• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4473 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۴ مهر

رييس پليس راهور ناجا:

دو سال است روند كاهش آمار تصادفات متوقف شده است

رييس پليس راهور ناجا گفت: از سال ۸۵ كاهش چشمگيري در تصادفات داشتيم ولي دوسال است كه اين كاهش متوقف است و حدود 1.7 درصد افزايش هم داشته‌ايم.

به گزارش مهر، سردار سيد كمال هاديانفر رييس پليس راهور ناجا در كميته هماهنگي اجراي طرح‌هاي ترافيكي اظهار كرد: اين طرح با تلاش همه دستگاه‌هاي مسوول به ويژه پليس در ۲۱۷ هزار كيلومتر از جاده‌هاي كشور و شهرها سپري شد، هرچند تلاش‌هاي بسياري صورت گرفت اما همچنان شاهد جان باختن تعدادي از هموطنان‌مان در تصادفات بوديم.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا با اشاره به پيش‌بيني كاهش ۱۲ درصدي تصادفات در برنامه‌هاي سال ۹۸، بيان كرد: متاسفانه با وجود همه تلاش‌هاي صورت گرفته و
هم‌افزايي دستگاه‌هاي مسوول، اين مهم هنوز محقق نشده و نياز به تلاش مضاعف دارد.وي اضافه كرد: همان‌گونه كه در ايام نوروز با آماده‌باش ۱۰۸ هزار نفري نيروهاي دستگاه‌هاي مسوول توانستيم آمار كشته‌شدگان جاده‌اي را ۱۷.۶ دهم درصد كاهش دهيم بايد اين رويكرد را در طول سال نيز براي كاهش تصادفات و جان‌باختگان جاده‌اي دنبال كنيم.

سردار هاديانفر خاطرنشان كرد: متاسفانه پس از پايان ايام نوروز و بازگشت شرايط به حالت عادي، وفاق و هم افزايي دستگاه‌هاي مسوول كه در ايام نوروز شاهد بوديم را ديگر در شرايط عادي نمي‌بينيم در حالي كه بايد اين رويكرد براي كاهش جان باختگان در طول سال جاري و ساري باشد.

او با بيان اينكه همه دستگاه‌هاي مسوول براي كاهش
جان‌باختگان جاده‌اي بايد تلاش و كمك كنند، خاطرنشان كرد: پليس مسوول تصادفات نيست؛ ما ناظم اجتماعي هستيم و بايد همه كمك كنند تا تصادفات كاهش بيابد.اين مقام انتظامي يادآور شد: تصادفات ناشي از شرايط جاده‌ها، ايمني خودروها و عامل انساني است و بايد آحاد جامعه و از طرفي دستگاه‌هاي مسوول براي كاهش تصادفات و جان باختگان جاده‌اي اهتمام داشته باشند.رييس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا با بيان اينكه در ۵۱ درصد از تصادفات، فرد در صحنه فوت مي‌كند، ادامه داد: ۴۹ درصد از جان باختگان جاده‌اي مربوط به مرحله انتقال به بيمارستان و ... است، متاسفانه در هر ساعت، ۲ نفر در تصادفات جان خود را از دست مي‌دهند و ۸ نفر معلول يا قطع نخاع مي‌شوند و اين آمار زيبنده كشور ما نيست.

سردار هاديانفر در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به آمار اعلامي مركز فرماندهي و كنترل ناجا، خاطرنشان كرد: در سه‌ماهه امسال ۴ هزار و ۴۹۹ نفر نيز جان خود را در تصادفات از دست دادند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون