• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4446 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲ شهريور

خبر

اداره هيات امنايي صدا و سيما منافاتي با قانون اساسي ندارد

مهدي شيخ، عضو اصلاح‌طلب كميسيون فرهنگي مجلس گفت: «طرح اداره و نظارت بر صدا و سيما چندين ويژگي دارد كه نخستين ويژگي آن حفظ نظام رياستي سازمان صدا و سيما بر اساس قانون اساسي است. ويژگي بعدي اين طرح تعريف هيات امنا و اداره سازمان به صورت هيات امنايي آن هم به انتخاب مقام معظم رهبري است كه اين مساله هيچ منافاتي با رياستي بودن صدا و سيما و قانون اساسي ندارد.»

به گزارش خانه ملت؛ او افزود: «هيات امنا وظيفه سياستگذاري دارد و برنامه‌هاي كلان سازمان را طرح‌ريزي مي‌كند و به نوعي نقش شوراي سياستگذاري در سازمان صدا و سيما خواهد داشت. يكي از نكات مهم اين طرح تقويت شوراي نظارت بر صدا و سيما است. شوراي نظارت در شرايط فعلي نظارتي استدلالي دارد و از نفوذ چنداني برخوردار نيست كه در اين طرح علاوه بر گزارش‌هايي كه به اطلاع شوراي نظارت بر صدا و سيما مي‌‎رسد، صدا و سيما بايد پاسخگو و عامل احكام شوراي نظارت هم باشد.»

 

بررسي ايرادات شوراي نگهبان به لايحه تابعيت در كميسيون قضايي

سيده‌فاطمه ذوالقدر، نماينده اصلاح‌طلب تهران در مجلس گفت: «با توجه به اينكه مجددا شوراي نگهبان به لايحه اعطاي تابعيت ايراني به فرزندان متولد شده از مادران ايراني، ايراد گرفته بود ايرادات آن به كميسيون قضايي رسيده و در دستور هفته قرار دارد.

به گزارش فارس؛ او افزود: «دستور هفتگي هفته آينده كميسيون حقوقي و قضايي مجلس بررسي ايرادات شوراي نگهبان به لايحه اعطاي تابعيت به فرزندان مادران ايراني و پدران خارجي است. ما اميدواريم دوباره از طريق گفت‌وگو و رايزني با شوراي نگهبان بتوانيم اين ايرادات برطرف شده و مورد تاييد نهايي شوراي نگهبان قرار گرفته و تصويب و ابلاغ شود تا زودتر كودكان زيادي كه اكنون هويت‌شان مشخص نيست و بلاتكليف مانده‌اند به عنوان سرمايه‌هاي انساني تعيين تكليف شوند كه قطعا براي آينده ايران موثر خواهند بود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون