• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4482 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۵ مهر

زنان ايراني در كاراته وان مسكو خوش درخشيدند

سارا و رزيتاي طلايي

سامان سعادت

 

 

مسابقات ليگ جهاني كاراته وان با درخشش زنان رزمي‌كار كشورمان به پايان رسيد. در روز نهايي ششمين مرحله از مسابقات كه با حضور 642 ورزشكار از 85 كشور دنيا در مسكو برگزار شد، سارا بهمنيار و رزيتا عليپور نمايندگان وزن 50- و 61- كيلوگرم تيم كاراته زنان ايران در فينال بخش كوميته انفرادي حريفان‌شان از كشورهاي آلمان و كانادا را از پيش رو برداشتند و به دو مدال طلاي با ارزش رقابت‌ها دست پيدا كردند. اين بهترين نتيجه كاراته زنان ايران در تاريخ مسابقات بين‌المللي كاراته محسوب مي‌شود.

در سرماي پاييزي شهر مسكو و در سالن جورجيفسكي اين شهر، سارا بهمنيار در وزن 50- به عنوان قهرمان مرحله پنجم مسابقات كه در كشور ژاپن برگزار شده بود، مبارزاتش را با رويارويي با حريفي از كشور مجارستان آغاز كرد. سارا در اين مبارزه موفق شد حريف مجاري را با نتيجه قاطع 6 بر صفر شكست دهد و به جدول اصلي راه پيدا كند. ايمانه طالب از الجزاير دومين حريف مبارز كشورمان بود كه با حساب 2 بر صفر مغلوب شد. بهمنيار در دور سوم موفق شد با نتيجه 3 بر صفر مبارزي از كشور هنگ‌كنگ با نام تينگ يي تسانگ را شكست دهد تا بدون از دست دادن حتي يك امتياز به دور چهارم برسد. در اين مرحله ناديا گومز اسپانيايي مقابل نماينده ايران قرار گرفت و تنها كاري كه از دستش برآمد گرفتن يك امتياز مقابل بهمنيار بود در حالي كه 3 امتياز را واگذار كرده بود. در نيمه نهايي سخت‌ترين مبارزه سارا مقابل ران‌ران لي از چين رقم خورد. مبارزه اين دو كاراته‌كا با نتيجه مساوي 3 - 3 به پايان رسيد و سارا با امتياز ويژه موفق شد جواز حضور در فينال را به دست آورد. حريف سارا در فينال هم‌نام خودش از كشور آلمان بود. سارا هوبريش كه در نيمه‌نهايي ميهو مياهاراي ژاپني و دارنده برنز بازي‌هاي آسيايي جاكارتا را از پيش رو برداشته بود، در فينال نيز حسابي مبارز كشورمان را اذيت كرد اما در نهايت اين سارا بهمنيار بود كه موفق شد در يك رقابت سخت با نتيجه 1 بر صفر به پيروزي برسد و اولين طلاي ايران را صيد كند. اين دومين طلاي پياپي سارا در رقابت‌هاي ليگ جهاني كاراته وان محسوب مي‌شود. اما بعد از درخشش قابل انتظار سارا بهمنيار، آنچه شب ايراني‌ها را در سرماي مسكو گرم كرد، درخشش رزيتا عليپور در وزن 61- بود. عليپور كه در مرحله قبل مسابقات در ژاپن با شكست در دور سوم مقابل حريف چيني از دور مسابقات كنار رفته بود، در رقابت‌هاي مسكو كارش را با پيروزي مقابل حريفي از صربستان با امتياز ويژه آغاز كرد. رقابت دو كاراته‌كا در پايان وقت معمول مبارزه با نتيجه صفر- صفر مساوي تمام شده بود. عليپور كه يكي از قديمي‌هاي تيم ايران محسوب مي‌شود و مدال طلاي قهرماني آسيا و نقره بازي‌هاي همبستگي كشورهاي اسلامي را در كارنامه دارد در دور دوم لائورا سيورت از فرانسه را با حساب 5 بر صفر از پيش رو برداشت. در مرحله سوم رزيتا موفق شد حريف مراكشي‌اش با نام بتيسام ساديني را 3 بر صفر شكست دهد تا او نيز همانند بهمنيار بدون از دست دادن امتياز به مرحله چهارم برسد. اما عليپور بر خلاف ديگر طلايي كشورمان در ادامه مسابقات نيز امتيازي از دست نداد. رزيتا در نيمه‌نهايي با امتياز ويژه در حالي كه بازي مبارزه صفر- صفر تمام شده بود جيانا لطفي از كشور مصر را حذف كرد. در فينال اين هايا جوما مبارز عنوان‌دار كانادايي بود كه انتظار نماينده ايران را مي‌كشيد. هايا جوما در كارته وان ژاپن نيز مقابل نماينده ايران در مرحله دوم قرار گرفته بود كه در آن مبارزه با امتياز ويژه مغلوب عليپور شده بود؛ به همين دليل فينال مسكو جنبه‌اي انتقامي نيز براي مبارز كانادايي داشت. با اين وجود عليپور در مبارزه فينال موفق شد باز هم رقيب كانادايي‌اش را اين‌بار با نتيجه يك بر صفر شكست دهد تا بدون اينكه حتي يك امتياز به حريفانش بدهد مدال طلا را تصاحب كند.

براي تيم كوميته زنان ايران علاوه بر بهمنيار و عليپور طراوت خاكسار و حميده عباسعلي نيز به روي تاتامي رفتند. طراوت خاكسار در نيمه‌نهايي مغلوب حريفي از اوكراين شد و در شانس مجدد به نماينده ژاپن باخت و از كسب مدال باز ماند. حميده عباسعلي نيز به سرنوشت خاكسار دچار شد. اين مبارز كشورمان در نيمه‌نهايي مغلوب حريفي از ژاپن شد و در شانس مجدد با باخت برابر حريف اسپانيايي دستش از مدال كوتاه ماند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون