• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4445 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳۱ مرداد

رييس‌جمهور در ديدار اعضاي هيات دولت با رهبر انقلاب مطرح كرد

توفيق در مذاكرات با 1+4 مي‌تواند شرايط را عوض كند

هر چند درمورد اصلاح ساختار بودجه مقداري تاخير داريم اما تحريم، فرصتي براي اين تغيير است

رييس‌جمهور با اشاره به اقدامات صورت‌ گرفته در كمك به آسيب‌ديدگان زلزله كرمانشاه در سال ۹۶ و سيل سال ۹۸، از استمرار خودكفايي در برخي بخش‌ها ازجمله در توليد گندم خبر داد و تاكيد كرد: با وجود تحريم‌ها، در ذخيره و تامين كالاهاي اساسي در شرايط خوب و اطمينان‌بخشي قرار داريم. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني نهاد رياست‌جمهوري، حجت‌الاسلام حسن روحاني روز چهارشنبه در ديدار اعضاي هيات دولت با حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي به نوسانات در بازار كالا و ارز در سال گذشته اشاره كرد و اظهار داشت: با وجود تلاش‌هاي همه‌جانبه امريكا براي جلوگيري از صادرات و واردات كالا، توانستيم در بازار تعادل و ثبات ايجاد كنيم.

رييس‌جمهور با تجليل از صبر و مقاومت ملت ايران در برابر فشارها گفت: امروز در سطح جهاني امريكا به عنوان يك پيمان‌شكن منزوي شناخته مي‌شود و از لحاظ حقوقي، اولين‌بار در دو نوبت امريكا را در مجامع حقوقي جهاني محكوم كرديم. روحاني تحريم‌هاي امريكا را اقدامي تروريستي دانست و خاطرنشان كرد: امروز امريكا دست به تروريسم اقتصادي عليه همه ملت ايران و كودكان و زنان و مردان ايراني زده است. رييس‌جمهور
با اشاره به گام‌هاي متقابل ايران در كاهش تعهدات برجامي گفت: مسير صحيح و درستي را در كاهش تعهدات انتخاب و تاكيد كرده‌ايم صبر ما حدي دارد و در برابر بي‌تعهدي آنها نمي‌توانيم تعهد كامل بپذيريم.

روحاني با بيان اينكه اگر مذاكرات با 1+4 موفق باشد، مي‌تواند شرايط را عوض كند، گفت: اگر گفت‌وگوها ناموفق باشد، به مسير خود ادامه خواهيم داد. رييس‌جمهور افزود: قدرت‌هاي جهاني مي‌دانند كه در صورت تحريم كامل نفت و به صفر رساندن صادرات نفت ايران، آبراه‌هاي بين‌المللي نمي‌تواند امنيت سابق را داشته باشد، بنابراين فشار يك‌جانبه عليه ايران نمي‌تواند
به نفع آنها باشد و امنيت‌شان را در منطقه و جهان تضمين نمي‌كند.

روحاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اقدامات بانك مركزي و بخش اقتصادي دولت براي ايجاد آرامش در بازار نيز گفت: قيمت ارز تاحدي متعادل شده، ضمن اينكه نسبت به تامين كالاهاي اساسي و ضروريات زندگي مردم اطمينان داريم. رييس‌جمهور افزود: آمارها نشان مي‌دهد از ارديبهشت‌ ماه امسال، تورم نقطه به نقطه و ماهانه رو به كاهش است. روحاني سياست دولت را فروش فرآورده‌هاي نفتي به‌جاي فروش نفت خام اعلام كرد و افزود: براي اين كار پالايشگاه‌هاي موجود را توسعه داده و پالايشگاه‌هاي جديد ايجاد خواهيم كرد.

رييس‌جمهور گفت: در قدم اول توانستيم در زمينه نفت گاز و گازوييل خودكفا شويم و به صادرات برسيم و امروز هم در زمينه بنزين خودكفا شده و بنزين صادر مي‌كنيم. روحاني ادامه داد: بايد مصرف بي‌رويه بنزين را كاهش دهيم كه چارچوب مناسبي را در شوراي عالي هماهنگي اقتصادي براي اين هدف، تصويب كرده‌ايم. رييس‌جمهور با اشاره به دستور رهبر انقلاب درباره تغيير و اصلاح ساختار بودجه خاطرنشان كرد: هر چند در اين مورد مقداري تاخير داريم اما تحريم فرصتي براي تغيير ساختار بودجه به وجود آورده است.

روحاني از كاهش بيكاري خبر داد و با اشاره به توسعه نقش‌آفريني شركت‌هاي دانش‌بنيان گفت: گردشگري نيز ۴۳درصد نسبت به سال قبل بيشتر و حدود ۳۰۰ هزار اشتغال در اين حوزه ايجاد شده است. رييس‌جمهور با اشاره به تحول در روستاها در زمينه آب، برق، راه، بهداشت و درمان و ارتباطات اظهار داشت: روزانه ۲۰ روستا به شبكه ملي اطلاعات و ۱۰ روستا به گاز وصل مي‌شود، ضمن اينكه هر هفته ۳۰ روستا به آب آشاميدني متصل مي‌شود. روحاني با اشاره به توجه ويژه دولت به قشر ضعيف و تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي گفت: همه موفقيت‌هاي دولت تا امروز در سايه لطف خدا، هدايت رهبري و حضور و حمايت مردم بوده و اگر اين سه نبود، ناتوان‌تر از آن بوديم كه در برابر يك توطئه عظيم جهاني كشور را اداره و نيازهاي مردم را تامين كنيم.

رييس‌جمهور با اشاره به ضرورت هم‌افزايي هر سه قوه تاكيد كرد: اگر همه دستگاه‌ها در كنار هم قرار بگيريم و همديگر را ياري كنيم، با شتاب بيشتر از تحريم‌ها عبور مي‌كنيم، حل مشكلات مردم سريع‌تر مي‌شود و امريكا را به زانو درخواهيم آورد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون