• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3224 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۳۱ فروردين

زير ذره بين اقتصاد

درخواست براي تجديدنظر در توليد اعضاي اوپك| يكي از نمايندگان اوپك گفت: اين سازمان بايد در تعيين سهميه توليد اعضاي اوپك كه در سال 2008 به شكل بي‌سر و صدا به يك سري از اعضاي اوپك تخصيص داده شد، تجديدنظر كند. به گزارش رويترز، يكي از نمايندگان اوپك گفت: در صورت افزايش صادرات نفت ايران پس از توافق هسته‌اي احتمالي، اين سازمان براي جلوگيري از عرضه بيش از حد نفت و لطمه‌ خوردن قيمت‌ها بايد در تعيين سهميه توليد اعضا تجديد‌نظر كند. پيشنهاد تجديد‌نظر در سهميه توليد اعضاي اوپك احتمالا باعث يك مناظره شديد در داخل اين سازمان خواهد شد، زيرا بحث اعتبار ملي و سهم بازار اعضا در ميان است. اوپك پس از مخالفت با كاهش توليد در سال گذشته، در حال حاضر به دليل توليد بي‌سابقه عربستان، افزايش صادرات عراق و بازگشت نسبي نفت ليبي به بازار بيشتر از سقف توليد رسمي 30 ميليون بشكه در روز نفت توليد  مي‌كند.

ابراز تمايل امريكايي‌ها براي ورود به ايران| ساسان قرباني، عضو هيات‌مديره انجمن قطعه‌سازان ايران از ارسال پيام خودروسازان امريكايي به خودروسازان ايراني و ابراز تمايل آنها براي حضور در ايران خبر دادو گفت: بازار خودروي ايران بازاري بزرگ و بسيار جذاب براي خودروسازان خارجي است. به گفته وي خودروسازان امريكايي‌ از طريق برخي واسطه‌ها به خودروسازان ايراني پيام داده‌ و خواستار سرمايه‌گذاري در صنعت خودروي ايران شده‌اند. در اين زمينه شنيده مي‌شود كه امريكايي‌ها مطالعات بازارسنجي براي حضور در ايران را نيز آغاز كرده‌اند و آماده‌اند با رفع تحريم‌ها فعاليت خود را در ايران آغاز كنند.


بورس نيازي به عصا ندارد| يك فعال بازار سرمايه با بيان اينكه ريسك سيستماتيك از بازار خارج شده است، گفت: در شرايط فعلي بورس از بحران خارج شده و نيازي به عصا ندارد، لذا نبايد دستكاري و دخالت در روند بازار صورت بگيرد. عليرضا عسكري ماراني، مديرعامل شركت سرمايه‌گذاري ملي ايران در خصوص شرايط فعلي بورس گفت: موفقيت دولت در كنترل تورم و تفاهمنامه سياسي موجب خارج شدن ريسك سيستماتيك از بازار شده است به‌طوري كه بازار سرمايه از رسيدن به توافق جامع هسته‌اي و رفع تحريم‌ها بيشترين منفعت را مي‌برد. لذا زماني كه پيش‌بيني مي‌شود اوضاع بورس و روند تقاضا بهبود پيدا مي‌كند، بايد زمينه مناسب فراهم شده و با انجام عرضه‌هاي مناسب، روند بازار مديريت شود، بنابراين سازمان بورس نبايد در شرايط فعلي در روند بازار و عرضه و تقاضا دخالت كند زيرا سازمان بورس يك دستگاه نظارتي است و وظايف نظارتي دارد.

قول ترك‌ها براي روان شدن تردد كاميون‌ها| رييس كميسيون حمل‌ و نقل اتاق بازرگاني ايران گفت: طبق پيگيري‌هاي مقامات دولت ايران از مسوولان ترك مبني بر طولاني شدن صف ورود كاميون‌ها در مرز بازرگان، ترك‌ها قول داده‌اند كه اين مساله را حل كنند و تعداد بيشتري كاميون‌هاي ايراني را عبور دهند. مسعود دانشمند، درباره‌ دليل طولاني‌ شدن صف كاميون‌هاي ايران و تركيه طي روزهاي اخير در مرز بازرگان عنوان كرد كه تعطيلات نوروزي دليل اصلي تراكم كاميون‌هاي ايراني در ورودي مرز بازرگان بوده كه باعث شده تعداد كاميون‌هاي ايراني در ورودي مرز بازرگان افزايش پيدا كند.
 
فرار سرمايه‌گذاران بابروكراسي‌هاي پيچيده|عضو هيات رييسه اتاق اصناف ايران گفت: بروكراسي پيچيده اداري سرمايه‌گذاران، توليد‌كنندگان و صنعتگران بومي را از استان تبريز كه تامين‌كننده نيمي از محصولات چرمي مورد نياز كشور است فراري مي‌دهد. محمد علي صديقي با بيان اينكه دومين نمايشگاه بين‌المللي تخصصي ماشين‌آلات، يراق‌آلات و كليه لوازم كيف و كفش در تبريز برگزار مي‌شود، گفت: نخستين دوره اين نمايشگاه سال گذشته با حضور 15 برند معتبر داخلي و خارجي برگزار شد كه امسال با حضور شركت‌هايي از دو كشور چين و تركيه و همچنين برندهاي معتبر داخلي برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون