• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4450 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۶ شهريور

شروع سال تحصيلي نزديك است

همه بايد به تاييد وزير پيشنهادي كمك كنيم

غلامرضا كريمي

در اين برهه كه وزارت آموزش و پرورش با چالش‌هاي جدي روبروست و از درون هم به شكل بروكراتيك فربه شده و به نوعي بخشي از ماموريت‌هايش بر زمين مانده است، قطعا تغيير مديريت اقدامي هوشمندانه و موثر خواهد بود. از سويي انتخاب شخصي با سابقه حضور 6 ساله در درون كابينه و فردي كه از نزديك با مصوبات هيات دولت درگير بوده و آنها را بررسي كرده و با فرآيندهاي اجرايي نيز به خوبي آشناست و در كنار تمام اين مزايا با وزرا و كاركرد آنها نيز به خوبي آشناست و ارتباط دارد مي‌تواند فرصت خوبي براي خانواده بزرگ آموزش و پرورش و نظام آموزشي ما محسوب شود.

چرا كه اصولا ساختار آموزش و پرورش به گونه‌اي است كه بهترين راه براي حل مشكلات آن، تعامل‌هاي بين بخشي است.

در چنين شرايطي اميدواريم كه انتخاب وزير جديد براي اين وزارتخانه كه موضوعاتي چون بي‌عدالتي‌هاي آموزشي، چالش‌هاي كنكور، مدارس خاص و... در آن باعث شده تا اعتماد عمومي نسبت به آن خدشه‌دار شود، موثر باشد وزير جديد نيز بتواند با تعيين اولويت‌هاي خاص و پراهميت، اين وزارتخانه را از وضعيت كنوني نجات دهد و در نهايت آرامش را به نظام آموزشي كه وظيفه خطير تربيت نسل آينده كشور را برعهده دارد، برگرداند. چرا كه آرامش در وزارتخانه‌اي كه به نوعي بخش وسيعي از هموطنان با آن ارتباط دارند مي‌تواند در نهايت منجر به آرامش كشور شود.

در همين راستا از مجلس نيز انتظار مي‌رود تا با راي مثبت خود به گزينه معرفي شده براي وزارتخانه نظام آموزشي و خانواده بزرگ آموزش و پرورش را در اين روزهاي نزديك به آغاز سال جديد تحصيلي براي بهبود وضعيت و رسيدن به ثبات و آرامش كمك كند.

ضمن آنكه از رسانه‌ها و فضاي مجازي نيز انتظار مي‌رود با مشاركتي جدي‌تر و فعال‌تر به تاييد وزير جديد كمك كنند چرا كه كمك به اين پورسه و تعيين تكليف آموزش به نوعي ضامن سال تحصيلي پربار براي فرزندان اين كشور خواهد بود و مي‌تواند با توجه به سابقه وزير پيشنهادي، كمكي باشد براي بهبود وضعيت نظام آموزشي در 2 سال باقي مانده از عمر دولت يازدهم.

قائم‌مقام وزير آموزش و پرورش
در امور بين‌الملل

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون