• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4459 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۷ شهريور

آيا آنها كه مي‌گفتند گم شده‌اند، پيدا شده‌اند؟!

صدرالساداتي‌ها؛ 5 كيلومتري كياسر

گم شدند، پيدا شدند، گم شدند تا بالاخره صفحه اينستاگرام‌شان به‌روز شد. آنها همه‌ چيز را تكذيب كردند از حضورشان در قم تا اختفاي پنهاني. غروب جمعه شب بود كه در ميان تمامي گمانه‌زني‌ها يك كانال تلگرامي، ويديويي از پدر برادران صدرالساداتي منتشر كرد كه در آن ادعاي پيدا شدن فرزندانش را رد كرد. ساعاتي بعد اما مهدي صدرالساداتي با انتشار يك استوري در اينستاگرام خود بالاخره پس از ٧٢ ساعت به خبر «گم‌ شدن و اختفاي اختياري» واكنش نشان داد. او در اين استوري اينستاگرامي كه ساعت 11: 19 دقيقه جمعه شب منتشر كرد، عكسي از تابلوهاي سبز بزرگراه‌ها منتشر كرد كه نشان مي‌داد در 5 كيلومتري «كياسر»، يعني 70 كيلومتري جنوب شهر ساري است. مهدي صدرالساداتي برادر كوچك‌تر روح‌الله صدرالساداتي، نماينده هرمزگان در مجلس خبرگان رهبري در استوري اينستاگرام خود نوشت: «1-رييس كميسيون امنيت ملي و نماينده ديگر قم مي‌گويند ما در قم در خانه فلاني زندگي عادي داريم ...2-گفته‌اند اختفاي اختياري كرده‌ايم... نه در قم هستيم و نه در اختفاي اختياري ... خدا به همه رحم كند.»

اشاره مهدي صدرالساداتي به سخنان مجتبي ذوالنوري و احمد اميرآبادي دو نماينده اصولگراي قم بود كه اولي رييس كميسيون امنيت ملي مجلس است و دومي، عضوي از هيات رييسه پارلمان و هر دو گفته ‌بودند صدرالساداتي‌ها گم نشده‌اند، بلكه دست به «اختفاي اختياري» زده‌اند! پس از اين استوري، البته تصاويري از يك دوربين مداربسته در فضاي مجازي منتشر و دست به دست شد كه نشان مي‌داد صدرالساداتي حوالي ساعت 10 جمعه شب از يك مغازه در حال خريد زغال قليان است.

دقايقي پس از انتشار استوري مهدي صدرالساداتي، احمد امير‌‌آبادي‌فراهاني در توييتر خود نوشت: «آقاي صدرالساداتي شما به قم آمديد و بعد به روستاي فردو رفتيد. در شهر كهك خريد كرديد. بعدشم تهران رفتيد. بعد هم به طرف كياسر. پدر بزرگوار ادعا كرده بي‌خبر و نگرانم، به جاي استوري يه تماس با ايشان مي‌گرفتيد.» و اين توييت را دوباره با هشتگ «به خدا پناه مي‌بريم از شر شيطان » منتشر كرد.

مجتبي ذوالنوري هم كه روز گذشته در مراسم توديع و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشكي قم حضور داشت در حاشيه اين مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران به انتشار استوري توسط مهدي صدرالساداتي در اينستاگرام واكنش نشان داد و گفت: «وقتي استوري مي‌كنند يعني موبايل همراه دارند، ‌كدام بازداشتي است كه موبايل در اختيار دارد؟ جاي استوري گذاشتن، تماس بگيرند و وضعيت خود را اعلام كنند؛ اگر بازداشت شده‌اند، بگويند كه آنها را گرفته‌اند.»

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس همچنين خبر داد، زماني كه خبرهايي از مفقود شدن اين 3 برادر و يك راننده همراه‌شان در فضاي رسانه‌اي منتشر شده رد آنها را گرفته و متوجه شدند در روستاي فردوي قم بودند و حتي اينكه زغال قليان خريده‌اند نيز مشخص است. در استوري منتشر شده، تصويري از تابلوي پنج كيلومتري كياسر را نشان مي‌دهد و اين كار آنان براي اين است كه بگويند قم نبوده‌اند ولي آنها در روستاي فردوي قم بودند.»

بعدازظهر ديروز اما برادران صدرالساداتي در اينستاگرام به صورت زنده با مخاطبان‌شان صحبت كردند. روح‌الله صدرالساداتي در لايو اينستاگرام مدعي شد كه بارها مورد آزار برخي گروه‌ها و نهادها قرار گرفته، جلوي تدريسش را گرفته‌‌اند، زماني كه مي‌خواسته براي سركشي به حوزه انتخابيه برود، تهديد به مرگ شده و... از همين روي در ميانه راه گوشي تلفن همراهش را خاموش كرده تا به «جاي امني پناه ببرد» و بعدا متوجه شده كه جنجالي اتفاق افتاده است.

سيد روح‌الله صدرالساداتي با 36 سال سن جوان‌ترين روحاني عضو مجلس خبرگان رهبري و برادرش سيد مهدي صدرالساداتي با افشاگري‌ها و كنش‌هاي ضدفسادش در فضاي مجازي معروف شده ‌است؛ كسي كه در افشاگري در مورد ساخت و سازهاي لواسان، تخريب خانه‌هاي ده‌ونك و همچنين ماجراي حسن رعيت تاثيرگذار بود. بعد از انتشار خبر گم شدن برادران صدرالساداتي به نقل از وحيد اشتري، فعال رسانه‌اي اصولگرا گفته شد كه او به خانه «غفار عباسي» رفته ‌است. او به استاد اخلاق معروف است و ادعاي شاگردي آيت‌الله سعادت‌پرور و بهجت را دارد اما اين ادعا همواره از سوي شاگردان و بيوت اين علما تكذيب شده ‌است. به گفته فريد مدرسي، روزنامه‌نگار، او در مسجد رضايي قم حلقه درس خود را تحت عنوان «جمال آفتاب» تشكيل مي‌داده و در اين گعده‌ها به «خضر طريق» معروف بوده ‌است. مدرسي همچنين مدعي شده كه برادران صدرالساداتي از مروجان او بوده كه «در اينستاگرام مشغول شوي فسادزدايي بوده و مشغول يارگيري از طلاب و جامعه بارانت نفوذ در حاكميت هستند.»

غفار عباسي معروف به عباس غفاري در افواه و اذهان به جن‌گير نيز معروف بوده با اين حال مهدي صدرالساداتي سال 97 در گفت‌وگو با انصاف‌نيوز و در توضيح اين ادعا گفته ‌بود: «اينها تخريب است. مثلا حضرت آيت‌الله بهجت فرضا مگر نمي‌توانست يك جني را از سر فردي كه مبتلا شده است، باز كند؟ مي‌توانست. اما آيا به آقاي بهجت مي‌گوييم جن‌گير؟ اين تخريب است ديگر. اينكه ايشان قدرت داشته باشد تا آزار جني را از شما دفع كند، مشكلي دارد؟» با اين حال نه‌تنها فريد مدرسي بر اين موضوع تاكيد و اصرار دارد و يك بار ديگر در سال گذشته نيز مطلبي در مورد غفاري با هشتگ «‏پول ترويج #جن_گير چگونه تامين مي‌شود؟» منتشر كرده ‌بود، احمد اميرآبادي نماينده مجلس نيز مطالب خود در مورد اين ماجرا را با هشتگ « به خدا پناه مي‌بريم از شر شيطان » منتشر مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون