• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4477 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۹ مهر

پيدا و پنهان

پيامك كارگري كه 7 ماه بدون حقوق ماند

سايت «الف»‌ با انتشار عكسي از گوشي تلفن همراه يك نماينده مجلس نوشت: جلسه علنی مجلس و پیامک کارگری که هفت ماه حقوق نگرفته است. (نماينده مجلس) باید بداند که در مجلس هیچ هویتی ندارد جز اینکه « نماینده» کسانی است که به او رای داده‌اند و به درستی عملش امید بسته‌اند. قصه پر غصه کارگران را نباید از وسط ماجرا یا بدتر، از آخر آن خواند. این پیامک‌ها سطرهای پایانی قصه‌ای طولانی هستند که برای فهمیدن و سردرآوردن از خط داستانی‌اش باید به عقب‌تر بازگشت. باید حوصله کرد و از همان سطرهای آغازین ماجرا را دنبال کرد.

شگرد جدید فروش گوشی‌های قاچاق

در حالی که این روزها خرید اطلاعات پاسپورت و استفاده از معافیت گمرکی مسافرت خارجی برای واردات گوشی‌های قاچاق باب شده است، برخی فروشندگان به فروش گوشی‌های رجیستر نشده به مسافرانی اقدام می‌کنند که پاسپورت با مهر سفر خارجی داشته باشند. به گزارش ايسنا، در تبلیغاتی که برای این گوشی‌ها آمده نوشته شده: «گوشی کد فعال‌سازی ندارد و برای فعال‌سازی نیازمند پاسپورتی هستید که طی سه ماه گذشته مسافرت خارج از کشور داشته باشد.» این بدان معناست که این گوشی‌ها از مجاری رسمی وارد کشور نشدند و به همین دلیل، فرآیند رجیستری برای‌شان انجام نشده است. با این روش، گوشی‌هایی که به شیوه غیررسمی و قاچاق وارد شدند هم می‌توانند کد فعال‌سازی دریافت کنند و به نوعی رجیستری را دور بزنند.

تكذيب اخراج تعداد ديگري از كارگران هفت‌تپه

معاونت سرمایه انسانی و پشتیبانی کشت و صنعت هفت‌تپه، خبر اخراج تعدادی دیگر از کارگران این مجتمع را تکذیب کرد. کاویانی در گفت‌وگو با ایلنا، در رابطه با صحت خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اخراج تعدادی دیگر از کارگران این مجتمع اظهار کرد: به هیچ عنوان خبر صحت ندارد و به عنوان معاون مدیرعامل شرکت این خبر را تکذیب می‌کنم. او با بیان اینکه عده‌ای سودجو قصد بر هم زدن آرامش و مخدوش کردن وضعیت کارخانه و کارگران شرکت را دارند، در خصوص عدم تمدید قرارداد کاری ۲۰ نفر از کارگران که پیش از این اسامی آنها منتشر شده و پرونده شکایت آنها در اداره کار در حال بررسی است، اظهار داشت: در حال بررسی وضعیت کارگران تعدیلی هستیم و در صورت موافقت، این کارگران به کار سابق خود بازمی‌گردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون