• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4448 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۴ شهريور

پيدا و پنهان

تغيير معاون مسكن وزارت راه و شهرسازي

وزير راه و شهرسازي مازيار حسيني معاون امور مسكن و ساختمان را بركنار و مديركل سابق راه و شهرسازي استان اصفهان را جايگزين او كرده است. در ماه‌هاي گذشته عملكرد وزارت راه و شهرسازي در حوزه تحويل واحدهاي مسكن مهر زير فشار انتقادهاي فراواني بوده است. ناتواني اين وزارتخانه در كنترل شوك‌هاي قيمتي در بخش مسكن و اجاره‌بها نيز انتقادهايي را در پي داشته است. به نظر مي‌رسد كه اقدام تازه وزير راه و شهرسازي براي تغيير معاون امور مسكن وزارتخانه نيز در راستاي همين انتقادها و ايجاد تحولي جديد در حوزه مسكن باشد.

نظر مركز پژوهش‌ها درباره عملكرد تبصره 18

مركز پژوهش‌هاي مجلس با اشاره به عملكرد ضعيف تبصره 18 قانون بودجه 97 درباره اشتغال‌زايي، اعلام كرد: برنامه‌هاي تبصره 18 تنها منجر به تزريق منابع ارزان‌قيمت شده و هيچ سازوكاري براي ارزيابي اثربخشي اين منابع
تزريق شده پيش‌بيني نشده است. بازوي پژوهشي قوه مقننه در گزارش خود اضافه كرده كه كليت اقدامات اجرايي انجام شده در حوزه اشتغال‌زايي برمبناي تبصره 18 قانون بودجه 97 شامل چندين دستورالعمل و تفاهمنامه بين دستگاهي بوده كه به عنوان اقدامات اوليه براي اجراي برنامه‌هاي اشتغال‌زايي به‌حساب مي‌آيد و تابع تزريق منابع، شرايط اقتصاد كلان و همكاري و هماهنگي ساير دستگاه‌هاست.

فقط 16 ويلا در «باستي هيلز» ساكن دايم دارد

در مورد باستي هيلز و عجايب آن زياد گفته و نوشته‌اند. از مالك اوليه آن كه از بزرگان صنعت پتروشيمي و ثروتمندان ايران است تا فرزند مالك كه به جاي خيل عظيم جوانان ايراني، يك تنه خرج مي‌كند و دنيا را به هيچ مي‌انگارد. «ميزان» به نقل از سيد‌سعيد لواساني، امام جمعه شهر لواسان گزارش داده كه اكثر مالكان شهرك باستي ‌هيلز ساكنان دايم آن نيستند و بيشتر در ايام تعطيل و آخر هفته‌ها به اينجا مي‌آيند.

به گفته امام جمعه لواسان، طبق آماري كه خود مسوولان شهرك باستي هليز داده‌اند، تنها ۱۶ ويلا در اين شهرك ساكن دايم دارد و ساير ويلا‌ها براي افرادي است كه در جاي ديگر سكونت دارند و براي تفريح به اين شهرك مي‌آيند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون