• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4474 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۶ مهر

آيت‌الله جنتي در مراسم تجديد ميثاق خبرگان با آرمان‌هاي امام (ره):

اين حكومت و اين نظام بايد محفوظ بماند

آيت‌الله احمد جنتي، رييس مجلس خبرگان در مراسم تجديد ميثاق خبرگان با آرمان‌هاي حضرت امام خميني (ره) كه در حرم بنيانگذار انقلاب اسلامي برگزار شد، با بيان اينكه «علما و خبرگان بايد در صف اول دفاع از ولايت باشند»، گفت: «آنها بايد مواضع سياسي و اجتماعي رهبر معظم انقلاب را به همه مردم بيان كنند.» به گزارش ايسنا، او تاكيد كرد: «وظيفه خبرگان اين است كه از ولايت دفاع و مواضع ولايت را كاملا رعايت كند.» آيت‌الله جنتي با اشاره به حديث ثقلين ادامه داد: «من اين مساله را براي وضع امروز كاملا قابل تطبيق مي‌دانم. ما از بركت حضور امام بي‌بهره شديم ولي يك ثقل آيت‌الله خامنه‌اي و يك ثقل هم حكومت اسلامي است. اينها امانتي است كه از ايشان به دست ما رسيده است.» رييس مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: «اگر از مساله رهبري غفلت كرديم، ضلالت و گمراهي است. همان‌طوري كه با دست برداشتن از علي(ع) مساله رسالت زير سوال مي‌رود، بني‌اميه مي‌آيد و كربلا برقرار مي‌شود، در اين زمان و آينده همين است. بالاخره اسلام حاكم و ولي‌امر مي‌خواهد. همان‌طوري كه نمي‌توانيم قرآن را كنار بگذاريم، ولي‌امر هم نمي‌توانيم نداشته باشيم.» او ادامه داد: «تجربه نشان داده كه اطاعت از ولي‌امر موجب نجات از ضلالت‌هاست. يعني هر جايي كه خطوط غيرمستقيم و ضلالت‌ها ما را تهديد مي‌كرد، ايشان راهنمايي كرد اما توطئه‌هايي از داخل و خارج شد براي اينكه مساله ولايت را زير سوال ببرند و دست هم برنمي‌دارند. البته ما انتظار نداريم شيطان دست از سر انسان بردارد. اين توقع بي‌موردي است.»

جنتي با بيان اينكه «وظيفه خبرگان حفظ و دفاع از ولايت و پياده‌سازي مواضع ولايت است»، گفت: «ما بايد در صف اول باشيم. همه بايد اين كار را انجام دهند ولي اولويت با علما و خبرگان است. ما بايد مرتب ببينيم كه مواضع سياسي و اجتماعي ايشان چيست و در مقابل دشمن و دوست چه مواضعي دارد و همان مواضع را خودمان داشته باشيم و به ديگران هم بفهمانيم هر چه غير از اين باشد، ضلالت است.» رييس مجلس خبرگان تاكيد كرد: «ما بايد پايبند و پايدار باشيم و از مسوولان و مديران بخواهيم كه چرا مساله توليد را رعايت نمي‌كنيد؟ چرا بايد وضع توليد ما آنقدر عقب باشد؟ چرا بايد آنقدر بيكاري در اين مملكت باشد؟ چرا بايد سرمايه‌ها در بانك‌ها خوابيده باشد يا از مملكت خارج شود؟ اين وظيفه حتما بايد رعايت شود.» او همچنين با تاكيد بر مساله «مقاومت» ادامه داد: «مقاومت درس آموزنده‌اي است كه هميشه حق را حفظ كرده است. هر جا مقاومت ضعيف شد، حق هم ضعيف شد. البته مقاومت هزينه دارد و ارزان تمام نمي‌شود. مقاومت كربلا و اسيري دارد. مقاوم‌ترين مقاومان و مظلوم‌ترين مظلومان علي(ع) است و بيشتر از همه هزينه پرداخت. بنابراين ما نمي‌توانيم مقاومت كنيم و هزينه‌اي براي ما نداشته باشد و بركات آن شامل حال ما شود.»

رييس مجلس خبرگان با بيان اينكه اين حكومت و اين نظام بايد محفوظ بماند، ادامه داد: «كساني كه تاب تحمل اين نظام را ندارند، شناسايي و محكوم شوند. افرادي هستند كه چشم ديدن اين نظام را ندارند و تا جايي كه بتوانند براي تضعيف نظام تلاش مي‌كنند. اين حكومت را بايد همان كساني حفظ كنند كه حكومت علي(ع) را حفظ كردند.» جنتي در پايان گفت: «ما بايد به مردم بفهمانيم اين امانتي است كه امام‌تان به شما سپرده است. بايد اين امانت را حفظ كنيم. سقوط پهپاد امريكايي و توقيف نفتكش انگليسي ديد ديگران نسبت به ما را عوض كرد و به ما نگاه عزت و قدرت مي‌كنند. حفظ حكومت اسلامي به اين است كه هر چه مي‌خواهند ما را تضعيف كنند، در مقابلش آنها را تضعيف كنيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون