• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4485 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۸ مهر

رييسي بر لزوم حمايت قاطعانه از مديراني كه تحريم‌ها را دور مي‌زنند، تاكيد كرد

هيچ مشكل غيرقابل حلي در كشور نداريم

سيدابراهيم رييسي، رييس قوه قضاييه معتقد است هيچ مشكل غيرقابل حلي در كشور نداريم. البته رييسي بازكردن گره‌ها را با دستان تواناي ملت بزرگ ايران، امكان‌پذير مي‌داند و نه توسط كشورهاي خارجي. او با حضور در آيين نكوداشت سي‌وهشتمين سالروز تاسيس سازمان بازرسي كل ‌كشور گفت: «بدون نظارت، مديريت هيچ مديري قابل تعريف نيست. همه مديران در همه سطوح بايد بر مجموعه خود نظارت كنند. امروز اگر بخواهيم در جامعه عدالت را به معناي اجراي قانون تعريف كنيم، اولين ضامن اجراي قانون، خود اشخاصند و خودكنترلي، قوي‌ترين و كارآمدترين نظام كنترلي است.»رييسي، دومين ضمانت اجراي عدالت و قانون را گسترش نظارت‌هاي مردمي يا همان امر به معروف و نهي از منكر دانست و ادامه داد: «اگر اين حساسيت از جامعه رخت بربندد و اجراي آن سست شود، به تعبير اميرالمومنين (ع) بايد شاهد تسلط اشرار باشيم.» رييس دستگاه قضا در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه فعال ساختن چشمان نظارتي درون‌سازماني ازجمله مجموعه‌هاي حراست، نقش مهمي در جلوگيري از فساد دارد، گفت: «بسياري از فسادها و كژي‌ها محصول اقدام يك‌شبه و يك ماهه نيست بلكه محصول چشم بستن مستمر در طول يك زمان مشخص است؛ لذا بايد به ارقام پايين هم حساس بود كه تبديل به ارقام نجومي نشود.»

او همچنين بر لزوم حمايت قاطعانه از مديران قوي و شجاعي كه تحريم را دور مي‌زنند، تاكيد كرد و ادامه داد: «اجازه ندهيد مدير شجاع، نترس و قوي در ميدان دچار سستي و ترديد شود. حمايت از سرمايه‌گذاران و كارآفرينان فعال هم وظيفه همه ماست. كارآفرين و سرمايه‌گذار بايد بداند كه كارش در اين كشور سريع انجام مي‌گيرد. بايد تمام بخش‌ها ترتيبي اتخاذ كنند كه كار سرمايه‌گذار و كارآفرين تسهيل شود. اين در گروي آن است كه اگر با مانع بي‌مورد و بيجايي مواجه شدند، فورا رفع شود تا رونق توليد را شاهد باشيم.»رييسي بر لزوم تشويق مديران شجاع تاكيد كرد و شناسايي ساختارهاي فسادزا را از اولويت‌هاي كار سازمان بازرسي دانست. او ادامه داد: «اگر دستگاه‌هاي اداري و سازمان‌هاي مسوول كار خود را به موقع و بجا انجام دهند يقين بدانيد شاهد كاهش ورودي پرونده به دستگاه قضايي خواهيم بود.»رييس دستگاه قضا همچنين در نشست تخصصي با مديران سازمان بازرسي كل كشور پس از شنيدن نقطه نظرات و ديدگاه‌هاي برخي مديران اين سازمان از زحمات مديران و كاركنان سازمان بازرسي قدرداني كرد. ابراهيم رييسي با بيان اينكه امروز بسياري از كاستي‌ها دركشور ما بزرگنمايي مي‌شود، بر لزوم تقويت نظارت‌هاي درون‌سازماني تاكيد كرد و گفت: «بايد مراقب سلامت نيروها بود. بر همين اساس ارتقاي سلامت درون سازمان بازرسي و نظارت بر ناظران و بازرسي از بازرسان بسيار اهميت دارد.»

او در ادامه بر لزوم جانشين‌پروري، تربيت نيرو و كادرسازي تاكيد كرد و با بيان اينكه ميدان دادن به جوانان به معناي پيرزدايي نيست، ادامه داد: «ميزان گزارش‌ها و مراجعات مردمي به دستگاه قضايي افزايش يافته است. امروز در مردم يك روح اميد ايجاد شده است. اگر اين مراجعات و گزارش‌ها مورد توجه قرار گيرد، اميد ارتقا مي‌يابد وگرنه نااميدي بدتر از گذشته شكل مي‌گيرد.»رييسي تاكيد كرد: «همه بايد با يك كار جهادي، وقت بگذاريد و اجازه ندهيد كه خواسته‌هاي مردم بايگاني شود يا بدون پاسخ بماند. كسي كه به ما نامه مي‌نويسد، نه شوخي دارد و نه وقت اضافي دارد. اصل بر آن است كه هر كس پيامي را به ما مي‌رساند، اظهاراتش از سر دغدغه و درد است و نبايد ناديده گرفته شود. تاكيدم اين است كه نگذاريد نااميدي بر ذهن مردم غلبه كند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون