• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4486 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۰ مهر

چند درصد از مساحت تهران در 6 ماهه نخست امسال از زمين‌خواران بازپس گرفته شد؟

سخنگوي دستگاه قضا چندي پيش در اظهاراتي به بيان گزارشي از اراضي و املاكي كه در سال جديد از يد افراد سودجو، فرصت طلب و زمين‌خوار خارج و به نهاد‌ها و سازمان‌هاي متولي زمين و مسكن اعاده شده، پرداخت. به گزارش ميزان، در سال ۹۸ با تلاش و جديت دستگاه قضايي در كمتر از ۶ ماه، ۱۶۷ هزار هكتار زمين از يد زمين‌خواران خارج و به نهاد‌هاي متولي زمين و مسكن تحويل داده شد. سخنگوي دستگاه قضا در تاريخ ۱۰ مهر ۹۸، در نشست خبري خود با اصحاب رسانه، به بيان گزارشي از اراضي و املاكي كه در سال جديد از يد افراد سودجو، فرصت طلب و زمين‌خوار خارج و به نهاد‌ها و سازمان‌هاي متولي زمين و مسكن اعاده شده، پرداخت و گفت: در اين فرآيند نهاد‌هاي زيادي از جمله وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، نيروي انتظامي، سازمان بازرسي و سازمان ثبت اسناد و املاك همكاري داشتند؛ اما نهايتا برگشت اين اموال و اين اراضي به دولت و نهادهاي ذي‌ربط با تصميم مقامات قضايي بوده است. سخنگوي قوه قضاييه در اين نشست خبري در رابطه با بازگشت املاك و اراضي به بيت‌المال گفت: در مورد «اراضي ۸۵ هزار متري در شهرك غرب» كه اخيرا وزارت اطلاعات اعلام كرد، اين تصميم مقامات قضايي دادگستري استان تهران بود كه باعث شد اين اراضي كه بخشي به پارك تبديل شده بود و بخشي در اتوبان همت قرار داشت، با ارزش ۵ هزار ميليارد تومان به دولت و شهرداري برگشت. اسناد مالكيت اين اراضي ظرف امروز و فردا در اداره ثبت اسناد و املاك تهران نسبت به 60 هزار متر آن صادر مي‌شود و نسبت به مابقي نيز تا يكي، دو هفته آينده اقدام خواهد شد. وي ادامه داد: در پرونده ديگري در اراضي پلاك ۲۱۰۸ سنگان موسوم به سولقان، ۷۱ هكتار از اراضي دولتي از زمين‌خواران مسترد و تحويل اداره راه و شهرسازي استان تهران شده است؛ در منطقه ۱۸ تهران اراضي موسوم به تقي‌آباد كه ۵۰ هكتار با ارزش هزار ميليارد تومان بود، رفع تصرف و به اداره اوقاف تحويل شد.

سخنگوي قوه قضاييه خاطرنشان كرد: پلاك ۷۹ سوهانك با مساحت ۱۵ هكتار و با ارزش ۳۰۰ ميليارد تومان، به اداره كل منابع طبيعي تحويل شد، اراضي بوستان ولايت با عرصه ۷ هكتار و ارزش ۴۰ ميليارد تومان، در اختيار شهرداري تهران قرار گرفت.اسماعيلي گفت: در اراضي شميرانات، يك و نيم هكتار از اراضي با ارزش ۵۰ ميليارد تومان تحويل اداره منابع طبيعي استان تهران شد. در بخش ديگري از اراضي سولقان، يك و شش دهم هكتار با ارزش ۲۵ ميليارد تومان تحويل اداره منابع طبيعي شهرستان تهران شد. اسماعيلي افزود: در حاشيه بلوار آفريقاي تهران كه يكي از نقاط ارزشمند شهر تهران است ۳ هزار و 600 متر زمين با ارزش ۳۶۰ ميليارد تومان تحويل شهرداري تهران شد. در منطقه چيتگر، يك و سه دهم هكتار از اراضي به ارزش ۶۵ ميليارد تومان تحويل شهرداري شد.

سخنگوي قوه قضاييه با بيان اينكه بيش از ۳۵ مورد استرداد املاك را به بخش‌هاي مختلف منابع طبيعي، جهاد كشاورزي، اوقاف و ... داشته‌ايم، گفت: در استان تهران ارزش ريالي مجموعه آنچه به اين دستگاه‌ها بالغ بر 10هزار ميليارد تومان زمين از يد زمين‌خواران گرفته شد و عملا تحويل نهاد‌هاي متولي زمين و مسكن شد.

اسماعيلي افزود: اين موارد مربوط به استان تهران بود و اگر آنچه در ساير استان‌ها هم هست، بخواهيم به اين ميزان اضافه كنيم، تا الان در سال ۱۳۹۸ مجموعا ۱۶۷ هزار هكتار از اراضي ارزش ريالي مي‌شود و اموالي است كه با تلاش و جديت دستگاه قضايي از يد زمين‌خواران گرفته شده و به نهاد‌هاي متولي زمين و مسكن تحويل شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون