• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4486 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۰ مهر

با حضور وزير ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي انجام شد

افتتاح فاز 2 و آغاز اجراي فاز 3 جلوخان فردوسي

مراسم افتتاح فاز 2 و آغاز عمليات اجرايي فاز 3 جلوخان فردوسي ظهر پنجشنبه 18 مهر ماه با حضور وزير ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي برگزار شد. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني شهرداري مشهد، در اين مراسم همچنين استاندار خراسان رضوي، شهردار مشهد و جمعي از اعضاي شوراي شهر مشهد حضور داشتند. فاز 1 جلوخان فردوسي با 3.2 هكتار مساحت و فاز 2 آن با 1.8 هكتار مساحت و هزينه تقريبي 16.5 ميليارد تومان اجرايي شده است. عمليات اجرايي فاز 3 اين پروژه نيز با مساحت 7 هكتار و اعتبار 8 ميليارد تومان آغاز شد. فاز 3 پروژه جلوخان فردوسي در مهلت زماني 130 روز تا پايان بهمن‌ماه سال جاري به اتمام خواهد رسيد.

 

موافقت با تصميمات شهرداري مشهد

در خصوص شهر توس

در اين مراسم وزير ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي كشور با تاكيد بر اينكه با موضوعاتي كه از سوي شهرداري براي شهر توس مطرح شد، موافقيم، گفت: شهرداري مشهد را در خصوص تصميمات براي شهر توس همراهي خواهيم كرد. علي اصغر مونسان اظهار كرد: ما در كنار شهرداري مشهد هستيم و اگر نقاط اختلافي هم وجود دارد بايد سعي و تلاش‌مان را انجام دهيم تا آنها را حل كنيم كه بتوانيم شهر توس را به مكاني براي گردشگري تبديل كنيم. او در خصوص طرح جامع شهر توس هم ادامه داد: قرار است شهرداري مشهد طرح جامعي در خصوص فعاليت‌هايي كه بنا دارد در شهر توس انجام دهد در قالب 360 هكتار ارايه كند كه تاكنون 70 هكتار آن طراحي شده است. مونسان عنوان كرد: شهرداري مشهد را در خصوص تصميمات براي شهر توس همراهي خواهيم كرد.

 

توجه ويژه وزارت كشور و استانداري خراسان رضوي به موضوع ثبت جهاني شهر توس

در ادامه شهردار مشهد با بيان اينكه به دنبال افزايش جذابيت‌هاي شهر توس هستيم، گفت: وزارت كشور و استانداري خراسان رضوي به موضوع ثبت جهاني شهر توس بايد توجه ويژه داشته باشند. محمدرضا كلايي خاطرنشان كرد: فضاي شهر توس بسيار باارزش است و سعي ما هم افزايش جاذبه‌هاي گردشگري در آن است، ثبت جهاني توس اگرچه سخت است اما در حال حاضر براي ما به موضوع مهمي تبديل شده است. او با بيان اينكه شعار تيم كشتي استان نيز با همين شعار فعاليت مي‌كند، ادامه داد: كمپين‌هاي زيادي براي ثبت اين اثر تاريخي شكل گرفته و دوندگان بسياري با اين شعار در بولوار شاهنامه دويده‌اند اما اين موضوع نياز به پيگيري بيشتري دارد. كلايي تصريح كرد: انجام فعاليت‌ها در دو بخش تصميم‌گيري و اجرايي مطرح است كه در بخش اجرايي ما پاي كار هستيم اما در بخش تصميم‌گيري نيازمند توجه وزارت كشور و استانداري هستيم. شهردار مشهد به بوستان باستان‌شناسي اشاره كرد و گفت: اجراي اين بوستان در مقياس 3 تا 5 هكتار مدنظر است و با كمك شوراي فني قطعا يك محل آموزشي و جذاب خواهد شد كه البته نياز به موافقت‌هاي لازم از سوي ميراث فرهنگي است.

او در خصوص باغ گل سرپوشيده در اين مكان هم افزود: مجموعه 10 هكتاري سرپوشيده باغ گل 12 ماهه نيز جزو برنامه‌هاي ما است كه اگر اجرايي شود قطعا در كشور بسيار خاص و متفاوت خواهد شد. شهردار مشهد با اشاره به پروژه دروازه رودبار هم عنوان كرد: به دنبال اجراي مسير به سمت كهن‌دژ هستيم كه در يك برنامه مشترك با سازمان ميراث فرهنگي عمليات اجرايي آن به زودي انجام خواهد شد همچنين بخش‌هايي از كشف رود بايد بازسازي شود. او به اجراي زنگ شاهنامه در مدارس از ابتداي مهر هم اشاره كرد و اظهار داشت: همچنين معتقديم ساعت بازديد آرامگاه نيز بايد تا 12 شب افزايش پيدا كند. كلايي تاكيد كرد: خواسته ما در مديريت شهري مشهد اين است كه وزارت ميراث فرهنگي و گردشگري اين موضوعات را بررسي كند و مورد توجه قرار دهد چرا كه منافع بسياري را براي مشهد و كشور به همراه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون