• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4482 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۵ مهر

مارك ماركز فاتح دنياي موتو جي‌پي

هشتمين قهرماني ابرقهرمان

عكس يادگاري ماركز با توپ بيليارد بزرگي كه عدد 8 روي آن نوشته شده بود، يكي از تاريخي‌ترين صحنه‌هاي اين فصل مسابقات موتو جي‌پي بود. ماركز مانند فصول پيشين موفق شد خيلي زودتر از حد معمول و پيش از رسيدن به مسابقات پاياني فصل، قهرماني‌اش را قطعي كند و اين فرصت را دارد تا در ادامه مسابقات بدون استرس به ركوردشكني‌هاي بعدي فكر كند. ماركز روز يكشنبه بعد از يك دوئل تماشايي با فابيو كوارتارارو فرانسوي در تايلند، موفق شد به عنوان اولين نفر از خط پايان عبور كند و با 2 امتياز بيشتري كه نسبت به داوويزيو در اين مسابقه گرفت، قهرماني‌اش را در پيست چانگ بوريرام تثبيت كرد.

اين قهرماني، ششمين قهرماني ماركز در 26 سالگي در موتو جي‌پي بود و اگر دو قهرماني او در مسابقات موتو 3 و موتو 2 را هم حساب كنيم، اين جوان اسپانيايي تبديل به جوان‌ترين فردي شده كه به اين عناوين رسيده است. هيچ 26 ساله ديگري در تاريخ موتو جي‌پي 6بار فاتح فصل نشده بود و دنياي موتورسواري در حال حاضر زير چرخ‌هاي يكي از متبحرترين موتورسوارهاي تاريخ قرار دارد. ماركز بعد از اينكه در گرماي بوريرام تايلند موفق شد در يك مصاف چرخ به چرخ موتورسوارهاي پتروناس ياماها و دوكاتي را شكست بدهد به 325 امتياز رسيد و فاصله‌اش با نفر دوم كه 215 امتياز دارد، به اندازه‌اي رسيد كه جايگاهش تهديد نشود.

ماركز در پايان اين مسابقه و بعد از قهرماني گفت: «اين يكي از بهترين فصل‌ها بود و از تمام اعضاي تيم رپسول هوندا تشكر مي‌كنم. آنها بي‌نظير بودند و رقباي بي‌نظيري هم داشتم كه به سختي موفق به شكست دادن‌شان شدم. داوويزيو چند باري مرا اذيت كرد و از شكاف بين موتورسوارها بهترين استفاده را برد، اما در نهايت اين من بودم كه زودتر از سايرين از خط پايان گذشتم.» ماركز حالا ركورد جيكومو آگوستيني ايتاليايي، يكي از بزرگ‌ترين‌هاي تاريخ كه با 29 سال سن جوان‌ترين موتورسواري بود كه به 6 عنوان رسيده را شكست و افق‌هاي پيش‌رويش تبديل شدند به بهترين و پرعنوان‌ترين موتورسوار تاريخ.

ماركز اصالتي كاتالاني دارد و بهترين موتور‌سوار روكي (تازه‌كار) تاريخ اين رشته است. بيشترين سكوي در طول يك فصل هم ركوردش متعلق به اوست. او ركورد بيشترين پول پوزيشن تاريخ را هم دارد و مي‌تواند ركوردش را ارتقا بدهد. از ديگر ركوردهاي او مي‌توان به اين اشاره كرد كه جوان‌ترين موتورسوار تاريخ است كه به ركورد 50 برد رسيده است. نكته جالب در مورد اين موتورسوار اين است كه او كارش را از 4سالگي با حمايت‌هاي همه‌جانبه پدر و مادرش شروع كرده و با توجه به سن كمش، تجربه فوق‌العاده‌اي در موتورسواري دارد. او در 15‌سالگي وارد مسابقات حرفه‌اي شد و از آن زمان تاكنون بين بهترين موتورسواران هر فصل است.

ماركز اين شانس را دارد كه با 3 قهرماني ديگر، از جياكومو آگوستيني و والنتينو روسي عبور كند. او مي‌تواند ركورد بيشترين برد در تاريخ مسابقات و ركورد بيشترين برد در هر مسابقه جايزه بزرگ منحصر‌به‌فرد را هم مال خود كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون