصلي اما اين است كه در زمان مديريت عرب برانكو از پرسپوليس رفت و هواداران كم‌كاري مديرعامل را عامل اصلي ترك باشگاه توسط مربي كروات مي‌دانستند. برخي ناظران مي‌گويند جو مسمومي كه عليه ايرج عرب از ابتداي حضورش در پرسپوليس ايجاد شد، به كارشكني رقباي او براي پست مديرعاملي پرسپوليس برمي‌گردد. رقبايي كه حالا جدي‌تر از هميشه براي تصاحب ميز عرب مي‌جنگند.

كارنامه عرب، با قهرماني ليگ و حذفي، جذب به موقع و سريع جانشين برانكو و حفظ تمام بازيكنان مهم تيم، كارنامه‌اي پربار است؛ اما فضاي رسانه‌اي به ‌قدري عليه عرب است كه گويا او پرسپوليس را تبديل به ويرانه كرده و بايد هر چه سريع‌تر بساطش را جمع كند. مشكل اصلي كه تاكنون عرب بركنار و جانشينش معرفي نشده، اين است كه گزينه‌هاي جانشيني او هم چهره موجهي نزد هواداران پرسپوليس ندارند. از مهدي نبي و علي رغبتي به عنوان دو گزينه وزير ورزش براي جايگزيني عرب نام برده مي‌شود.

مهدي نبي به خاطر فعاليت‌هاي موازي با مديرعامل پرسپوليس و درج اين اخبار در رسانه‌ها، به چهره‌اي تبديل شد كه در فعاليت‌هاي معمول تيم كارشكني مي‌كند و برخي ناهماهنگي‌ها تقصير اوست. در ماه‌هاي منتهي به رفتن برانكو، نبي رابطه نزديكي با شركت پيشكسوتان پرسپوليس برقرار كرده بود. در جلسات اين شركت عليه برانكو صحبت‌هايي انجام مي‌شد و بهروز رهبري‌فرد در مصاحبه‌اي اعلام كرد كه اين جلسات تيشه به ريشه موفقيت‌هاي پرسپوليس مي‌زند و حسادت برخي پيشكسوتان صاحب‌نام اين باشگاه كه نگران شكسته شدن ركوردهاي‌شان توسط مرد كروات بودند، علاقه‌اي به تداوم حضور او در پرسپوليس نداشتند. درج چنين اخباري، نبي را مقابل هواداران قرار داد و بعد از جو شديدي كه عليه او به وجود آمد، دبيركل سابق فدراسيون فوتبال تلاش كرد تا چراغ خاموش به فعاليت‌هايش ادامه بدهد.

علي رغبتي، ديگر مدعي پست مديرعاملي باشگاه پرسپوليس، بر اساس گزارشي كه روزنامه ايران ورزشي منتشر كرده، استقلالي است و رسانه‌اي شدن چنين خبري، كار او را براي تصاحب صندلي رياست پرسپوليس تمام كرده. از طرفي ديگر، ورزش ‌سه خبر داده كه ايرج عرب استعفايش را تقديم سلطاني‌فر كرده و وزير ورزش هم با اين استعفا موافقت كرده است.

از سوي ديگر، مديرعامل پرسپوليس ادعا مي‌كند هيچ استعفايي در كار نيست و او مديرعامل پرسپوليس است و قرار بر اين است با قدرت به كارش ادامه بدهد. او به برنامه ورزش و مردم آمد و توضيحات مفصلي در مورد دوران فعاليتش در پرسپوليس به هواداران ارايه كرد. او در اين برنامه گفت: «تامين مالي بازيكنان و ‌آماده كردن آنها براي شرايط مسابقه و اينكه چگونه بايد از عهده هزينه‌ها برآمد، آنقدر زياد است كه حدود 50 درصد وقت وزير ورزش را دو باشگاه استقلال و پرسپوليس مي‌گيرد. به عبارتي پرسپوليس و استقلال ظرف كوچكي دارند كه شاكله خود را از هوادار دريافت مي‌كنند. اما آنقدر اين فشارها زياد است كه در مقطعي خود من مايل به استعفاء شدم. ولي وزير ورزش گفتند اين موضوع را بررسي مي‌كنند و اگر لازم بود با آن موافقت خواهد شد. اما ديگر اين موضوع مطرح نشد و نمي‌دانم اين حاشيه‌سازي‌ها براي استعفاي من از كجا مي‌آيد.» شاهد يك جنگ قدرت تمام‌عيار بين كادر مديريتي پرسپوليس هستيم. اعضاي هيات‌مديره و مديرعامل دچار چالش هستند و به صورت واضح و عيان حداقل يكي از اعضاي هيات‌مديره به دنبال جايگاه مديرعامل است. يكي ديگر از اعضاي هيات‌مديره هم از همان زمان كه فهميد قرار نيست مديرعامل شود، از سمتش استعفا داده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون