• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4445 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳۱ مرداد

علي مطهري مطرح كرد

پيشنهاد هوشمندانه ظريف براي مذاكره با عربستان

نماينده مردم تهران در مجلس پيشنهاد ظريف براي مذاكره با عربستان را «درست و هوشمندانه» توصيف كرد و با بيان اينكه عربستان علامت‌هايي داده‌ كه نشان مي‌دهد مايل به بهبود روابط است گفت كه بايد از اين فرصت استفاده كرد. به گزارش ايسنا، علي مطهري در يادداشتي با عنوان «ضرورت بهبود روابط با عربستان و امارات» نوشت: «حل مشكلات اقتصادي بستگي زيادي به سياست خارجي كشور دارد. امريكا و اسراييل از اختلافات كشورهاي منطقه خاورميانه حداكثر استفاده را مي‌برند. روابط ايران با عربستان و امارات چند سالي است كه به دليل برخي ندانم‌كاري‌هاي سه طرف به سردي گراييده و ضرر آن را مردم اين كشورها تحمل مي‌كنند و سود آن را امريكا و اروپا و گاه روسيه و چين مي‌برند، چنان كه سود وضعيت فروش نفت ايران را بيشتر روسيه مي‌برد. چرا كشورهاي اسلامي بايد به گونه‌اي عمل كنند كه سودش را بيگانه ببرد؟ مطابق اسلام، زمان تحريم ايران همه كشورهاي اسلامي بايد از ايران حمايت كنند، ولي مي‌بينيم اكثر آنها در كنار امريكا قرار گرفته‌اند. يكي از علل آن اختلافات بي‌اساسي است كه بر پايه فرقه‌گرايي ميان آنها ايجاد شده است و به عبارت ديگر به‌جاي اتحاد اسلامي تفرقه و تشتت بر آنها حاكم است.قطعا عرب‌ها در موضوع سوريه و يمن دچار اشتباهات فاحش شده‌اند ولي ما نيز آنها را ترسانده‌ايم و آنها از ترس ما به دامان اسراييل افتاده‌اند.» او در بخش ديگري از اين يادداشت نوشت: « اكنون شرايط خوبي براي بهبود روابط با عربستان و امارات پديد آمده است. پيشنهاد آقاي ظريف براي مذاكره با عربستان پيشنهاد درست و هوشمندانه‌اي است. هر دو كشور امارات و عربستان علامت‌هايي داده‌اند كه نشان مي‌دهد مايل به بهبود روابط هستند. امارات به خاطر دوري از ايران دچار ضعف اقتصادي شده و عربستان نيز احساس مي‌كند كه راهي كه در يمن مي‌رود پايان خوشي ندارد و هر دو كشور دريافته‌اند آن گونه كه آنها خيال مي‌كردند امريكا قصد نابودي و بلكه توان نابودي حكومت ايران را ندارد. بايد از اين فرصت استفاده كرد.»

سرنوشت شكايت

صادقي از آملي لاريجاني

محمود صادقي، نماينده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس از نتيجه شكايت خود از صادق آملي لاريجاني خبر داد. به گزارش خبرآنلاين، محمود صادقي درباره نتيجه شكايت خود از صادق آملي لاريجاني در حساب كاربري‌اش در توئيتر نوشت: دادگاه ويژه روحانيت درخصوص شكايت اينجانب از آقاي صادق آملي لاريجاني مبني بر ايراد توهين و افترا به اينجانب در سخنراني ايراد شده در همايش فرماندهان بسيج دستگاه قضايي (منتشر شده در تاريخ ۳ آذر ۹۵ در خبرگزاري ميزان) قرار منع تعقيب صادر كرد.

رييس پيشين قوه قضاييه در سخنراني آذرماه 95 خود، در دوراني كه اختلاف‌نظر اين مقام ارشد سابق قضايي با حجت‌الاسلام حسن روحاني، رييس‌جمهوري درمورد لغو سخنراني علي مطهري در مشهد به رسانه‌ها كشيده بود در سخناني و با ادبياتي نامتعارف به طرح سوال محمود صادقي درباره حساب‌هاي قوه قضاييه واكنش نشان داد. موضوعي كه منجر به طرح شكايت اين نماينده مجلس از رييس پيشين قوه قضاييه به دادگاه ويژه روحانيت شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون