• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4462 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۳ شهريور

غلامعلي جعفرزاده ايمن‌آبادي، نايب‌رييس نخست فراكسيون مستقلين ولايي:

هدف تندروها معروفيت است و بهترين پاسخ به آنها، بي‌توجهي

درحالي كه طي روزهاي گذشته شاهد انتشار سخناني نامتعارف از يك خطيب مذهبي وابسته به جبهه پايداري بوديم، روز گذشته نيز اين فرد اين فرصت را به دست آورد كه از طريق تريبون نمازجمعه و در جايگاه سخنران پيش‌خطبه، ابرازنظر كند و بيش از پيش، در راستاي جلب‌توجه و معروفيت خود تلاش كند. شخصا معتقدم اين فرد به‌دنبال معروفيت و ديده شدن است و اتفاقا به همين دليل، فكر مي‌كنم بهترين پاسخ در قبال او و امثال اين افراد، سكوت است. بنابراين قصد ندارم درباره شخص اين خطيب وابسته به جبهه پايداري و اظهاراتش، صحبتي داشته باشم.

در شرايط خاص كشور كه بيش از هميشه نيازمند وفاق و همدلي و وحدت هستيم، فردي چنين با ادبياتي ناموجه و اظهاراتي بي‌پايه و اساس، هر روز بخشي از نهادهاي رسمي كشور، به‌ويژه مجلس و دولت كه انتخابي هستند را هدف حمله قرار دهد، عجيب بوده و قابل‌اعتماد نيست. البته عزيزاني كه امكان چنين اظهارنظرهايي را از طريق تريبون‌هاي عمومي فراهم مي‌كنند نيز مرتكب بدسليقگي شده و مي‌شوند. در اين مورد نيز ستاد و شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور با اين كج‌سليقگي، شرايطي را فراهم كردند كه فردي چون اين خطيب وابسته به جبهه پايداري، بر طبل اختلاف و عداوت بكوبد. چنانكه پيش از اين نيز گفته‌ام، امكان گفت‌وگو با اين افراد وجود ندارد، پيشنهادم به همه عزيزان در مجلس، دولت و همچنين احزاب و تشكل‌هاي سياسي و مدني اين است كه پاسخي به او و امثال او ندهيد چراكه علاوه بر انگيزه مشكوك طرح اين دست مسائل اختلاف‌انگيز از تريبون‌هاي عمومي، شاهد آن هستيم كه اظهارات اين افراد فاقد اندك پشتوانه حقوقي و منطقي است و حتي ظاهرا نسبت به سازوكار و روندهاي اصولي اقدامات در مجلس و دولت هم بي‌اطلاع هستند چراكه همين آقا اخيرا معترض شده بود كه چرا مجلس، حقوق كارگران را نمي‌پردازد؛ موضوعي كه نشان مي‌دهد او حتي نمي‌داند كار مجلس چيست و دولت چه وظايفي دارد.

وقتي چنين غيرمستند صحبت مي‌شود و مي‌گويند مثلا مجلس حقوق كارگران را بدهد، طبيعي است كه كسي هم بگويد اين حقوق را از پاكت‌هاي پولي كه آقايان براي هر سخنراني مي‌گيرند، بپردازند.

امروز متاسفانه بعضي تريبون‌هاي رسمي همچون تريبون‌هاي نمازجمعه، به محلي براي حمله به دولت و مجلس تبديل شده و تنها مي‌توان گفت كه ان‌شاءالله خداوند باريتعالي و حضرت امام حسين(ع) به داد ما برسد چراكه با اين اوضاع، عملا ديگر نيازي به دشمن خارجي نداريم.

در بحث دامن زدن به دوقطبي‌ها در كشور نيز كسي از ياد نمي‌برد كه رهبري گفتند كه نبايد برجام، عامل دوقطبي‌سازي در كشور شود. حال آنكه اتفاقا همين افراد هستند كه اين روزها و در ايام عزاداري تاسوعا و عاشوراي حسيني، روساي جمهور و مجلس را با نهايت بي‌تقوايي و كم‌لطفي، با شمر و يزيد مقايسه كردند و با حمله به برجام كه دستاورد كليت نظام بود، سعي در ايجاد دوقطبي‌سازي داشته و دارند. ما سر سفره حضرت ابوالفضل و پاي همين منبرها و خطبه‌ها بزرگ شده‌ايم اما متاسفانه در مراسم مذهبي كه امسال ديدم، تقريبا صحبتي از فلسفه قيام عاشورا و مظلوميت امام حسين و يارانش نبود؛ به‌نحوي كه تقريبا 95 درصد مباحث حمله به دولت و مجلس به‌ بهانه برجام بود و 5 درصد هم اشاره‌اي گذرا به اصل موضوع محرم مي‌شد تا عملا مظلوميت امام حسين (ع) آشكار شود.

جالب اينكه وقتي به يكي از اين آقايان سخنران گلايه كردم كه چرا بدون اطلاع چنين اظهارنظر مي‌كنيد، پاسخ داد ما ضبط‌صوت هستيم و هرچه به ما بگويند، تكرار مي‌كنيم. البته به آن سخنران خاص گفتم كه اطلاعي از جزييات ندارد و بهتر است با دقت بيشتر اقدام به سخنراني كند اما واقعيت اين است كه همين برجام، اگر نبود، اين آقايان چه پيشنهاد جايگزيني داشتند؟! متاسفانه اينها همواره رويكردي سلبي داشته و تمام تلاش‌شان نيز ايجاد نااميدي نسبت به صندوق‌هاي راي و سازوكار انتخابات است چراكه پيروزي خود را در شكست شيوه‌هاي دموكراتيك و انتخابات مي‌دانند اما اين روياها، تعبير نخواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون