• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4465 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۶ شهريور

دادگاه پرحاشيه دختر وزير سابق برگزار شد

شبنم نعمت‌زاده و ۲۲ حساب شخصي‌اش

نخستين جلسه رسيدگي به پرونده شبنم نعمت‌زاده ديروز به رياست قاضي مسعودي مقام برگزار شد. پرونده‌اي كه اهميت آن، نه به لحاظ حجم تخلفات اقتصادي صورت گرفته در آن، كه به دليل باز شدن پاي دختر وزير پيشين صنعت، معدن و تجارب به دادگاه بود. اما حواشي پيرامون اين دادگاه به همين جا ختم نشد. چراكه باوجود آن‌كه پيش از اين تصاويري از شبنم نعمت‌زاده فرزند محمدرضا نعمت‌زاده بدون چادر در شبكه‌هاي اجتماعي و حتي خبرگزاري‌هاي رسمي ازجمله همين يكي، دو روز پيش، در خبرگزاري اصولگراي تسنيم منتشر شده بود، او در جلسه دادگاه با چادر حاضر شد تا حواشي اين پرونده بيش از پيش بالا بگيرد. بسياري از كاربران شبكه‌هاي اجتماعي به حضور او با اين پوشش در دادگاه واكنش نشان داده و اين كار را نشانه‌ نوعي رياكاري تفسير كردند. اين واكنش‌ها تا جايي پيش رفت كه مسعودي‌مقام، رياست دادگاه هم ناچار به پاسخگويي شد: «او در زمانی که کیفرخواست هم ابلاغ شد، با چادر بود و در دادگاه هم با خواست خودش با چادر حاضر شد. الزامی نداریم، اگر بخواهند با مانتو هم حاضر شوند، باز ایرادی نداریم.»

اما اين پايان حواشي دادگاهي نبود كه به دليل حضور دختر وزير، مورد توجه عمومي قرار گرفته است. يكي از نكاتي كه پس از برگزاري اين دادگاه موردتوجه قرار گرفت، وثيقه 20 ميليارد توماني بود كه فردي 26 ساله براي آزادي نعمت‌زاده از زندان گذاشته بود كه به گفته رياست دادگاه در تهيه اين وثيقه هم پولشويي صورت گرفته است. قاضي مسعودي‌مقام با توضيح در اين باره از صدور قرار بازداشت براي نعمت‌زاده خبر داد و گفت: «علت بازداشت، بیم فرار و مخفی شدن شما بود. کسی که برای شما سند گذاشته شخصی به نام امیر بارانی است که متولد سال ۷۳ بوده و در دادگاه نیز حاضر نشده و ۲۰ میلیارد تومان اسناد داده است که باید ردیابی انجام شود. اعتبار تضمین‌هایی هم که پدر شما گذاشته رو به پایان است. به همین دلیل قرار بازداشت شما صادر شد.»

در اين پرونده ۲۲ فقره حساب شخصی درمورد متهمه نعمت‌زاده شناسایی شده که از سال ۸۸ تا ۹۷ بوده است. طبق اظهارات متهمه نعمت‌زاده ۴ میلیارد تومان از بانک ملت، ۴ میلیارد تومان از بانک شهر و برای شرکت دارویی رسا ۴ و نیم میلیارد تومان از بانک ملت و ۶ میلیارد تومان از بانک سینا تسهیلات گرفته است. اما نعمت‌زاده مدعي است كه خلافي از او سر نزده است. او گفته است: «49 سال دارم و 20 سال است که در این کار هستم و در طول این 20 سال خلافی از من سر نزده است.»

اين متهم با بيان اينكه «فعاليتش به واسطه رانت نبوده»، گفت:‌ « با اینکه پدرم وزیر بود 5 سال بیکار بودم و کارهای هنری انجام می‌دادم و بعد از ظهرها به داروخانه می‌رفتم تا اینکه سال 89-88 به واسطه پیشنهادی تصمیم به تأسیس شرکت گرفتم.»

نعمت‌زاده ادامه داد: «پدرم وزیر بود و من برای ویزیت مطب به مطب و کوچه به کوچه می‌رفتم و فعالیت من به واسطه رانت نبود و از صفر شروع کردم و خدا را هم شکر می‌کنم و اینکه الان هم در این جایگاه قرار گرفته‌ام را بخشی از امتحان الهی می‌دانم.» او در بخش ديگري از دفاعياتش با بيان اينكه «هیچ موردی از تخلف نمی‌توانید پیدا کنید و همه چیز قانونی بوده است»، گفت: «نمی‌توانم خیلی چیزها را بگویم و مردم باور نمی‌کنند. من یک خانم کارآفرین هستم و اصلا به این موجود وحشتناک که شاکیان اشاره کردند و در کیفرخواست آمده است، شباهتی ندارم.»

اين متهم ادامه داد: «پدر من هیچ دخالتی در کار نداشته است و نه در کار من، نه در تحصیل و نه در زندگی و پدرم هیچ نقشی نداشته است. اگر هم کسی در زندگی او نقش داشته من بوده‌ام.»از آنجا كه صحبت‌هاي نعمت‌زاده شائبه نگاه سياسي دادگاه به اين پرونده را نزد افكار عمومي ايجاد كرده بود، اين سخنان با واكنش قاضي مسعودي‌مقام مواجه شد و درنتيجه گفت: «دادگاه به پرونده آقای نعمت‌زاده رسیدگی نمی‌کند و برای ما مهم نیست که شما متعلق به چه خانواده‌ای هستید و اساسا به هیچ‌کس فراتر از متهمان کاری نداریم.»با پايان اظهارات نماينده دادستان و متهم نعمت‌زاده، جلسه دادگاه پايان يافت و جلسه بعدي دادگاه در 31 شهريورماه برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون