• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4477 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۹ مهر

بين‌الملل

زمان خروج انگليس از اتحاديه اروپا

ساجد جاويد، وزير اقتصاد انگليس اعلام كرد كه اين كشور روز 31 اكتبر ترجيحا در قالب يك توافق از اتحاديه اروپا خارج خواهد شد. جاويد گفت، اميدواريم كه براي خروج بتوانيم با اتحاديه اروپا توافق كنيم. اما اگر نتوانيم به توافقي با اتحاديه دست يابيم، من فكر مي‌كنم كه مهم است در هر شرايطي حتي بدون توافق از اتحاديه خارج شويم. وزير اقتصاد انگليس افزود: خروج بدون توافق مطلوب نيست اما چيزي كه درست است اين است كه روز 31 اكتبر از اتحاديه اروپا خارج شويم. جاويد در سخنان خود از ارايه جزييات درباره نحوه خروج از اتحاديه اروپا بدون توافق خودداري كرد چراكه بر اساس قانوني كه پارلمان انگليس تصويب كرده در صورتي كه دولت انگليس با اروپا بر سر خروج به توافق نرسد، نخست‌وزير انگليس بايد خروج از اين اتحاديه را تا حصول توافق به تعويق بيندازد.

چين ذخاير جديد نفت و گاز را كشف كرد

شركت ملي نفت چين يك ميدان نفتي با ظرفيت بيش از يك ميليارد تن در شمال غرب چين را كشف كرده و ۷۴۰.۹۷ ميليارد مترمكعب ذخاير جديد اثبات شده گاز شيل هم در جنوب غربي حوزه سيچوان چين اكتشاف شده است. اين شركت يك ميدان نفتي با ظرفيت بيش از يك ميليارد تن در شمال غرب چين كشف كرده است. ذخاير ثابت شده نفتي 358 ميليون تن است در حالي كه انتظار مي‌رود 693 ميليون تن ديگر هم وجود داشته باشد. به گفته لي لوگوانگ، نايب رييس شركت پتروچاينا يكي از شعبه‌هاي شركت ملي نفت چين، در كل 640 هزار تن نفت در سال جاري در اين ميدان نفتي توليد مي‌شود و توليد سالانه در آينده نزديك به 3 ميليون تن خواهد رسيد. 740.97 ميليارد متر مكعب ذخاير جديد اثبات شده گاز شيل در جنوب غربي حوزه سيچوان چين اكتشاف شده كه مقدار ذخاير تاييد شده در اين منطقه را به 1061 ميليارد متر مكعب مي‌رساند.

اونس جهاني طلا در كف قيمت سپتامبر

ديروز، دوشنبه در شروع معاملات هفتگي بازارهاي جهان، قيمت طلا در حالي افت كرد كه نگراني‌ها در مورد رشد تنش‌هاي تجاري امريكا و چين كاهش يافته است. قيمت خريد نقدي هر اونس طلا (اسپات‌گلد) با ۰.۲ درصد كاهش به ۱۴۹۴.۳۰ دلار رسيد؛ در حالي كه اين شاخص در ابتداي معاملات امروز تا ۱۴۸۶.۶۰ دلار هم پايين آمد كه ارزان‌ترين قيمت آن از ۱۸ سپتامبر تا كنون به شمار مي‌رود. وانگ شوون، معاون وزير تجارت چين روز يكشنبه گفت: چين اميدوار است پكن و واشنگتن با رفتاري آرام و منطقي، اختلافات تجاري خود را حل‌ و فصل كنند. از سوي ديگر بلومبرگ به نقل از يك مقام ارشد خزانه‌داري گزارش داد كه آمريكا در حال حاضر در نظر ندارد، شركت‌هاي چيني را از شاخص‌ سهام آمريكا حذف كند.

اقتصاد امريكا ديگر باز نيست

نينگ ژو، استاد اقتصاد در دانشگاه سينگهواي پكن گفت: تحريم‌هايي مانند خارج كردن شركت‌هاي چيني از بازار بورس نيويورك اين پيام را مي‌رساند كه «ا مريكا ديگر مانند قبل باز نيست» و اين مساله تاثيرات گسترده‌اي خواهد داشت. سهام امريكا روز جمعه پس از اعلام اين خبر كاهش يافت. تحليلگران مي‌گويند اين تحريم‌ها مي‌تواند تلاشي باشد از طرف واشنگتن براي در دست گرفتن مذاكرات تجاري آينده چين و امريكا. هنوز وسعت محدوديت‌هايي كه قرار است واشنگتن بر سرمايه‌گذاري آمريكا اعمال كند، مشخص نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون