• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4477 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۹ مهر

تنها طلايي كاروان وزنه‌برداري ايران در گفت‌وگو با «اعتماد»:

بدشانس بوديم كه روي سكو نرفتيم

علي ولي‌اللهي

 

 

مسابقات وزنه‌برداري قهرماني جهان به پايان رسيد و كاروان ايران تنها يك طلايي داشت. رضا دهدار كه در دسته 102 كيلوگرم با مهار وزنه 219 كيلوگرمي در حركت دوضرب بر سكوي نخست قرار گرفت. دهدار در اين دسته همچنين برنز مجموع را نيز براي كاروان ايران به ارمغان آورد. وزنه‌بردار آينده‌دار كشورمان كه اين روزها به زادگاهش يعني شهرستان رامهرمز در استان خوزستان برگشته، قصد دارد از همين حالا استارتش را براي مسابقات آينده كه در راس آنها المپيك قرار دارد بزند.

 

از مسابقات جهاني تايلند براي ما بگوييد؛ از سطح رقابت‌ها و تيم‌هاي حاضر.

مسابقات جهاني در پاتايا سطح بسيار بالايي داشت. همانطور كه مي‌دانيد در تاريخ وزنه‌برداري هميشه به اين شكل بوده كه مسابقات جهاني قبل از المپيك از سطح بسيار بالايي برخوردار است. خدا را شكر در اين مسابقات مهم توانستم جواب زحمات چندين و چند ساله‌ام را بگيرم. جا دارد همين جا از زحمات و اعتماد كادرفني نيز تشكر كنم. در اين چهار ماهي كه در اردو بوديم مربيان زحمات زيادي براي ما كشيدند و خدا را شكر مي‌كنم كه توانستم با نتيجه‌اي كه گرفتم پاسخ حمايت‌هايي كه از من شد را بدهم.

شما تنها طلاي ايران را به دست آورديد و ساير ملي‌پوشان از رسيدن به سكوي نخست بازماندند. همين مساله باعث شده انتقاداتي از تيم و كادر فني به وجود بيايد.

ببينيد نبايد بگوييم عملكرد كلي تيم ناموفق بوده است. بچه‌ها و كادرفني تمام سعي و تلاش خودشان را در مسابقات جهاني انجام داده‌اند. در اين خانواده‌اي كه ما در وزنه‌برداري داريم همه دلسوزانه كار مي‌كنند. البته بعضي از اعضاي تيم مثل كيانوش رستمي كه قهرمان بزرگي است يا حميد دادرس بدشانسي آوردند و نتوانستند به آنچه مي‌خواستند برسند. مي‌خواهم بگويم همه بچه‌ها تمام توان خودشان را گذاشتند و اين‌طور نبود كه خداي نكرده كسي كم‌كاري كرده باشد يا مثلا نخواسته باشد بهترين عملكردش را نشان بدهد. همه تيم، از اعضاي كادرفني تا بچه‌ها مي‌خواستند عالي باشند و من اميدوارم در مسابقات آسيايي تيم نتيجه بهتري بگيرد. اين را هم بگويم كه ما روي سكوي نايب قهرماني بوديم اما اتفاقاتي رخ داد كه سكو را از دست داديم. البته در ورزش حرفه‌اي اين اتفاق‌ها طبيعي است و ان‌شاءالله بتوانيم در مسابقات آينده به عنوان قهرماني دست پيدا كنيم.

در آستانه المپيك هستيم و نگراني‌ها بيشتر از اين بابت است. برنامه تيم و خود شما براي مسابقات المپيك چيست؟

من كه خودم به شخصه همه تمركز و برنامه‌ام براي المپيك توكيو است. من تازه از مسابقات جهاني برگشته‌ام اما از همين امروز تمريناتم را دوباره شروع مي‌كنم تا در المپيك عملكردي به مراتب بهتر داشته باشم. اما بايد ببينيم كه برنامه فدراسيون و وزارت ورزش چيست. من منتظرم كه آنها به من برنامه بدهند و بگويند چه كار كنم. چون بايد در پنج مسابقه انتخابي حاضر شوم تا بتوانم جواز حضور در المپيك را بگيرم. اميدوارم به زودي برنامه‌ها اعلام شود تا بر آن اساس پيش برويم.

گويا از لحاظ پاداش و مسائل مالي وضعيت شما و مدال‌آوران خيلي جالب نيست.

واقعيتش را بگويم بله، حق با شماست. فعلا هيچ هديه و پاداشي به ما تعلق نگرفته است. ولي خدا بزرگ است. من مطمئنم مسوولان حتما قدر مي‌دانند. هم وزارت ورزش هم مسوولان استان خوزستان و شهرستان رامهرمز. من واقعا آدم مادي‌اي نيستم اما اين را هم دوست ندارم كه بگويم مسائل مادي برايم اهميتي ندارد. هر ورزشكاري به حمايت مالي احتياج دارد. با اين همه اينكه توانستم دل مردمم را شاد كنم ارزش به مراتب بيشتري از پاداش برايم دارد.

برگرديم به مسابقات. به نظر مي‌رسد تخصص شما در دوضرب بيشتر از يك‌ضرب است.

بله من در مجموع وزنه‌بردار دوضرب زن به حساب مي‌آيم. اما در مسابقات جهاني در يك‌ضرب هم توانستم عالي كار كنم و 175 را به ثبت رساندم. در دوضرب هم كه 219 زدم. نكته‌اي كه برايم اهميت داشت اين بود كه هر 6 حركتم را بطور كامل انجام دادم و خطا نداشتم. كادرفني هم پيش‌بيني كرده بود كه اگر بتوانم در دوضرب وزنه‌اي بين 217 تا 220 را مهار كنم قطعا مي‌توانم مدال به دست بياورم و قطعا آن مدال هم طلا خواهد بود. همان‌طور هم كه ديديد پيش‌بيني كادرفني درست بود و توانستم طلاي دوضرب و برنز مجموع را به دست بياورم.

در مسابقات المپيك بزرگ‌ترين رقباي شما همين تسيخانتسو از بلاروس و جين يون سئونگ از كره جنوبي هستند؟

بله دو وزنه‌بردار بلاروس و كره جزو خوب‌هاي دسته 102 هستند. اگر در دسته 96 كيلوگرم هم بخواهيد حساب كنيد كه وزن تخصصي‌ام است، چون من 96 كيلو هستم اما در مسابقات جهاني به صلاح‌ديد كادر فني در يك وزن بالاتر وزنه زدم، تيان تائو از چين و فارِس ابراهيم از قطر حضور دارند. خود كيانوش رستمي هم در اين دسته حضور دارد. تمام اين رقبا سرسخت و قدر هستند و وزنه‌هاي بسيار بالايي مي‌زنند و من هم بايد تمام سعي‌ام را بكنم كه بتوانم در مسابقات به اين رقبا برسم.

نزديك‌ترين مسابقاتي كه پيش رو داريد چه مسابقاتي است؟

مسابقات قهرماني بزرگسالان آسيا را پيش رو داريم كه گمان مي‌كنم در فروردين ماه سال آينده برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون