• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4477 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۹ مهر

مقاومت 100 دقيقه‌اي ماشين‌سازي

خدا با پرسپوليس بود

دو تيم ماشين‌سازي تبريز و پرسپوليس در چارچوب مرحله يك‌شانزدهم جام حذفي فوتبال از ساعت 15 روز گذشته در ورزشگاه بنيان‌ديزل به مصاف هم رفتند. شاگردان گابريل كالدرون از ابتداي مسابقه سعي در حفظ توپ و ايجاد موقعيت با پاس‌كاري‌هاي فراوان و نفوذ در عمق دفاع حريف داشتند كه چندان در اين امر موفق نبودند. سرمربي آرژانتيني بار ديگر از مهدي ترابي در پست پشت مهاجم استفاده كرد و از كارايي ستاره تيمش كاست. ماشين‌‌سازي در مقابل پرسپوليس سعي داشت با ارايه يك بازي تاخيري از زهر حملات حريف بكاهد و نيم نگاهي هم به ضدحملات داشت. آمار مسابقه نشان مي‌دهد پرسپوليس 65درصد مالكيت توپ را در اختيار داشت و با 476 پاس كه 83درصدشان صحيح بود، توپ‌گرداني فوق‌العاده‌اي در زمين داشت. مهاجمان پرسپوليس 16 بار به سمت دروازه حامد لك شليك كردند كه 7 شوت در چهارچوب بود.

در دقيقه 80، علي‌پور با شبيه‌سازي موفق به فريب داور شد و كوپال ناظمي اعلام پنالتي كرد. بعد از اينكه ناظمي نقطه پنالتي را نشان داد، رسول خطيبي و كادر فني‌اش به‌ شدت به داور اعتراض داشتند. اين اعتراض بيش از 8 دقيقه طول كشيد و از دقيقه 80 تا 88 بازي متوقف بود. در نهايت با اخراج رسول خطيبي و تذكر جدي به نيمكت‌نشينان، غائله ختم به خير و شرايط مهيا شد تا علي علي‌پور ضربه پنالتي را بزند. اما مهاجم پرسپوليس كه در ماه‌هاي اخير بدترين روزهاي دوران حرفه‌اي‌اش را سپري مي‌كند، بعد از 8 دقيقه وقفه تمركز كافي براي گل كردن پنالتي نداشت و حامد لك به راحتي ضربه‌اش را دفع كرد. بعد از اينكه علي‌پور پنالتي را از دست داد، رسول خطيبي مجددا به كنار زمين برگشت و با انگشت به آسمان اشاره مي‌كرد و معتقد بود كه خدا حق را به حق‌دار داده است. او براي بيش از يك دقيقه به اين كار ادامه داد و مدام آسمان را نشان مي‌داد. در دقيقه 90، داور با اعلام يازده دقيقه وقت اضافه، فرصت كافي به دو تيم داد تا تلاش‌شان را بكنند كار به دو وقت اضافه 15 دقيقه‌اي كشيده نشود. سرانجام در دقيقه 101، اين وحيد اميري بود كه روي پاس عالي بشار رسن دروازه تقريبا خالي حامد لك را باز كرد و پرسپوليس را به مرحله بعد جام حذفي رساند.

در اين مسابقه جونيور براندائو، مهاجم برزيلي پرسپوليس باز هم ثابت كرد كه يك بازيكن بي‌كيفيت است و سرخ‌هاي پايتخت مبلغ زيادي را براي بازيكني خرج كرده‌اند كه شايد از جوانان روي نيمكت اين تيم هم كيفيت پايين‌تري دارد. اصرار كالدرون به بازي دادن به جونيور براي هواداران پرسپوليس قابل درك نيست. بهانه مربي آرژانتيني اين است كه مهاجم ديگري ندارد، اما اين بهانه براي هواداران قابل قبول نيست، چراكه كالدرون از بازيكنان زيادي در پست‌هاي غيرتخصصي بازي مي‌گيرد و در پرسپوليس بازيكناني مثل وحيد اميري، ترابي و عاليشاه قابليت بازي كردن در خط حمله را دارند. پرسپوليس در 5 بازي ليگ برتر و تك بازي جام حذفي‌اش، تنها موفق شده 4 گل به ثمر برساند كه آماري فاجعه براي مدافع عنوان قهرماني هر دو جام است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون