• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4465 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۶ شهريور

آشنايي با شركت به ‌پخش

اعتماد

امروزه موضوع فروش، توزيع و بازاريابي كالا در كشور در حال پيدا كردن جريان صحيح روند خود است و به دنبال آن مفهوم رقابت نيز شكل ارزشي خود را كه متناظر به اصلاح كيفيت وكميت است، پيدا كرده است، اين امر وجود يك ساختار حرفه‌اي و انجام كار تخصصي با مشخصه‌هاي فني و تكنيكي يك صنعت را مي‌طلبد.

موضوع پخش و توزيع مناسب كالا و خدمات، امروزه يكي از اصول مهم و اساسي است كه به صنعتي بزرگ و تجارتي عظيم تبديل شده است، صنعت پخش مي‌تواند به دليل ارتباط نزديك با توليد و مصرف از هر بخشي يا نهادي سريع‌تر علايم مربوط به رونق و ركود را در بازار شناسايي و به موقع مسوولان و دستگاه‌هاي مرتبط را نيز براي اقدامات پيشگيرانه مطلع كند.

نظام توزيع كالا و خدمات از جمله بخش‌هاي مهم در اقتصاد كشورهاست كه از يك طرف كالاها و خدمات را در اختيار مصرف‌كنندگان و از سوي ديگر اطلاعات و نقدينگي را به بخش‌هاي توليدي منتقل مي‌كنند. در اين راستا شركت به‌پخش در سال 1334 شمسي به عنوان بخش فروش شركت توسعه صنايع بهشهر شروع به فعاليت كرده است. اين شركت از سال 1351 پس از تبديل شدن به شركت سهامي خاص به‌پخش، توزيع توليدات شركت‌هاي تابعه شركت توسعه صنايع بهشهر همچون پاكسان، بهپاك و مارگارين را نيز عهده‌دار شده است.

شركت به‌پخش با سابقه بيش از نيم قرن رهبري صنعت پخش كشور درحال حاضر به عنوان بزرگ‌ترين و قديمي‌ترين شركت پخش محصولات غذايي، بهداشتي و دارويي داخل كشور توانسته جايگاه ويژه‌اي را در عرصه توزيع كالا در منطقه خاورميانه به دست آورد. اين شركت از سال 1381 ضمن تبديل شدن به شركت سهامي عام در قالب يك شركت مادر مشغول به فعاليت است.

گسترش استفاده از فناوري‌هاي به روز

از آنجا كه در حال حاضر در بيشتر كشورهاي جهان، گسترش استفاده از ابزارها و روش‌هاي نوين نگهداري، چيدمان، حمل و نقل و در نهايت توزيع كالاها و خدمات، همراه با رعايت استانداردهاي مختلف و با صرف كمترين هزينه و زمان در فرآيند مربوطه به عنوان شاخص‌هاي توسعه و پيشرفت نظام توزيع كالا و خدمات در نظر گرفته مي‌شود، شركت به‌پخش نيز با تغيير و نوين‌سازي ساختار خود با دامنه وسيعي از پرسنل متخصص در سراسر كشور، وظيفه ارايه خدمات مطلوب در بخش‌هاي مختلف را به مشتريان اين شركت بر عهده دارد.

همگام با توسعه و پيشرفت دنياي كنوني و رشد اقتصاد و جهاني شدن، شركت به‌پخش نيز با تكيه بر كاركنان مجرب و متخصص خود و بهره‌گيري از انبارها و مراكز پخش گسترده و متعدد در سراسر كشور همچنين بهره‌مندي از ناوگان عظيم حمل و نقل، نرم‌افزارها و سخت‌افزارهاي مدرن و پيشرفته و دستيابي به دانش فني بيش از نيم قرن رهبري صنعت پخش كشور علاوه بر توزيع گسترده محصولات شركت‌ها‌ي عضو گروه توسعه صنايع بهشهر، پخش كالاهاي توليدي برخي شركت‌هاي ايراني در اقصي نقاط كشور را نيز انجام مي‌دهد.

توزيع مويرگي كالا كه با الهام از سيستم توزيع گردش خون در بدن موجودات زنده ‌بنيان نهاده شده، توزيع گستـرده، يكسان و فـراگير كالا از مركـز تا اقصـي نقـاط در كوتاه‌ترين زمان و با صرف كمترين هزينه است بر اين اساس شركت‌هاي توزيع و پخش محصولات را مي‌توان به عنوان عامل توزيع عدالت در سطح جامعه قلمداد كرد. در اين راستا شركت به‌پخش با در اختيار داشتن 28 مركز پخش در سراسر كشور نقش مهمي در توزيع محصولات بيش از 50 برند مطرح داخلي و خارجي ايفا كرده و در نهايت 600 شهر را با بيش از 70 هزار عامل فروش در انواع فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي و تعاوني، داروخانه، سوپرماركت و اتحاديه در گستره شبكه توزيع خود قرار داده است.

از آنجا كه شركت به‌پخش با ساختاري سازمان يافته و پيروي از استراتژي واحـد براي نظام توزيع كالاها و خدمات به عنوان يك حلقه از زنجيره اتصال توليدكننده به مصرف كننده عمل كرده، اين شركت در امر برندسازي بسياري از كالاهاي توزيعي خود نيز نقش‌آفرين بوده است.

درحال حاضر شركت به‌پخش با همراهي شركت‌هاي تابعه خود همچون شركت توسعه صنايع غذايي به‌پخش، شركت بازرگاني بين‌المللي به‌پخش، شركت سهامي خاص به‌پخش دارويي بهشهر، گروه توليدي آروين ملل زرين، شركت ترابري و حمل‌ونقل به‌پخش و شركت زرين‌ پخش بهشهر در زمينه‌هاي خريد، بسته‌بندي، توزيع و فروش انواع كالا، حمل و نقل جاده‌اي، واردات و صادرات، اخذ نمايندگي انحصاري كالا، سرمايه‌گذاري در سهام شركت‌ها، بانك‌ها و موسسات اقتصادي، ايجاد نمايشگاه، فروشگاه، نمايندگي و شعبه در داخل و خارج از كشور فعاليت مي‌كند.

پاسخگويي به مطالبات مشتريان

آگاهي از نيازها و خواسته‌هاي مشتريان از طريق مطالعه، مراجعه و تحقيق به منظور ارايه خدمات مطلوب و افزايش سطح رضايت آنان، همكاري و ايجاد روابط موثر با تامين‌كنندگان كالا و ارتقاي كمي و كيفي توزيع و فروش محصولات آنها به منظور صيانت از منافع متقابل و پايدار، توسعه مستمر سهم بازار با تاكيد بر اصل خلاقيت، نوآوري و استفاده از فرصت‌ها به منظور خلق ارزش افزوده براي ذي‌نفعان، توجه به ارزش‌هاي والاي نيروي انساني و تلاش براي توانمند‌سازي و ايجاد محيط كاري مناسب به منظور تحقق اصل شايسته‌سالاري و تامين رضايت و رفاه نسبي كاركنان، بهبود و ارتقاي عملكرد فرآيندهاي شركت با استناد به اصول بهره‌وري و بهينه‌سازي روش‌ها و سيستم‌ها همچنين افزايش توان رقابتي در راستاي تعالي سازماني از مهم‌ترين خط مشي‌هاي شركت به‌پخش به شمار مي‌روند.

به منظور ايجاد وجه تمايز ميان شركت به‌پخش نسبت به ساير رقباي موجود، شركت به‌پخش با بهره‌گيري از سيستم‌هاي علمي كسب وكار و استفاده از تكنولوژي روزIT همچنين تنوع بخشي به سبد كالايي، اين امكان را براي مشتريان خود فراهم كرده تا در كوتاه‌ترين زمان، مايحتاج مطابق با سليقه خود را تامين كنند. قرار گرفتن در شمار100 شركت برتر ايران از سال 1385 تاكنون، كسب مقام اول در گروه خدمات و بازرگاني «IMI 100» در سال 1390 به انتخاب سازمان مديريت صنعتي همچنين وسعت روز به‌روزِ دامنه فعاليت‌هاي شركت و استمرار اعتماد ارزشمند مشتريان، مصداق بارز اين تفاوت است.

افزايش تنوع هدفمند محصولات به منظور افزايش سهم بازار و پايداري افزايش فروش شركت، برندسازي و ارتقاي نام تجاري شركت با هدف ايجاد تصوير ذهني مثبت، نهادينه‌سازي مشتري‌مداري و ايجاد ارزش افزوده براي مشتريان به منظور رضايتمندي مشتري و برنامه‌ريزي فروش سيستماتيك به فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي، هايپرماركت‌ها، فروشگاه‌ها و سوپرماركت‌ها از ديگر مصداق‌هاي نشان‌دهنده تلاش شركت به‌پخش براي متفاوت بودن است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون