• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4486 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۰ مهر

بين‌الملل

تايوان؛ بهشت خارجي‌ها براي كار و زندگي

موسسه «اينتر نيشنز» آلمان با نظرسنجي از بيش از ۲۰ هزار مهاجر خارجي در ۱۸۷ كشور جهان بر اساس معيارهايي چون هزينه‌هاي زندگي، كيفيت مراقبت‌هاي درماني و فرصت‌هاي شغلي به معرفي برترين كشورهاي جهان براي كار و زندگي اتباع خارجي در سال ۲۰۱۹ پرداخت كه در صدر اين رتبه‌بندي، كشور تايوان قرار دارد. ويتنام، پرتغال، مكزيك، اسپانيا، سنگاپور، بحرين، اكوادور، مالزي و چك در رتبه‌هاي بعدي قرار گرفته‌اند. در اين رتبه‌بندي لوكزامبورگ در رده دوازدهم، استراليا در رده هفدهم، قطر هجدهم، كانادا بيستم، هلند بيست و چهارم و بلژيك بيست و هشتم قرار گرفته‌اند.

معلمان سوييسي چقدر حقوق مي‌گيرند؟

در شرايطي كه متوسط حقوق سالانه پرداختي به معلمان در كشورهاي عضو سازمان توسعه و همكاري اقتصادي ۳۲ هزار و ۸۱۶ دلار بوده است، اين رقم براي معلمان مقطع ابتدايي كشور سوييس به طور متوسط ۵۸ هزار و ۱۷ دلار در سال (سومين حقوق بالا در جهان پس از لوكزامبورگ و آلمان) و براي مقطع دبيرستان به طور متوسط ۸۲ هزار و ۲۲۲ دلار در سال بوده است.

حذف 2 ميليارد دلار درآمد نفتي‌ از عربستان

عربستان سعودي بيش از ۲ ميليارد دلار درآمد نفتي خود را پس از حمله به تاسيسات انرژي آن در ماه گذشته از دست داد. اين اتفاق بزرگ‌ترين حمله به بخش نفت عربستان در تاريخ اين كشور بود. اطلاعاتي كه تحليلگران و مشاوران به اوپك ارايه داده‌اند، نشان مي‌دهد توليد نفت عربستان حدود 1.3 ميليون بشكه در روز در ماه سپتامبر نسبت به ماه قبل از آن كاهش يافته است. عربستان سعودي به بخش تحقيقات اوپك اعلام كرد كه توليد آن تنها 660 هزار بشكه در روز ضربه خورده است.

محبوب‌ترين شهرها براي ثروتمندان

شهرهاي امريكا كماكان محبوب‌ترين مقصد ثروتمندان هستند. موسسه «ولث ايكس» در گزارش جديد ثروت خود اعلام كرد كه ۱۸.۹ درصد از كل افرادي كه ۳۰ ميليون دلار و بيشترثروت دارند در ۱۰ شهر جهان زندگي مي‌كنند كه از اين ۱۰ شهر ۶ شهر در امريكا قرار دارند. نيويورك، هنگ‌كنگ، توكيو، لس‌آنجلس، لندن، پاريس، شيكاگو، سان‌فرانسيسكو، واشنگتن و دالاس رتبه‌هاي اول تا دهم اين فهرست را تشكيل مي‌دهند.

كاهش فروش جنرال موتورز در چين

فروش شركت جنرال موتورز در چين از ماه جولاي تا سپتامبر 17.5 درصد كاهش يافته است. اين خودروساز امريكايي از كند شدن رشد اقتصادي در بحبوحه جنگ تجاري چين و امريكا و افزايش رقابت در بخش مهم خودروهاي اس‌يو‌وي ضربه خورده است. جنرال موتورز در 3 ماهه سوم سال جاري ميلادي 689531 خودرو در چين تحويل داد. كاهش فصلي فروش اين شركت در چين در پايان سپتامبر پنجمين 3 ماه متوالي كاهش فروش در چين بود. چين بزرگ‌ترين بازار اتومبيل جهان را دارد.

ايروفلوت سفارش خود از بويينگ را كنسل كرد

پرچم‌دار شركت‌هاي هواپيمايي روسيه، ايروفلوت به طور رسمي، سفارش خريد ۲۲ فروند هواپيماي بويينگ ۷۸۷ دريم‌لاينر به ارزش ۵.۵ ميليارد دلار را كنسل كرد. اين باعث افزايش فشارها به بويينگ، پس از زمين‌گير شدن جت‌هاي ۷۳۷ شد. كنسل شدن اين سفارش از سوي هيچ كدام از طرفين اعلام نشد اما در گزارش ماهانه سفارشات بويينگ ديده شد. منابع رويترز مي‌گويند اين هواپيماساز امريكايي به احتمال زياد مجبور به كاهش توليدات خود تا سال ۲۰۲۰ خواهد شد. اين در حالي است كه زمين‌گير شدن جت‌هاي ۷۳۷ مكس به هشتمين ماه خود وارد شده است.

ركوردزني صادرات هفتگي نفت امريكا به اروپا

آمار شركت اطلاعات بازار كپلر نشان داد، صادرات نفت خام امريكا به اروپا كه معمولا با استفاده از كشتي‌هاي كوچك‌تر انجام مي‌شود به بالاترين نرخ هفتگي ثبت شده تاكنون رسيد و تقريبا دو برابر ۹۲۴ هزار بشكه در روز صادرات اين كشور در هفته پيش از آن بود. صادرات نفت امريكا به آسيا در همين مدت به ۵۰۸ هزار بشكه در روز در مقايسه با ۱.۱ ميليون بشكه در روز در هفته پيش از آن كاهش پيدا كرد. به گفته رايد ايانسون، اقتصاددان انرژي جهاني شركت كپلر، صادرات نفت خام به آسيا با توجه به افزايش سرسام‌آور نرخ‌هاي حمل محموله در روزهاي اخير معلوم نيست چه زماني بهبود پيدا خواهد كرد.

كسري بودجه وحشتناك در انتظار انگليس

موسسه مطالعات مالي انگليس در گزارشي هشدار داد كه در صورت تحقق سناريوي خروج سخت كه به خروج بدون توافق از اتحاديه اروپا اطلاق مي‌شود، كسري بودجه در سال 22-۲۰۲۱ به 4 درصد از درآمد ملي خواهد رسيد كه معادل ۹۲ ميليارد پوند خواهد بود. اين موسسه همچنين هشدار داده است كه اقتصاد انگليس دچار ركود خواهد شد. در سال مالي
19-۲۰۱۸ كسري بودجه انگليس ۴۱ ميليارد پوند(معادل ۱.۹ درصد توليد ناخالص داخلي) بود كه از سال ۲۰۰۱ بي‌سابقه بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون