• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4486 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۰ مهر

شهردار تهران:

بودجه شهرداري را از وابستگي به ساخت و ساز خارج مي‌كنيم

پيروز حناچي شهردار تهران گفت: تلاش مي‌كنيم در اين شرايط سخت اقتصادي، بودجه شهرداري را از وابستگي به ساخت و ساز خارج كنيم و اداره شهر را روي ريل اصلي خود قرار دهيم. به گزارش ايرنا، حناچي در مراسم آغاز به كار شوراي محلات شهر تهران كه در تالار وزارت كشور برگزار شد، اظهارداشت: در شرايط سختي به سر مي‌بريم و بيشترين فشارها در حوزه اقتصادي است. او عنوان كرد: در بررسي‌هاي انجام شده در نحوه بودجه‌ريزي ۱۰ كلانشهر كشور متوجه شديم كه بيشترين وابستگي‌هاي بودجه‌اي را به ساخت و ساز دارند كه براي اصلاح اين موضوع ۲ لايحه به مجلس شوراي اسلامي ارايه كرديم. حناچي همچنين تصريح كرد: گرچه اين اقدام فشار زيادي روي مديريت شهري است، اما تلاش مي‌شود تا بودجه شهرداري را از وابستگي به ساخت‌وساز كاهش دهيم و در حال حاضر نيز ۴۰درصد ساخت و سازهاي ساختماني در مديريت شهري جديد پايتخت كاهش يافته است.

او ادامه داد: اگر موضوعاتي كه مردم نسبت به آن حساس هستند، زنده شود؛ مردم از شهرنشين به شهروند تبديل مي‌شوند. حناچي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به برگزاري انتخابات پنجمين دوره شوراي محلات شهر تهران نيز گفت: در اوايل مردادماه پنجمين دوره انتخابات شوراياري‌ها برگزار شد؛ هرچند زمان زيادي براي برگزاري انتخابات نداشتيم، اما خوشبختانه با همكاري همه نهادها اين انتخابات برگزار شد. به گفته شهردار تهران، در اين انتخابات ۱۲ هزار نامزد داشتيم كه بيشترين سهم براي بانوان و جوانان بود كه بايد از دولت، دستگاه‌هاي اجرايي و نظارتي تشكر كرد. او ادامه داد: اين انتخابات به صورت تمام‌الكترونيك و با كمترين خطا برگزار شد كه اين دستاورد بزرگي براي مديريت شهري در انتخابات شوراي محلات بود. حناچي خاطرنشان كرد: برخلاف تبليغات برخي افراد كه مردم در اين شرايط سخت اقتصادي به صحنه نمي‌آيند حدود ۵۱۰ هزار نفر از شهروندان تهراني در اين انتخابات شركت كردند. حناچي با بيان اينكه انتخابات شوراياري‌ها گامي است كه برخي از اختيارات را به اين نهاد واگذار كنيم، گفت: اگر بين تصميم‌گيران و ذي‌نفعان فاصله باشد، مديران هر كاري كه مي‌كنند موجب رضايت مردم نمي‌شود و نقش شوراياري‌ها اين است كه ارتباط را ايجاد كنند.

به گفته حناچي، اگر شوراياري‌ها خود را به مردم نزديك كنند، هيچ عقل سليمي اين نهاد را نمي‌تواند حذف كند و اگر از اين فرصت استفاده نكنيم، نقادان به مشكلات موجود استناد مي‌كنند و نهاد شوراياري‌ها را تضعيف مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون