• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4468 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۳۰ شهريور

واكنش وزير بهداشت به تحصيل فرد غيردانشجو در دانشكده دندانپزشكي

گروه اجتماعي| با گذشت 4 روز از انتشار خبر دستگيري يك دختر كلاهبردار كه بدون شركت در كنكور، با جعل عنوان «دانشجو» حدود يك سال در كلاس‌هاي دانشكده دندانپزشكي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي شركت مي‌كرد و مدعي بود كه با پرداخت ارقامي به كاركنان اين دانشگاه، موفق به حضور در اين كلاس‌ها شده، وزير بهداشت با رد هرگونه مماشات با متخلفان در هر سطح و جايگاه حقيقي و حقوقي بر برخورد با عوامل قدرت و فساد تاكيد كرد. سعيد نمكي، روز پنجشنبه در صفحه توييتر خود نوشت: «تاكنون نتايج مهمي در خصوص ورود فرد غيردانشجو به كلاس‌هاي درس دانشكده دندانپزشكي حاصل شده و به زودي به قوه قضاييه ارسال خواهد شد. عوامل قدرت و فساد در هر سطح و جايگاه بدانند ما تا آخر اين راه خواهيم رفت.»

نمكي در اين توييت اشاره داشت كه مقابله با عوامل فساد در حوزه آموزش پزشكي را از سه ماه قبل با صدور دستوري درباره برخورد با جريان‌هاي فساد در كنكور پزشكي و فروش صندلي دانشگاه‌ها آغاز كرده است.

 

دانشجونمايي كه توسط «رسانه ملي»

به عرش رسيد

روز دوشنبه، خبري در خبرگزاري‌ها منتشر شد با اين مضمون كه دختري با جعل عنوان دانشجوي رشته دندانپزشكي، بدون شركت در كنكور سراسري يا ثبت‌نام در دانشگاه، در كلاس‌هاي تئوري و عملي رشته دندانپزشكي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي شركت مي‌كرده كه با شناسايي ماموران كلانتري بازداشت شده است. به دنبال انتشار اين خبر سرهنگ رضا صادقي، رييس كلانتري ولنجك گفت: «مدتي قبل با پيگيري حراست دانشگاه شهيد بهشتي پرونده‌اي براي رسيدگي به كلانتري ولنجك ارجاع شد كه در پي آن دختري جوان بدون طي هر گونه مراحل ثبت نام و حتي شركت در كنكور اقدام به حضور در كلاس‌هاي تئوري و عملي رشته دندانپزشكي اين دانشگاه كرده بود. در تحقيقات ماموران كلانتري مشخص شد دختري 23 ساله از كمتر از يك سال قبل در كلاس‌هاي درس رشته دندانپزشكي در دانشگاه شهيد بهشتي حاضر شده و به ديگر دانشجويان گفته بود كه با پرداخت چندين ميليارد و بدون شركت در كنكور در اين دانشگاه ثبت‌نام كرده است. با ادامه تحقيقات و اخذ مجوز از مقام قضايي، ماموران كلانتري ولنجك روز يكشنبه اين دختر جوان را دستگير و به كلانتري منتقل كردند كه اين فرد در همان بازجويي‌هايي اوليه اقرار كرد كه هيچ گونه ثبت نامي در دانشگاه نداشته و با سوءاستفاده از بي‌توجهي عوامل حراست ورودي دانشگاه، وارد فضاي دانشگاه شده و با توجه به علاقه به رشته دندانپزشكي در كلاس‌هاي مربوط به آن شركت كرده است. حالا هم با شكايت حراست دانشگاه، پرونده‌اي براي اين دختر تشكيل شده و اين فرد براي ادامه روند رسيدگي به جرم روانه دادسرا شده است.»

به دنبال اين اتفاق كيانوش جهانپور، مديركل روابط عمومي وزارت بهداشت هم در واكنش به دستگيري اين فرد، مسووليت كنترل تردد تمام افراد در محوطه دانشگاه‌هاي علوم پزشكي را متوجه حراست دانشگاه‌ها دانست و از پيگيري وزارت بهداشت خبر داد. اميرمحسن ضيايي، معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي هم با تاكيد بر اينكه دانشجوي قلابي، هيچ ارتباط سيستماتيك با دانشگاه نداشته، اعلام كرد كه فرد دانشجونما، هيچ ارتباط سيستماتيك و اداري با دانشگاه نداشته و دانشكده بايد در خصوص اينكه چگونه يك فردي بدون هويت دانشجويي در كلاس‌هاي آموزشي حضور پيدا مي‌كند، پاسخگو باشد و بگويد چگونه اين فرد از آذرماه سال گذشته به مدت ۸ ماه در كلاس‌هاي آموزشي دانشكده حضور پيدا مي‌كرده است.

در حالي كه ظرف روزهاي گذشته، متهم در گفت‌وگو با برخي رسانه‌ها، تهديد كرده بود كه در صورت اصرار و ادامه پيگيري پرونده قضايي، درباره پشت پرده‌ها صحبت خواهد كرد، محسن دالبند، رييس دانشكده دندانپزشكي شهيد بهشتي افشا كرد كه اين دختر كلاهبردار در برخي شبكه‌هاي تلويزيوني تبليغات شخصي مرتبط با مشاوره‌هاي كنكور و برنامه‌ريزي آموزشي داشته و ايرنا هم ديروز در گزارشي نوشت: «فرد مورد نظر، پيش از اين با حضور در برنامه‌هاي تلويزيوني از جمله برنامه «گزينه چهار» شبكه چهار سيما، به عنوان «رتبه برتر كنكور»، «يك نابغه»، «خانم دكتر آينده» و «افتخارآفرين» معرفي شده و به راهنمايي داوطلبان آزمون سراسري براي حضور بهتر در كنكور پرداخته و مجري اين برنامه هم تاكيد كرده كه «همه ما ايراني‌ها به او افتخار مي‌كنيم!» پس از اين فرد مورد نظر در شبكه اجتماعي اينستاگرام خود را به عنوان يك كارآفرين معرفي كرده و در ويدئوهايي كه در اين شبكه منتشر كرده، مدعي شده كه يك نفر از «معتبرترين» و «مرجع‌ترين» افراد دانشگاه شهيد بهشتي، با توجه به رزومه و اعتبار علمي به او «مجوز» داده تا به عنوان «دانشجوي افتخاري» در دانشگاه شهيد بهشتي حضور يافته تا در رشته دندانپزشكي اين دانشگاه تحصيل كند. او در ادامه ادعاهاي خود افزود كه من «مقبوليت و اعتبار خوبي در دنيا داشتم» و براي حضور در دانشگاه نيز «پولي نپرداخته‌ام»؛ اما به دليل آنكه با برخي مسوولان دانشگاه حاضر به همكاري در برخي «جلسات و فعاليت‌هاي سياسي» نشده‌ام، آنان من را اخراج كرده‌اند.»

ايرنا در ادامه گزارش خود، نظرات كاربران در واكنش به اين اقدام رسانه ملي را منتشر كرده و نوشته است: «كاربري ضمن به اشتراك گذاشتن ويدئوهاي حضور او در برنامه‌هاي مختلف شبكه‌هاي تلويزيوني نوشت كه فروش آنتن از سوي صدا و سيما و پخش برنامه‌هايي با مدعيان دروغين، خود نوعي از فساد است. كاربر ديگري نيز همين تصاوير را منتشر كرد و آورد كه در اين فيلم فرد مذكور توضيح مي‌دهد كه چطور فقط با ۶ ماه درس خواندن توانسته است در كنكور رتبه برتر بياورد و در رشته دندانپزشكي دانشگاه بهشتي تحصيل كند؟! برخي كاربران از مسوولان صدا و سيما اين پرسش را مطرح كردند كه آيا صدا و سيما درباره ادعاهاي مطرح شده در برنامه‌هاي تلويزيوني مسوول نيست؟ و آيا نبايد پيش از دعوت يك مهمان به يك برنامه تلويزيوني آموزشي، در مورد صحت سوابق او بررسي‌هاي لازم صورت پذيرد؟ كاربري نيز از مسوولان صدا و سيما پرسيد كه چه كسي مسوول پاسخگويي به اين ادعاهاي كذب در يك برنامه توليدي در اين رسانه است؟»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون