• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4454 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۱ شهريور

به آينده خوش‌بين باشيم

سپنتا نيكنام

چندي پيش از يكي از اساتيد دانشگاه اقتصاد پرسيدم آينده اقتصادي ايران را چگونه مي‌بينيد؟ پاسخ داد اتفاقاتي كه در حال وقوع است با هيچ يك از اصول علم اقتصاد همخواني ندارد. واقعيت اين است كه اين ديدگاه و نظر به اكثر حوزه‌ها نيز قابل تعميم است. از اين‌روست كه من هم درباره آينده در هيچ‌ يك از حوزه‌ها نمي‌توانم نظر قطعي داشته باشم، اما با اين وجود ياد گرفته‌ام به آينده خوش‌بين و اميدوار باشم.

اين روزها خبرهاي مختلفي در شبكه‌هاي مجازي منتشر مي‌شود كه عمده آنها به اخبار اقتصادي و سياسي برمي‌گردد، در ميان انبوه اين خبرها كه از حوزه شهر و استان يزد گرفته تا خبرهاي ملي و بين‌المللي را دربرمي‌گيرد به نظرم خبرهاي مربوط به اقدامات وزير امور خارجه ايران آقاي دكتر محمدجواد ظريف مهم‌تر از بقيه هستند و آنها را به دقت دنبال مي‌كنم. همچنين به واسطه عضويتم در شوراي شهر و مسووليتم در كميسيون خدمات و محيط زيست شهري، اكثر دغدغه‌هايم به شهر يزد مربوط مي‌شود. حفاظت از محيط زيست اين شهر و دستيابي به راهكارهاي عملياتي اصلاح مديريت پسماندهاي ساختماني و خانگي و اصلاح مصرف آب در فضاي سبز از جمله برنامه‌هايي هستند كه آنها را دنبال مي‌كنم و اميدوارم به سرانجام برسند. برنامه‌هايي كه به گمانم به اندازه اتفاق‌هاي سياسي و بين‌المللي مهم هستند اما در حاشيه پررنگ اين اخبار قرار گرفته‌اند، ديده نمي‌شوند و تلاش مي‌كنم به سهم خود آنها را پيگيري كنم و نقشي در حفظ محيط‌زيست، اين ميراث گران‌بها داشته باشم.

اما در سطح بين‌المللي حفظ عزت و اقتدار كشور و در عين حال رفع مشكلات مردم، دغدغه‌اي است كه ذهن مرا به خود مشغول كرده و به چگونگي اين خبرها و رسيدن به دستاوردهاي مهم اين اهداف فكر مي‌كنم. به گمانم هر ايراني بايد اين روزها اين دغدغه را بيشتر از پيش جدي بگيرد و بدون درنظر گرفتن اينكه مسووليت مستقيم با چه كسي است و دولت و مديران چه كارهايي انجام داده‌اند، اين دغدغه‌ها را پيگيري كند و مسووليت خود را در اين زمينه بداند و براي آن تلاش كند. با اين‌حال همان‌طور كه گفتم ما بايد به آينده خوش‌بين باشيم و از سهم خود براي اين اميدواري و خوش‌بيني دريغ نكنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون