• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4468 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۳۰ شهريور

خبرخوان

تكذيب خط اعتباري

400 ميليارد دلاري چين

سيدعلي‌محمد موسوي، رييس سازمان سرمايه‌گذاري خارجي در پاسخ به اين سوال كه طي روزهاي اخير در رسانه‌ها عنوان مي‌شود كه خط اعتباري ۴۰۰ ميليارد دلاري ميان ايران و چين برقرار خواهد شد و در روزهاي اخير نيز يكي از اعضاي اتاق بازرگاني اين موضوع را عنوان كرده، اما مشخص شد كه همان بحثي است كه در رسانه‌ها مطرح بود، اظهار داشت: روابط مالي ميان ايران و چين وجود دارد، اما عدد و رقم آن چيزي كه گفته مي‌شود، نيست. بسياري از طرح‌ها و پروژه‌ها در دست مذاكره است و نمي‌دانم چه كسي چنين رقمي را گفته و آن را نشنيده‌ام.به گزارش فارس، معاون وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اينكه مذاكرات خوبي ميان مسوولان كشورهاي ايران، روسيه و چين در حال انجام است، گفت: در اين رايزني‌ها روابط پولي و مالي و سرمايه‌گذاري مستقيم و فاينانس مطرح است، اما هنوز سندي امضا نشده و مهم‌تر آنكه تامين خطوط اعتباري بستگي به پروژه‌هايي دارد كه در كشور وجود داشته و به طرف‌هاي خارجي پيشنهاد مي‌شود. در حال حاضر فاينانس جديد نداريم و آنچه در حال انجام است مربوط به سرمايه‌گذاري‌ها و فاينانس‌هاي قديمي است. البته سازمان سرمايه‌گذاري در تلاش و رايزني براي باز شدن فضا و ايجاد روابط مالي و اعتباري با كشورها است.معاون وزير اقتصاد يكي از مشكلات مربوط به فاينانس‌ها را مربوط به تامين وثايق دانست و افزود: در مذاكرات كنوني كه ميان كشور چين، ايران و روسيه برقرار است، صحبتي از روابط مالي براساس دلار نيست و همكاري براي تامين منابع از طريق يورو، يوان و روبل مبناي تفاهمات مالي است.

40 هزار ميليارد تومان فرار مالياتي

رييس سازمان امور مالياتي كشور گفت: ۴۰ هزار ميليارد تومان در كشور فرار مالياتي داريم و حدود ۳۵ هزار ميليارد تومان نيز معافيت‌هاي مالياتي وجود دارد.

به گزارش مهر، اميدعلي پارسا با ارايه گزارشي از فعاليت‌هاي سازمان امور مالياتي كشور، اظهار داشت: يكي از آرزوهاي ديرينه كشور و همچنين از تاكيدات مقام معظم رهبري، عدم وابستگي درآمد كشور به منابع نفتي است. در برخي كشورها سهم ماليات در هزينه‌هاي جاري تا ۸۵ درصد است اما اين مبلغ در كشور ما به ۵۰ درصد هم نرسيده است.وي با بيان اينكه ماهانه حدود ۲۳ هزار ميليارد تومان از بودجه كشور صرف پرداخت حقوق و مزاياي كاركنان و بازنشستگان مي‌شود، ابراز داشت: اين شرايط در حالي است كه كل درآمدهاي مالياتي ما حدود ۱۱ ميليارد تومان است.رييس سازمان امور مالياتي كشور با بيان اينكه ۴۰ درصد از اقتصاد كشور از پرداخت ماليات معاف هستند كه همين امر موجب سوءاستفاده افراد سودجو شده است، گفت: متاسفانه در كشور فرار مالياتي زياد است و جامعه بايد به اين فرهنگ و باور برسد كه پرداخت ماليات در واقع كمك به عمران و توسعه كشور است و فرار مالياتي در واقع غارت بيت‌المال و دزدي از حق ديگر مردم است.

خط ترانزيتي ايران- تركيه- افغانستان

معاون وزير راه و شهرسازي از تاسيس مسير ترانزيتي تركيه- ايران- افغانستان خبر داد و گفت: مقرر شد با محوريت ايران، صورتجلسه تاسيس اين كريدور در آينده‌اي نزديك براي تركيه و افغانستان ارسال و پس از آن در جلسه سه‌جانبه‌اي متن صورتجلسه نهايي شود.

به گزارش ايلنا، شهرام آدم‌نژاد، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازي از برنامه‌ريزي‌هاي مشترك براي راه‌اندازي و تقويت كريدور ترانزيتي افغانستان- ايران- تركيه خبر داد و گفت: در هشتمين اجلاس كميسيون مشترك حمل و نقل ايران و تركيه مصوبات اجرايي اين دو كشور در زمينه حمل و نقل پيگيري شد.وي با اشاره به مذاكرات گسترده در تقويت مسير ترازيتي شرق به غرب اظهار داشت: در طول جلسات اين دوره تاكيد زيادي بر راه‌اندازي و تقويت كريدور ترانزيتي افغانستان- ايران- تركيه صورت گرفت و مقرر شد با محوريت ايران، صورتجلسه تاسيس اين كريدور در آينده‌اي نزديك براي تركيه و افغانستان ارسال شود تا پس از آن در جلسه سه‌جانبه‌اي متن صورتجلسه نهايي شود. معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره رضايت دو كشور از راه‌اندازي قطار مسافري تهران – وان و تهران – آنكارا ادامه داد: راه‌اندازي قطار مسافري تهران – استانبول در جلسه‌اي در سريع‌ترين زمان ممكن در تهران مورد بررسي قرار خواهد گرفت همچنين براي دستيابي به آمار جابه‌جايي يك ميليون تن بار در سال بين دو كشور جهت گسترش همكاري‌ها در زمينه افزايش و توسعه حمل و نقل بار به وسيله ريل، توافق شد تا حمل‌و‌نقل ميان تركيه و كشورهاي آسياي مركزي از طريق مسيرهاي ترانزيت ريلي ايران تسهيل شده و اين مسيرها احيا شوند.

حساب‌هاي حذف‌شدگان يارانه چك مي‌شود

با شروع قطع يارانه افراد پر درآمد، حساب‌هاي مالي و بانكي يارانه بگيراني كه حذف شده‌اند بعد از دريافت رضايت از آنها چك خواهد شد.به گزارش ايسنا، با اعلام رسمي دولت حذف يارانه‌بگيران پر درآمد از شهريور ماه سال جاري و طبق تكليف قانون بودجه مبني بر حذف سه دهك بالاي درآمدي آغاز شده است؛ بطوري كه حدود ۲۰۰ هزار نفر از خانواده‌هايي كه در دهك‌هاي بالا شناسايي شده بودند در اين ماه از ليست سازمان هدفمندي كنار رفتند.وقتي يارانه‌ها حذف شد افراد با توجه به پيامكي كه دريافت مي‌كنند مي‌توانند براي اعتراض مراجعه كنند. در اين مرحله وقتي به پيشخوان دولت مراجعه كردند از آنها در مورد رضايت‌شان براي استعلام حساب بانكي و مالي نيز استعلام مي‌شود. بر اين اساس حساب مالي و بانكي يارانه‌بگيران زماني مورد بررسي قرار مي‌گيرد كه يارانه آنها قطع شده و اگر اعتراض به اين موضوع داشته باشند بايد حساب بانكي و مالي آنها چك شود. در اين حالت ممكن است تعداد زيادي از افراد يارانه‌بگير با وجود اينكه خواهان دريافت يارانه در هر ماه باشند به دليل عدم تمايل به بررسي حساب‌هاي بانكي و مالي، از اين درخواست انصراف دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون