• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4465 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۶ شهريور

رييس‌جمهوري ايران در ديدار با رييس‌جمهوري تركيه مطرح كرد

همكاري تهران-آنكارا؛ از مبارزه با تروريسم تا تعامل اقتصادي

ايران و تركيه با وجود مشكلات به روابط اقتصادي همه‌جانبه خود ادامه خواهند داد.

ايران و تركيه در زمينه مبارزه با تروريسم ديدگاه مشتركي دارند. خوشبختانه پيشرفت‌هاي خوبي براي گسترش همكاري‌ها در بخش دفاعي ميان ايران و تركيه حاصل شده و زمينه‌هاي مناسبي براي توسعه همكاري‌ها و انتقال تجربيات وجود دارد؛ از اين‌رو همكاري‌هاي ايران و تركيه در تامين امنيت مرزهاي مشترك و منطقه ادامه داشته و گسترش خواهد يافت.

الگوي همكاري سه جانبه ايران و تركيه با روسيه در تامين امنيت منطقه مي‌تواند با همكاري‌هاي سه‌جانبه و چندجانبه اقتصادي با همسايگان، به توسعه و ثبات منطقه و ملت‌هاي دو كشور كمك كند.

حفظ امنيت آبراه‌هاي منطقه خليج فارس، درياي عمان و تنگه هرمز همواره براي ايران به عنوان بزرگ‌ترين كشور ساحلي مورد توجه بوده است. ايران خود را موظف به تامين امنيت آبراه‌هاي منطقه‌اي مي‌داند.

همه بايد تلاش كنيم تا با مشاركت سازمان ملل متحد، ثبات و آرامش به يمن بازگردد. همكاري ۳ كشور (ايران، روسيه و تركيه) ضامن روند آستانه باعث شده امنيت بيشتري در سوريه حاكم باشد و مردم اين كشور در بخش‌هاي زيادي از سرزمين خود شرايط بهتري داشته باشند. بايد به دولت سوريه براي مبارزه با باقيمانده تروريست‌ها به‌ويژه منطقه ادلب و شرق فرات كمك كرد و همكاري‌ها تا ريشه‌كن شدن تروريسم در منطقه ادامه يابد؛ از اين رو اميدوارم نتيجه تلاش‌هاي سه كشور منجر به امنيت پايدار در سوريه و تحقق حاكميت مردم آن كشور باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون