• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4473 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۴ مهر

آموزش

واكنش آموزش و پرورش در قبال «تنبيه» دانش‌آموزان

محسن حاجي‌ميرزايي وزير آموزش و پرورش با تاكيد بر اينكه رفتار كادر اجرايي مدارس و معلمان با دانش‌آموزان تحت نظارت است، گفت: معرفي به هيات تخلفات، تذكر و عزل، عكس‌العمل اين وزارتخانه در قبال تنبيه كردن دانش‌آموزان است.

به گزارش ايسنا، محسن حاجي ميرزايي وزير آموزش و پرورش در حاشيه جلسه هيات وزيران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشي درباره وضعيت مدارس مناطق سيل‌زده با تاكيد بر اينكه دانش‌آموزان در مناطق سيل‌زده با برنامه‌ريزي و تمهيداتي كه انديشيده شده از كلاس درس محروم نيستند، اظهار كرد: تعمير مدارسي كه در مناطق سيل زده در استان‌هاي گلستان، لرستان و خوزستان هستند، تكميل شده و بخشي از مدارس تخريبي نيز بازسازي شده است.وي افزود: بخشي از مدارس نيز به دليل مشكل جابه‌جايي روستا و تامين زمين مورد نياز با تاخير انجام شده است، اما براي دانش‌آموزان آن مناطق تمهيدات لازم انديشيده شد و مشكلي وجود ندارد.

وزير آموزش و پرورش همچنين در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه آيا نظارتي بر رفتار معلمان و كادر اجرايي مدارس در زمينه تنبيه كردن دانش‌آموزان از سوي وزارت آموزش و پرورش اعمال مي‌شود؟ خاطرنشان كرد: بله، هم در اين زمينه توصيه‌هايي شده و هم نظارت‌هاي لازم انجام مي‌شود. همچنين والدين نيز مي‌توانند نظارت لازم را داشته باشند و مديران مدارس و مناطق آموزش و پرورش نيز كنترل مي‌كنند كه اگر مورد تخلفاتي باشد سريع‌تر با آن برخورد مي‌شود و عكس‌العمل نشان داده مي‌شود؛ اين عكس‌العمل ممكن است تذكر باشد و ممكن است منجر به عزل مدير يا معلم شود يا اينكه فرد خاطي به هيات تخلفات معرفي شود.حاجي‌ميرزايي در پاسخ به پرسشي درباره تحول كيفي برنامه‌ريزي شده در مجموعه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: براي تحول كيفي در آموزش و پرورش هشت محور در برنامه‌هاي خود اعلام كردم و آنها را پيگيري خواهم كرد؛ از جمله اين برنامه‌ها توسعه عدالت آموزشي است، در اين راستا دسترسي‌هاي كمّي آموزش امروز به حد قابل قبولي رسيده است و ۹۸.۵ درصد از دانش‌آموزان لازم‌التعليم در كلاس‌هاي درس ثبت نام كرده‌اند.

او در ادامه در پاسخ به پرسشي درباره وضعيت طرح رتبه‌بندي معلمان، اظهار كرد: امسال دولت در بودجه سال ۹۸ براي اجراي رتبه‌بندي معلمان ۲ هزار ميليارد تومان اختصاص داده است و براي چگونگي اجراي كيفيت اين رتبه‌بندي، آيين‌نامه‌اي تدوين شده است كه معلمان در پنج رتبه متناسب با تحصيلات، تجربيات و صلاحيت‌هاي تخصصي و حرفه‌اي رتبه‌بندي مي‌شوند و هر رتبه امتيازي دارد.

او همچنين در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه مركز برنامه‌ريزي و منابع انساني وزارت آموزش و پرورش اعلام كرده تا پايان سال ۹۹ بيش از ۳۰۰ هزار معلم بازنشسته خواهند شد، آيا برنامه‌اي براي جايگزيني اين معلمان داريد؟ گفت: بله در گزارشي كه روز يكشنبه به هيات وزيران تقديم كردم بحث ساماندهي نيروي انساني آموزش و پرورش و روند بازنشستگي و نياز به جايگزيني آن مطرح شد و يك كارگروه مشترك بين سازمان‌هاي امور اداري و استخدامي و برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش تشكيل شد كه وضعيت موجود را بررسي كنند و درباره استانداردها به توافق برسند، نياز آينده را تعيين كنند و همچنين برنامه‌ريزي براي تامين نيرو داشته باشند.


تاييد طرح «تربيت جنسي دانش‌‌آموزان»

مهدي نويد ادهم دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش درباره هدف طرح «تربيت جنسي دانش‌‌آموزان» گفت: تربيت جنسي به معناي هوشيار كردن بچه‌هاست تا آسيب‌پذيري آنها به حداقل برسد، در حقيقت تربيت جنسي كمك مي‌كند تا اجازه ندهيم از كودكان سوءاستفاده شود.

نويد ادهم در گفت‌وگو با ايلنا، درباره سرانجام طرح «تربيت جنسي دانش‌‌آموزان» گفت: اين طرح در حال حاضر در دستور كار شوراي عالي انقلاب فرهنگي است و در كميسيون‌هاي ذيربط بررسي و تاييد شده و در دستور كار صحن شوراي عالي انقلاب فرهنگي قرار گرفته است، اميدواريم هرچه زودتر اين طرح مورد بررسي قرار بگيرد و تصويب شود.بر اساس آنكه يك سياست كلي براي تربيت جنسي در كشور در نظر گرفته شده، همه دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش بايد برنامه‌هاي اجرايي و عملياتي خودشان را تنظيم كنند، ما هم آمادگي داريم كه كار خودمان را آغاز كنيم.او در ادامه افزود: اجراي اين طرح به جلسات شوراي عالي انقلاب فرهنگي بستگي دارد، زيرا مساله تربيت جنسي بسيار چالشي است و طبيعتا يك سري موافق و مخالف دارد. آمار موافقان بيشتر است و مخالفان دل نگراني‌هايي دارند كه اين دل نگراني‌ها قابل تامل است. شرايط فرهنگي جامعه، فضايي كه در دنياي مجازي وجود دارد و همچنين تبليغات منفي برخي از سايت‌هاي ضدارزشي و ضداخلاقي از جمله نگراني‌هاي مخالفان طرح تربيت جنسي است كه مي‌تواند اين طرح را به ضد خودش تبديل كند.

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش با تاكيد بر تربيت جنسي قبل از ازدواج گفت: تاكيد ما بر تربيت جنسي پيش از ازدواج است نه آموزش جنسي. به اين معنا كه بچه‌ها فهم درستي از اين پديده داشته باشند نه اينكه بخواهيم مانند كشورهاي ديگر آموزش‌هاي جنسي به دانش‌آموزان‌مان ارايه دهيم. نوع آموزش‌هاي جنسي در كشورهاي غربي متفاوت است و ما با آن شيوه مخالفيم، زيرا شرايط فرهنگي و اعتقادي ما به هيچ‌وجه اجازه نمي‌دهد يك سري آموزش‌ها در سنين قبل از بلوغ ارايه شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون